ТЕНДЕНЦІЇ | Supply Chain Technology 19 липня 2020 р.

Топ-8 трендів в області технологій ланцюжків поставок на 2020 рік

Лідерам технологій ланцюжків поставок важливо адаптуватися до довгострокових і постійних змін. Дослідження Gartner показує, що керівники ланцюжків поставок сприймають технології в першу чергу як конкурентну перевагу — вони орієнтуються на довгострокову цінність. Проте, 80% організацій вважають за краще застосовувати обережний підхід щодо впровадження нових додатків і технологій для ланцюга постачання.

Топ-8 трендів в області технологій ланцюжків поставок на 2020 рік

Незважаючи на можливий тиск вищого керівництва, спрямований на зниження витрат або підтвердження короткострокової окупності інвестицій, для лідерів технологій ланцюжків поставок важливо адаптувати образ мислення, який охоплює і приймає довгострокові постійні зміни. Передові стратегічні технології ланцюжків поставок є найважливішим елементом прийняття правильних технологічних рішень.

Тренд 1: Гіперавтоматізація

Гіперавтоматізація — це структура, що дозволяє найкращим чином поєднувати і узгоджувати широкий спектр технологій, наприклад, історично застарілі платформи з недавно розгорнутими інструментами і запланованими інвестиціями. Цей термін означає різні речі для різних організацій, тому лідери ланцюжків поставок повинні спочатку знайти своє індивідуальне визначення. При правильному розгортанні гіперавтоматізація може стимулювати більш широку співпрацю між доменами і діяти як інтегратор для несумісних і розрізнених функцій.

Тренд 2: Цифровий двійник ланцюжка поставок

Цифровий двійник ланцюжка поставок (DSCT) — це цифрове представлення фізичного ланцюжка поставок. Він витягується з усіх даних, що відносяться до ланцюжка поставок, і його операційного середовища. Це робить DSCT основою для прийняття всіх локальних і наскрізних рішень.

«DSCT — це частина цифрової картини, яка описує дедалі сильніше злиття цифрового і фізичного світів», — говорить Крістіан Тітце (Christian Titze), віце-президент по аналітиці Gartner. — «Зв’язування обох світів покращує ситуаційну обізнаність і підтримує прийняття рішень».

Тренд 3: Безперервна аналітика

Безперервна аналітика (continuous intelligence, CI) — одна з найбільших можливостей для керівників ланцюжків поставок прискорити цифрову трансформацію своїх організацій. Вона використовує здатність комп’ютера обробляти дані набагато швидше людини. Керівники ланцюжків поставок — або інші системи управління — можуть переглядати оброблювані дані, розуміти, що відбувається, і негайно вживати необхідних заходів.

«Можна назвати вже кілька сценаріїв використання CI для підтримки і автоматизації прийняття рішень. Наприклад, рітейлери використовують CI, щоб автоматично реагувати на поведінку клієнтів, які здійснюють покупки в інтернеті. Це дозволяє підвищити якість обслуговування клієнтів, їх задоволеність і робити їм індивідуальні пропозиції, котрі потенційно ведуть до зростання продажів», — пояснює Тітце.

Тренд 4: Управління ланцюжком поставок і безпека

Це стає все більш важливою макроекономічною тенденцією, оскільки глобальні ризики зростають, а зломи систем безпеки завдають шкоди організаціям як на цифровому, так і на фізичному рівнях.

«Gartner очікує появи хвилі нових рішень для забезпечення безпеки і управління ланцюгами поставок, особливо в області конфіденційності, а також кібербезпеки і безпеки даних», — говорить Тітце. — «Подумайте про передові рішення для відстеження, "розумну" упаковку і можливості технологій RFID і NFC нового покоління».

Тренд 5: Крайові обчислення і аналітика

Розвиток крайових (периферійних) обчислень (EDGE) — де дані обробляються і аналізуються поблизу точки їх збору — відбувається одночасно з поширенням пристроїв Інтернету речей (IoT). Це технологія необхідна, коли є потреба в обробці з малою затримкою та автоматизованому прийнятті рішень в режимі реального часу.

Крайові обчислення прямо зараз проникають в обробну промисловість. Наприклад, деякі організації почали використовувати вилочні навантажувачі без водія для своїх складів. А продавці важкого обладнання можуть використовувати периферійні обчислення для аналізу того, коли та чи інша деталь потребуватиме обслуговування або заміни.

Тренд 6: Штучний інтелект

Штучний інтелект (ШІ) в ланцюжку поставок складається з набору технологічних опцій, які допомагають компаніям розуміти складний контент, брати участь в природному діалозі з людьми, підвищувати продуктивність праці і виконувати рутинні завдання.

«Технологія ШІ вже представлена у вигляді багатьох рішень, але її можливості неухильно розвиваються», — коментує Тітце. — «В даний час ШІ допомагає лідерам ланцюжків поставок вирішувати давні проблеми, пов’язані з розрізненими сховищами даних і управлінням ними. Його можливості забезпечують більшу прозорість і інтеграцію всіх зацікавлених сторін, які раніше були віддаленими або розрізненими».

Тренд 7: Мережі 5G

У порівнянні зі своїми попередниками 5G — це величезний крок вперед щодо швидкості даних і можливостей обробки. Повсюдне поширення 5G підвищує його потенціал для ланцюжків поставок. Наприклад, запуск мережі 5G на заводі може мінімізувати затримки, поліпшити відстеження у реальному часі і можливості IoT.

Тренд 8: Імерсивний досвід

Технології імерсивного (занурюючого) досвіду — віртуальна, доповнена і змішана реальність — можуть радикально вплинути на траєкторію управління ланцюжком поставок. Ці нові моделі взаємодії розширюють можливості людини, і компанії вже бачать переваги в таких варіантах використання, як навчання нових виробничих робітників у безпечному, реалістичному віртуальному середовищі.

За матеріалами "Gartner Top 8 Supply Chain Technology Trends for 2020", Gartner.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Переваги поразокПереваги поразок
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами
Всесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудовиВсесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудови

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)