П’ять трендів штучного інтелекту 2025 року та їх вплив на бізнес
IBM IBV разом з Oxford Economics опублікували звіт «5 Trends for 2025», у якому представили огляд п’яти технологічних і бізнес-трендів 2025 року. Дізнайтеся, що потрібно знати лідерам для подолання перешкод, які чекають на них попереду, і що вони можуть вдіяти, аби отримати конкурентну перевагу.
2024 рік став роком вивільнення. Оскільки поєднання конфліктів і трансформацій поставило під сумнів старі припущення, бізнес-лідерам довелося переоцінити свій апетит до ризику. Вони повинні були зважити потребу в швидкості та безпеку перевірених процесів, а потім змінити звички, які їх стримували.
Генеративний штучний інтелект опинився в центрі цих змін, відкривши світ нових можливостей, а також незвіданих ризиків. Агентний ШІ, який відноситься до систем і програм, що виконують різноманітні функції автономно, може діяти від імені співробітників, поки вони виконують іншу роботу. Надаючи агентам ШІ певні дозволи та права, вони можуть автоматизувати прийняття рішень, розв’язання проблем та інші завдання, які виходять за межі даних, на яких навчалися моделі машинного навчання системи, так, як це не під силу більшості ШІ-помічників.
А оскільки цифрова праця розвивається, вона передає владу над цифровою трансформацією в руки співробітників. Нові технології дозволяють їм підвищити продуктивність і переосмислити робочі процеси, а також кидають виклик упередженим уявленням про те, що означає бути лідером.
Справа в тому, що лідери не мають часу на перевірку кожної інновації. Оскільки агентний ШІ розширює ролі в організації, їм потрібно делегувати більше рішень, щоб по-справжньому прискорити темп. Лідерам, як і раніше, потрібно визначати пункт призначення і правила дорожнього руху, але вони мають дати командам можливість переосмислити робочі процеси і впроваджувати ШІ-агентів новими способами, щоб масштабно поліпшити результативність і забезпечити конкурентну перевагу.
Хоча 77% керівників стверджують, що їм потрібно швидко впроваджувати ШІ, щоб не відставати від конкурентів, лише 25% повністю згодні з тим, що ІТ-інфраструктура їхньої організації здатна підтримати масштабування ШІ в межах усього підприємства.
У цьому середовищі керівники рухаються на межі між гнучкістю та безпекою, досягаючи балансу між стійкістю та ризиками. Це нелегке завдання. Щоб дізнатися, як їм це вдається, IBM Institute for Business Value (IBM IBV) у партнерстві з Oxford Economics у жовтні-листопаді 2024 року опитав 400 світових лідерів у 17 галузях і шести географічних регіонах. Їх запитали про виклики, які вони повинні подолати, щоб досягти успіху в конкурентному середовищі, де панує штучний інтелект, про те, як вони готують своїх співробітників до змін, і які можливості, на їхню думку, найбільше прискорять прогрес у наступному році.
Ці результати експерти поєднали з висновками, отриманими в результаті десятків опитувань, глибинних інтерв’ю та взаємодії з клієнтами, проведених у 2024 році, щоб визначити тренди, які вплинуть на дорожню карту розвитку ШІ у 2025 році.
Виявилося, що лідери все ще намагаються трансформувати бізнес-операції за допомогою інвестицій у штучний інтелект, але вони вірять, що перебувають на порозі великого прориву. Насправді, 63% керівників стверджують, що їхній портфель ШІ матиме суттєвий фінансовий вплив на їхню організацію впродовж наступних одного-двох років.
85% керівників вважають, що протягом наступних трьох років ШІ сприятиме інноваціям у бізнес-моделях, а 89% — що він стимулюватиме інновації в продуктах і послугах.
Аби виправдати ці очікування, організації планують швидко розвивати свої команди. Сьогодні 30% керівників стверджують, що їхні організації в основному експериментують зі штучним інтелектом, тестуючи його використання в непрофільних функціях із низьким рівнем ризику, щоб набути досвіду, зміцнити впевненість і виявити потенційні больові точки. Лише 24% стверджують, що впроваджують інновації за допомогою ШІ для просування нових можливостей і створення нових бізнес-моделей.
У 2025 році лідери очікують на значні зміни. 46% керівників стверджують, що їхні організації будуть масштабувати ШІ, зосередившись на оптимізації існуючих процесів і систем, тоді як 44% очікують, що ШІ буде використовуватися для інновацій. Лише 6% кажуть, що їхні організації все ще будуть експериментувати.
Лідери підштовхують свої команди до інновацій за допомогою ШІ у 2025 році
Щоб перетворити цей імпульс на реальну цінність для бізнесу, лідерам доведеться дати людям можливість максимально ефективно використовувати технології, які є у них під рукою. Це означає демократизацію процесу прийняття рішень і надання людям необхідних інструментів та знань. Люди — це секретний інгредієнт перемоги завдяки ШІ та автоматизації, але вони не зможуть досягти успіху без стратегічної перекваліфікації, системи безпеки та підтримки прийняття рішень на основі даних.
ШІ-тренди 2025 року:
- Агентний ШІ трансформує ваш бізнес, але спочатку ви мусите перекваліфікувати своїх людей. Майбутнє роботи переписується за допомогою штучного інтелекту. Але багато працівників не готові до того, що буде далі — і прогрес загальмується, якщо надто багато з них залишаться позаду.
- Незважаючи на зусилля сповільнити його зростання, технічний борг продовжує збільшуватись. Час — це гроші. І лідери завжди шукають способи заощадити і те, і інше. Але обхідні шляхи, які прискорюють трансформацію в короткостроковій перспективі, часто створюють технічний борг, який обмежує довгострокові інновації та зростання.
- В епоху ШІ локація — це найважливіше. Постійні збої в роботі — це назавжди. Але це не означає, що вони передбачувані. Щоб орієнтуватися в складних ситуаціях, де б вони не виникали, лідери повинні мати можливість бачити загальну картину і дрібниці на рівні ринку в одному широкому погляді. Їм необхідно стратегічно коригувати свою діяльність відповідно до змін на ринку, не реагуючи надмірно на локальні збої в міру їхнього виникнення.
- Швидкий поворот до ШІ спричинив значні зміни в ІТ-бюджетах, але самофінансування є неминучим. Генеративний ШІ зробив традиційний процес ІТ-бюджетування неспроможним. Це шокує технологічні та фінансові команди, які поспішають переоцінити свої пріоритети витрат і спрямувати гроші туди, де вони найбільше потрібні.
- Інновації у сфері ШІ-продуктів і сервісів — це мета №1 для керівників компаній, але бізнес-моделі за нею не встигають. Оскільки генеративний ШІ прискорює інновації, конвеєр нових продуктів і послуг тріщить по швах. Але багато організацій занадто прив’язані до старих бізнес-моделей, щоб скористатися новими можливостями для стимулювання зростання.
|