Розвінчання міфів про електронне навчання
Ще десять років тому аналітики прогнозували вибуховий розвиток практик онлайн-навчання, яке, на їх думку, найближчим часом повинно було повністю замінити консервативні університетські підходи.
Але пройшов час, і ми бачимо, що більшість менеджерів до сих пір продовжують користуватися "застарілими методами". Мало хто з них витрачає хоча б пів-години на день, шукаючи відповіді на проблемні запитання через електронні ресурси. При цьому, за результатами останнього дослідження, лише один із п'яти бере участь у структурованій програмі електронного навчання.
Опитування, в якому взяло участь близько 1000 менеджерів та 12 великих роботодавців, проведене британським Chartered Management Institute спільно з Centre for Applied Human Resource Research, виявило, що не зважаючи на те, що дев'ять із 10-ти менеджерів мають доступ до мережі Інтернет, переважна їх більшість ігнорують можливості онлайн-освіти.
Тільки половина менеджерів протягом останнього року хоча б раз зверталася до управлінських ресурсів і лише кожен п'ятий бере участь у структурованій програмі електронного навчання.
Характерною ознакою вищого менеджменту компаній є те, що зазвичай вони позитивно ставляться до можливостей онлайн-освіти і вважають Інтернет одним із ключових рушіїв навчання. Майже шість із десяти респондентів переконані, що електронне навчання — це надпотужний освітній ресурс, який найближчим часом буде впроваджено у всіх великих світових компаніях. Проте ця мрія на сьогодні так і не втілилася у реальність.
Третина респондентів вбачають перспективи електронного навчання насамперед у його ефективності та низькій вартості.
Проте, існують і негативні фактори. Так, половина респондентів відчувають психологічний супротив практикам онлайн-навчання, оскільки побоюються, що таким чином люди можуть "розівчитися взаємодіяти". Три чверті учасників опитування віддають перевагу особистим зустрічам та взаємодії із вчителем, тренером або наставником. Кожен п'ятий респондент скаржиться, що зміст онлайн-курсів не відповідає їхнім потребам та інтересам, або просто не достатньо цікавий, щоб залучити їх до навчання. Троє з десяти учасників опитування визнали, що їхня мотивація не достатня для проходження онлайн-курсів, а ще 17% респондентів звинувачують у своїх невдачах відсутність "відповідної підтримки".
Йо Коусон (Jo Causon), директор напрямку маркетингу та корпоративних питань у Chartered Management Institute, пояснює: "Існують очевидні переваги впровадження системи електронного навчання, але до тих пір, поки організації не зможуть запропонувати потужні стимули та підтримку, масового переходу на онлайн-інструменти не відбудеться".
За матеріалами "E-learning is a boring distraction", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.
|