Генеральним директорам не вистачає людяності
Лише один з п'яти співробітників, яким запропонували охарактеризувати їхніх генеральних директорів, назвали топ-менеджерів своїх компаній "турботливими" чи "приязними". (Самі ж керівники компаній вважають себе вдвічі більш людяними, ніж їхні підлеглі). При цьому, близько половини опитаних поставили своїм керівникам найнижчу оцінку за рівень їхньої зацікавленості інтересами співробітників та здатність комунікувати.
"Це дуже серйозна проблема, — переконаний Рафаель Пастор (Rafael Pastor), генеральний директор Vistage International, мережевої організації для генеральних директорів. — Керівники попросту забувають про важливість натхнення та мотивації для їхніх підлеглих, вони не докладають жодних зусиль, щоб дати їм відчути себе більш важливими та цінними для компанії. Керівники ставлять свої професійні якості вище, ніж особистісні".
Погана ситуація у сфері людських стосунків зовсім не дивує Боба Саттона (Bob Sutton), професора з менеджменту у Стенфорді, а також автора книги "Жодних покидьків: Створення цивілізованого середовища та виживання у середовищі, яке таким не є" (The No Asshole Rule: Building a Civilized Workplace and Surviving One That Isn't). "Дослідження показують, що коли ми даємо людям владу — вони стають більш сфокусованими на власних потребах і менше звертають увагу на тих людей, які їх оточують, — стверджує Боб. — Іншими словами, влада перетворює людей на покидьків".
Існує безліч способів покращити міжособистісні навички генерального директора. Але для цього завжди потрібне його власне бажання! І якщо ви є керівником компанії — знайдіть час на те, щоб завітати до офісу компанії і безпосередньо поспілкуватися зі своїми підлеглими. Результати досліджень показують, що співробітники, які регулярно спілкуються із топ-менеджментом компанії, краще ставляться до своїх керівників.
"Перше питання, яке я зазвичай задаю керівникові, який отримує низьку оцінку у своїх підлеглих: Скільки часу ви проводите, спілкуючись зі своїми співробітниками? — розповідає Уільям Уолік (William Wallick), професор з менеджменту, — Якщо ви не приймаєте жодної участі в особистому житті ваших підлеглих — тоді не дивно, що всі свідчення про вас вони отримують, спілкуючись із колегами у коридорах компанії. А чутки, як відомо, не бувають "добрими".
Втім, експерти застерігають керівників від занадто швидкого (раптового) "перевтілення". Адже працівникам буде важко повірити, що вчорашній "покидьок" за одну ніч перетворився на мудрого та щирого наставника. А якщо вони відчуватимуть фальшивість — то ви ніколи не зумієте створити довірливі стосунки.
Тому основна порада генеральному директорові звучить так: Якщо ви турбуєтесь про добробут власної компанії — тоді потурбуйтесь про своїх співробітників. Адже саме вони вирішуватимуть, де завтра опиниться ваша організація.
За матеріалами "CEO Survey: Lacking the Human Touch", BNet.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|