Топ-10 трендів в області даних і аналітики
Компанія Gartner виявила топ-10 тенденцій в області даних і аналітики, які можуть дозволити компаніям успішно подолати фінансові та операційні труднощі, викликані пандемією.
«Щоб впроваджувати інновації в посткоронавірусному світі, лідерам в області даних і аналітики буде потрібен ще більш швидкий і масштабний аналіз із точки зору обробки і доступу для досягнення успіху в умовах безпрецедентних змін на ринку», — прокоментувала Ріта Саллам (Rita Sallam), віце-президент із досліджень в Gartner.
Отже, за версією Gartner, головними трендами, що впливатимуть на ринок даних і аналітики, є наступні.
1. Більш розумний, швидкий і відповідальний штучний інтелект
По-перше, було досягнуто прогрес у використанні технології штучного інтелекту (AI), в тому числі машинного навчання (ML) і обробки природної мови (NLP), що забезпечило розуміння і прогнозування поширення вірусу й ефективності можливих контрзаходів.
Крім того, методи штучного інтелекту, такі як навчання з підкріпленням (RL) і розподілене навчання (DL), були впроваджені в стратегії забезпечення безперервності бізнесу, що підвищує гнучкість і адаптованість.
Gartner прогнозує, що до 2024 року 75% компаній перейдуть від пілотного AI до його експлуатації, що призведе до п’ятикратного збільшення потокової інфраструктури передачі даних і аналітики.
2. Відхилення панелі приладів
Візуальне середовище типу «вкажи і клацни» (point-and-click) повинне бути замінене більш автоматизованими і орієнтованими на користувача засобами отримання інформації.
Це буде означати скорочення кількості певних систем інформаційних панелей на користь динамічних історій даних, що використовують технології автоматизації, такі як розширена аналітика і NLP.
3. Інтелект прийняття рішень
Інтелектуальна система прийняття рішень — область AI, яка забезпечує основу для найкращої практики проектування, моделювання, виконання і моніторингу моделей і процесів прийняття рішень, — є ще однією тенденцією, котра виникла під час пандемії.
Згідно Gartner, більше третини великих організацій до 2023 року будуть покладатися на аналітиків інтелектуальних систем прийняття рішень, таких як моделювання рішень.
4. Х-аналітика
X-аналітика відноситься до ряду структурованого та неструктурованого контенту, такого як текстова, відео- та аудіо-аналітика, в якій «X» є змінною даних.
У поєднанні з AI та іншими автоматизованими методами X-аналітика має відіграти ключову роль у складанні планів майбутніх криз і стихійних лих із використанням можливостей ідентифікації та прогнозування.
5. Доповнене управління даними
Доповнене управління даними включає AI і ML для оптимізації і поліпшення операцій, а також перетворює метадані, які використовуються при аудиті та в звітах, у потужні динамічні системи.
Цей вид технології може аналізувати великі вибірки експлуатаційних даних, налаштовувати операції й оптимізувати конфігурацію, безпеку і продуктивність.
6. Хмари
Ще одна актуальна область технологій, запевняє Gartner, — це хмара, яка більше не ставить питання про те, чи важливо це для операцій з даними і аналітикою або скільки воно коштує. Важливо те, як це може відповідати вимогам продуктивності робочого навантаження, які виходять за рамки прайс-листа.
Було передбачено, що публічні хмарні сервіси будуть необхідні для 90% інновацій в області даних і аналітики, оскільки особи, які приймають рішення, продовжують боротися за приведення відповідних сервісів у відповідність з правильними варіантами використання.
7. Зіткнення світів даних і аналітики
Пропозиція наскрізних робочих процесів, що доповнюються розширеною аналітикою, тепер стирає відмінності між ринками даних і аналітики.
Це очікуване зіткнення між двома областями налаштоване на посилення взаємозв’язку та взаємодії між даними й аналітичними ролями, які раніше були розділені.
У свою чергу, спектр ролей на цих двох ринках буде поширюватися на такі посади, як дослідник інформації і цивільний розробник.
8. Маркетплейси і біржі даних
Маркетплейси і біржі даних надають окремі платформи для компонування даних третіх сторін і зниження витрат.
Gartner прогнозує, що до 2022 року 35% великих компаній будуть вести бізнес через офіційні онлайн-ринки даних, будь то покупці або продавці.
9. Блокчейн у даних та аналітиці
Блокчейн також зіграв свою роль у підтримці даних і аналітики, надаючи повну лінійку активів і транзакцій, а також прозорість для складних мереж учасників.
За допомогою блокчейна можна відстежувати дуже багато змін, але в сфері даних його можна застосовувати для перевірки достовірності джерел інформації (фейкові новини) або підроблених відео (діпфейки).
За оцінками Gartner, до 2021 року більшість приватних і ексклюзивних блокчейнів будуть замінені реєстровими СУБД, які надають більш привабливі варіанти для аудиту джерел даних на окремому підприємстві.
10. Відносини складають основу цінності даних і аналітики
Нарешті, Gartner передбачив процвітаюче майбутнє графічної аналітики, яка дозволяє досліджувати відносини між відповідними компаніями, приватними особами і транзакціями, а також допомагає особам, які приймають рішення, знаходити невідомі відносини в даних і аналізувати ті дані, які нелегко досліджувати за допомогою більш традиційних засобів.
За прогнозами, до 2023 року 30% організацій в усьому світі будуть використовувати графічні технології для більш швидкої контекстуалізаціі при прийнятті рішень.
За матеріалами "Top 10 data and analytics trends revealed by Gartner", Information Age.
Ілюстрація: growthbusiness.co.uk
|