ТЕНДЕНЦІЇ | Майбутнє роботи 4 квітня 2019 р.

Що потрібно знати про майбутнє професійної діяльності

Джерело: Baker Tilly Ukraine

Майбутнє професій та робочих місць все більше турбує мільйони працівників і компаній у всьому світі. Що потрібно знати, аби бути готовим до змін?

Що потрібно знати про майбутнє професійної діяльності

1. Автоматизація, роботизація та оцифрування виглядають по-різному в різних галузях

Високошвидкісний мобільний інтернет, штучний інтелект, великі аналітичні дані та хмарні технології очолять список нових технологій ще до 2022-го року. Також багато уваги приділятиметься машинному навчанню та розширеній і віртуальній реальностям, що мають залучати значні бізнес-інвестиції. На відміну від цього, інвестиції у різноманітні робототехнологічні інновації, такі популярні у фільмах та науковій фантастиці, залишаться більш нішевими, але все одно зростатимуть. Використання стаціонарних роботів, імовірно, буде поширюватись, але кожна галузь знайде в них власні уникальні переваги.

Отже, за даними досліждень, впровадження гуманоїдних роботів становитиме 23% від загальної кількості технологічних новин. Стаціонарні роботи (машини) отримають 37% інвестицій, частка повітряних та підводних роботів буде близько 19%, а все інше (33%) дістанеться негуманоїдним наземним роботам.

2. Ринок професій зміниться, але прогноз для робочих місць позитивний

До 2022-го року у новостворених професіях будуть задіяні від 16 до 27% працівників великих фірм у всьому світі, тоді як професії, що в даний час зазнають технологічного старіння, стануть менш потрібними і впадуть з 31 до 21%. У виключно кількісному відношенні 75 млн поточних робочих місць будуть заміщені, тому що зміниться розподіл праці між людьми, машинами та алгоритмами. Але водночас можуть виникнути 133 млн нових вакансій.

Підвищиться попит на аналітиків даних, розробників програмного забезпечення та додатків, фахівців з електронної комерції та соціальних медіа — такі робочі місця значною мірою пов’язані з використанням технологій та доповнюються ними. Проте також очікується зростання ролі професій, що стосуються саме "людських" рис, таких як працівники служби обслуговування клієнтів, спеціалісти з продажу, маркетингу, навчання та розвитку, соціальні та працівники культурної галузі, спеціалісти з організаційного розвитку, а також менеджери інновацій.

3. Розподіл праці між людьми, машинами і алгоритмами швидко змінюється

Роботодавці передбачають значні зрушення у розподілі праці між людьми, машинами та алгоритмами. На сьогодні в середньому 71% від загальної кількості завдань у галузях, про які ми говоримо, виконуються людьми, і лише 29% — машинами або алгоритмами.

Очікується, що до 2022 року цей середній показник зміниться на 58% для людей і на 42% для машин або алгоритмів. На сьогодні жодне завдання не виконується машинами або алгоритмами повністю або навіть більшою мірою. До 2022 року 62% обробки даних та завдань з пошуку та передачі інформації в організації будуть виконуватись машинами. Збільшення частки продуктивної роботи машин стане особливо помітним у процесі обґрунтування та прийняття рішень, а також у інформаційно-пошуковій галузі. Навіть те, що зараз виконується людьми — спілкування, соціальна взаємодія, координація, управління та консультування, — поступово передається у відомство машин, хоча й меншою мірою.

4. Нові завдання на роботі підвищують попит на нові навички

До 2022 року навички, необхідні для виконання більшості робіт, значно зміняться. Очікується, що середньосвітова "стабільність навичок", тобто частка основних навичок, необхідних для виконання роботи, що залишається сталою, становитиме близько 58%. Це означає, що працівникам доведеться отримати 42% нових знань. Проте вивчення технологій є лише частиною необхідного для успішної роботи у 2022 році. "Людські" навички, такі як креативність, оригінальність та ініціатива, критичне мислення, вміння переконувати та вести переговори збережуть або навіть підвищать свою цінність, так само як увага до деталей, стресостійкість, гнучкість та вміння комплексно вирішувати проблеми. Попит на емоційний інтелект, лідерство та соціальний вплив, а також орієнтація на ідеальний сервіс також зростатиме.

5. Навчання триватиме все життя

У середньому до 2020 року працівникам потрібно буде провести близько 101 дня за перепідготовкою та підвищенням кваліфікації. І звичайно, ніколи не припиняти розвиватись. Розрив у навичках як серед окремих працівників, так і серед керівників компаній може суттєво перешкоджати управлінню та розвитку. Залежно від галузі діяльності та географії від половини до двох третин компаній, імовірно, звертатимуться до зовнішніх підрядників, тимчасових співробітників та фрілансерів, щоб закрити свої прогалини в уміннях. Комплексний підхід до планування перекваліфікації та підвищення кваліфікації робітників буде ключовим для позитивного успішного управління.

За матеріалами "5 things to know about the future of jobs", World Economic Forum.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Переваги поразокПереваги поразок
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)