Практика громадських зв'язків провідних компаній України
7 лютого 2008-го року Українська Асоціація зі зв'язків з громадськістю (UAPR) оприлюднила результати першого дослідження "Практика громадських зв'язків провідних компаній України", проведеного спільно із компанією GfK Ukraine.
Це перший в історії українського бізнесу випадок, коли за дослідження PR-ринку взялась фахова асоціація спільно з професійною дослідницькою компанією. Наразі отримано результати якісного етапу даного дослідження.
Дослідження проводилось у форматі інтернет-опитування і включало запитання про структуру відділу зв'язків із громадськістю компанії-респондента, його функції, вплив на прийняття рішень та динаміку витрат організації на PR. Компаній-респондентів було обрано за рейтингом компаній та менеджерів ТОП-100 від "Інвест-Газети". Вони представляли різні галузі та форми власності. У дослідженні взяли участь PR-спеціалісти з 18-ти провідних компаній України, які працюють у сферах сільського господарства, промисловості, виробництва товарів і послуг, торгівлі, зв'язку, фінансової сфери, тощо.
Результати дослідження показали, що дві третини компаній-респондентів мають окремі підрозділи зі зв'язків з громадськістю, підпорядковані, здебільшого, керівнику компанії. Найпріоритетнішим напрямком діяльності PR-відділів абсолютної більшості опитаних компаній виявились зв'язки зі ЗМІ. Однакову кількість голосів набрали внутрішній і корпоративний PR, трохи менше — продуктовий PR. Половина респондентів назвала пріоритетними зв'язки з урядом та інвесторами і лише кілька компаній сказали, що займаються кризовим PR, спонсорством та корпоративною соціальною відповідальністю.
Абсолютна більшість респондентів використовує платні розміщення статей у своїй роботі і лише одна компанія повідомила, що робить це з поміткою "на правах реклами". Половина респондентів витрачає на платні розміщення більше чверті відведеного на PR бюджету.
Серед своїх основних досягнень за останні 12 місяців більшість PR-фахівців назвали зростання відкритості компанії та підвищення ступеню пристуності в інформаційному просторі.
Виступ представників компаній UAPR та GfK викликав активну дискусію, в результаті якої було виявлено основні проблеми, з якими сьогодні найчастіше доводиться стикатися PR-відділам компаній. Зокрема, було поставлено під сумнів статистичну точність вибірки, використаної у дослідженні. Проте, представники дослідження запевнили, що наведені дані — це результат лише першого — якісного — етапу. Вони гарантували проведення кількісного дослідження, внаслідок якого з'явиться можливість опублікувати статистично точні дані про ситуацію у сфері PR в українських компаніях.
Ярослав Федорак, MCUa.
|