10 крос-індустріальних трендів, радикально прискорених кризою
Джерело: Strategic Insights
Ніхто не міг передбачити точні терміни або характер нинішньої кризи, хоча перспектива можливої пандемії була добре відома протягом багатьох років. Схожа ситуація і з трендами: якісні зрушення в суспільстві очевидні, але неможливо спрогнозувати, як саме буде розвиватися той чи інший тренд, чи залишиться він нішевим і короткочасним або раптово стане масовим через зовнішні умови.
Ось чому в такі моменти корисно поглянути на тренди, які вже існують, щоб вловити важливі зміни.
trendwatching.com пропонує добірку з 10 споживчих трендів, які допоможуть зрозуміти, як змінюються наші звички, які нові форми поведінки вже підхопили ранні послідовники, які мікротренди перейдуть в статус «мега» найближчим часом.
Економіка віртуальних вражень
Коли такі світові суперзірки як Біллі Айлиш скасовують тури, зупиняються спортивні ліги, закривається Лувр, а проведення Олімпіади з кожним днем виглядає все більш безнадійним, в житті людей буде з’являтися величезна прогалина. Розвиток технологій і діджіталізація призводять до того, що цифрові враження стають для нас свого роду новою валютою. Сьогодні соціальні мережі і кіберспорт — очевидні прояви споживчого статусу у віртуальному світі. Іншим, менш конкурентним сферам — ритейлу, «подорожам», дозвіллю — доведеться переосмислити подачу.
Шопстрімінг (Shopstreaming)
Наприкінці 2017 року в Азії вже народжувалася тенденція, яка об’єднала електронну комерцію і прямий ефір. Тренд-сигнал був у квітні 2019 року, коли китайський інтернет-магазин Taobao надав фермерам з усієї країни можливість проводити трансляції в прямому ефірі з метою просування продуктів, що важко реалізуються, і підвищення доходу. У 2018 році за подібною схемою спостерігали більше 400 мільйонів чоловік. Онлайн-торгівля стає інтерактивною, споживча поведінка все більше грунтується на досвіді і відчуттях у режимі реального часу. І недавня криза лише довела, що ринок прямих трансляцій став ще більшим і швидшим, ніж за останні кілька років, і ця чарівна суміш розваг, спільноти і торгівлі підвищить очікування електронної комерції в глобальному масштабі.
Віртуальні компаньйони
Це один із найбільш інсайтівськіх і суперечливих трендів. Тренд-сигнал: пару місяців тому компанія Samsung представила проект Neon — це віртуальні істоти, які виглядають і поводяться як люди, і можуть демонструвати емоції та інтелект. Аватари були створені для спільної роботи з реальними людьми, обміну досвідом та викладацькими навичками. Проект ще перебуває в стадії розробки, і його бета-версія очікується в кінці 2020 року. Простіше кажучи, коли люди звикнуть до цифрових помічників і чат-ботів, їхні очікування будуть тільки розвиватися, і деякі люди (ні, не всі!) почнуть шукати віртуальних компаньйонів, з якими вони зможуть розважатися, вчитися, і навіть дружити. Самоізоляція, криза і карантин вже роблять цей запит реальним.
Турбота про здоров’я і благополуччя
Прямо зараз люди одержимо скуповують засоби для дезінфекції рук і антибактеріальні серветки. Після закінчення епідемії ажіотаж звичайно ж спаде і люди повернуться до менш гігієнічних звичок, хоча їх бажання залишатися в безпеці і благополуччі буде сильнішим, ніж будь-коли. Громадським просторам належить створити всі умови, щоб споживач відчував себе в безпеці і міг подбати про своє здоров’я без особливих зусиль.
Наставник-протеже (Mentor to Protégé, M2P)
«Рідкі» соціальні онлайн-зв’язки відповідають самому людському прагненню до самовдосконалення. Так, люди будуть проводити безглузді години в інтернеті. Але багато хто з них також прагнуть продуктивно використовувати частину цього часу, і тому будуть використовувати платформи, які пов’язують їх з учителями, експертами та наставниками в їхньому прагненні освоїти нові навички.
Підписуйтесь на Strategic Insights — telegram-канал зі щоденним оглядом глобальних трендів і актуальних бізнес-инсайтів
Комерційний штучний інтелект (A-Commerce)
Ще одна тенденція, що з’явилася кілька років тому, зараз набула нової сили. Ще в 2017-18 роках зростання сили штучного інтелекту (AI) і його поширення були основною рушійною силою цього тренда. Тепер це раптовий різкий ріст попиту на безконтактні взаємодії, що збігаються з досягненнями в області робототехніки, який відкриває нове покоління автоматизованої торгівлі (IRL).
Вигорання
Коронавірус — ледь не єдине, що викликає у людей душевні страждання. Ще до того, як це викликало глобальну кризу в галузі суспільної охорони здоров’я, а також підвищене побоювання глибокого економічного спаду, люди стикалися з нестримною нерівністю, постійною соціальною конкуренцією, екзистенціальною загрозою кліматичної кризи, що насувається, і багато іншим. Тому не дивно, що будь-яка організація, яка може допомогти поліпшити психічне благополуччя людей, буде зустрінута з розпростертими обіймами.
Рішення з відкритим кодом
Це можна назвати «сміливим новим кордоном сталого розвитку», актом спільного використання і навіть «жертвуванням» ваших інноваційних рішень для подолання наших найскладніших спільних проблем. Коронавірус є однією з найбільш актуальних транснаціональних, крос-демографічних проблем у новітній історії, тим самим нагадуючи людям, що кращими організаціями стануть ті, які будуть активно співпрацювати з іншими.
Підтримка розвитку
Яка найбільша вигода від великої кількості часу проведеного вдома? Так, багатьом із нас доводиться згадувати або навіть з нуля вчитися деяким традиційним життєвим навичкам, таким, наприклад, як приготування їжі. Трендвотчери люблять «міленіалів», але недавнє зростання економіки на вимогу привело до зростання кількості заможних городян, які передають основні домашні завдання незалежним підрядникам. Вони з радістю знову повернуть підрядникам виконання подібних робіт, коли криза закінчиться, але будуть і такі, кому це сподобається робити самому.
Символи віртуального статусу
Ми одержимі статусом. Якщо ви зрозумієте, як люди ідентифікують себе, як вони завойовують повагу з боку суспільства і своїх однолітків, у вас буде потужний інструмент і для розуміння їхньої поведінки. Фізичні товари давно мають монополію на статус: вони вбогі і коштовні. Молоді споживачі і відеогеймери вже давно використовують віртуальні товари, але тепер очікують, що нові технології (наприклад, AR і блокчейн), зростаюче прагнення до сталого споживання і криза об’єднаються і підштовхнуть до визнання того, що віртуальні товари можуть бути символами справжнього статусу в інших галузях і демографічних зрізах.
Ілюстрація: SSIR
|