ТЕНДЕНЦІЇ | Логістика 21 серпня 2020 р.

Технології, які назавжди змінили ринок доставки

Джерело: PaySpace Magazine

Інноваційна доставка, нові способи оплати, штучний інтелект — технології, які в останні роки активно застосовуються в логістичній галузі, змінили її назавжди.

Технології, які назавжди змінили ринок доставки

Активне зростання електронної комерції в останні роки сталося багато в чому завдяки розвитку ринку логістики і доставки. Технології, які почали застосовуватися в цій сфері для максимального задоволення запитів клієнтів, змінили галузь назавжди. Дрони, штучний інтелект, безготівкові платежі — все це розширило кордони і вплинуло на спосіб ведення бізнесу в усьому світі.

До вашої уваги — п’ять основних технологічних рішень, які суттєво змінили логістичну галузь.

1. Інноваційна доставка: дрони, роботи, почтомати

Доставка з пункту А в пункт Б за допомогою безпілотного літального апарату ще років десять тому здавалася фантастикою. Сьогодні це вже реальність. Дрони і самокеровані автомобілі активно проникають у сферу доставки. Вони в першу чергу повинні вирішити проблему недотримання термінів, а також допоможуть уникнути трафіку на дорогах. Адже доставка за допомогою дронів доступна в будь-який час доби.

Одним із перших про плани використовувати безпілотні літальні апарати заявив Amazon. Із запуском доставки за допомогою дронів замовлення буде у покупця вже через 30 хвилин. Джефф Безос вперше представив концепцію Prime Air у кінці 2013 року.

Почтомати вже давно використовуються логістичними операторами у всьому світі, в тому числі в Україні. Це ідеальне рішення для тих, хто хоче швидше забрати своє замовлення, аби не простоювати в черзі в відділеннях. Почтомати часто розташовані в супермаркетах, інших популярних торгових точках. З недоліків — через почтомат неможливо отримати габаритну посилку, а також немає опції перевірити товар і відмовитися в разі незадоволення.

2. Інноваційні способи оплати

Все більше інтернет-покупців використовують безготівкові платежі для оплати покупок. Наприклад, тільки під час карантинних місяців в Україні кількість покупок онлайн збільшилася на 30%. При цьому число кур’єрських доставок зросла на 80%. Очевидно, що більша частина одержувачів цих доставок хотіли б оплатити замовлення після його отримання та огляду, але безготівковим шляхом. Що робити в цьому випадку?

Щоб не змушувати користувача переходити на розрахунки готівкою, кур’єри і логістичні оператори можуть використовувати альтернативні програмні рішення для прийому оплати платіжними картами. Вони дозволяють не використовувати POS-термінали (ці пристрої просто більше не потрібні), а організувати взаємодію між покупцем і кур’єром за допомогою смартфонів і чат-ботів у популярних месенджерах. Процес оплати — зручний, швидкий, нативний, простий, відбувається в лічені хвилини.

3. Роботизація складських операцій

Використання робототехніки у складських приміщеннях дозволить заощадити час проведення інвентаризації, процесу прийому і відвантаження товарів. Роботи дуже оперативно сканують і фотографують товар, що надійшов, перед розміщенням на складі. Потім, на основі сканованих зображень, робот сортує відправлення за типом, розміром та вагою, упаковує і розміщує у відповідній клітинці на складі.

Використання робототехніки дозволяє оптимально розміщувати товари в залежності від термінів доставки, габаритів, інших характеристик з моменту надходження вантажу на склад. Також роботи зможуть за кілька секунд зісканувати штрих-коди у важкодоступних ділянках складу. Дані технології дозволять оптимізувати використання складських площ, а також істотно скоротити час рутинних операцій на складі, що в підсумку може скоротити час виконання замовлень.

4. Штучний інтелект

В останні роки галузь логістики почала впроваджувати в свою діяльність технологію штучного інтелекту (ШІ). Потенціал ШІ для вдосконалення процесу прийняття рішень, зміни бізнес-моделей і мереж та поліпшення якості обслуговування клієнтів можна використовувати для збільшення прибутку для онлайн-бізнесу. Недавнє опитування показало, що 59% компаній все ще збирають дані для розробки своїх стратегій використання ШІ, в той час як інші вже досягли істотних успіхів у реалізації ШІ-рішень. Правильне використання ШІ сформує новий світ цифрової логістики.

Поряд зі штучним інтелектом не менш активно використовуватиметься доповнена реальність і розширений інтелект. На думку експертів Gartner, розширений інтелект створить $ 2,9 трлн ділової цінності і призведе до збільшення продуктивності праці на 6,2 млрд годин у глобальному масштабі до 2021 року.

5. Відстеження посилок

Раніше клієнти робили замовлення, отримували інформацію про приблизну дату доставки, а потім довгий час залишалися в невіданні, де знаходиться їх посилка і чи прибуде вона вчасно. Сьогодні технології дозволяють клієнтам отримати доступ до систем доставки і відстежувати всі свої відправлення в режимі 24/7. Це не тільки покращує користувальницький досвід, але й економить час і гроші компанії.

У спеціальних додатках або на сайтах логістичних операторів можна не тільки відстежити посилку, але й керувати нею — міняти пункт отримання, оплачувати безготівковим способом, отримувати звіти про всі, навіть архівні, відправлення.

Технології проникають в усі сфери нашого життя. Логістика — не виняток. Оскільки електронна комерція стала невід’ємною частиною життя, сфера доставки також стрімко розвивається завдяки застосуванню інноваційних технологій. Те, що ще вчора здавалося далеким майбутнім, сьогодні використовується передовими компаніями для поліпшення споживчого досвіду.

Ілюстрація: Inc.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)