Інноваційна лавина або
Яскраві бізнес-ідеї для натхнення
Автор: Олександра Матушенко
У той час як глобальний бізнес-світ відчайдушно намагається впроваджувати інноваційні процеси в своїх організаціях, вартими уваги все одно залишаються ті бренди і компанії, яким просто це вдається. А чи не забагато на сьогодні інноваційних продуктів? Насправді ми всі — свідки абсолютної інноваційної лавини.
Сьогодні можна спостерігати більше інновацій, ніж за весь попередній час. Нові бренди, нові ніші, нові концепції, нові продукти, нові послуги і новий досвід невтомно відкривають нові ринки. Крім того, зараз набагато більше легкодоступних ресурсів для управління інноваціями ніж будь-коли до того. І насуваються вони з усіх куточків світу. Глобальний мозок вивільнено, і від нього вже ніде сховатися тим, хто ще не став його частиною.
Який же зв’язок між інноваційною лавиною і трендами?
Варто завжди пам’ятати, що тренди потрібні для одного — допомогти вам надихнутись на інновації і створити нові продукти та послуги для ваших споживачів.
Цікаво поглянути на інноваційні компанії у світі, які вже давно заробляють на трендах — у них є чому повчитись. Але попередньо варто завважити на таке:
- Інновація — це дещо більше, ніж «лабораторні» посиденьки. Інновація — це не обов’язково серйозні люди в білих халатах, які марнують час в лабораторіях. У сучасній економіці маркетингова інновація так само важлива, як і технічна, а часто — і важливіша.
- Можна і не бути дуже серйозним, коли йдеться про інновацію. Часто споживачам хочеться дурничок або витребеньок, тому інновація не повинна весь час пропонувати «серйозні» продукти чи послуги. З нею теж можна побавитись.
- Немає вам вибачення, якщо ви не в курсі, що роблять інші інноваційні компанії. Де б ви не жили, ви не маєте права не знати про інноваційні лавини, які постійно насуваються зі Швеції, Нідерландів, Бразилії, Штатів, Канади, Австралії, Японії, Південної Африки тощо. На цю тематику є дуже багато безкоштовних і доступних джерел: вебсайтів, новин та інших ресурсів, які необхідно час від часу проглядати.
Досить повчань — час для практики!
Дизайн
Не існує жодного продукту чи групи продуктів, які б не могли виграти від сміливої і яскравої модернізації. Якщо дизайнерське рішення було правильним — модернізовані товари і послуги прославлятимуться як інноваційні.
Сьогодні, коли дизайнери тримаються на одній нозі з бізнес-гуру, є всі підстави припустити таке: поки ви витрачаєте час на читання цього речення, хтось вже працює над новим дизайнерським підходом до вашого продукту. Тренд покращення і оновлення існуючого продукту сьогодні спрацьовує для всього, починаючи з вогнегасників і закінчуючи сувенірами.
Приклад: Канадський сувенірний магазин спеціалізується на переоснащенні дешевих затертих сувенірів у нові оригінальні вироби з національною символікою. Дизайнерська компанія, що звернулась до цієї ідеї, добре заробляє на своїй особливості — інноваційній ідеї, поєднаній з прагненням зберегти канадську культуру.
Гіперлокальність
Ви вже чули це раніше: в глобалізованому світі більшість людей чіпляється за осередки місцевих звичаїв і традицій. Чи це страх невідомого, чи упередження, пов’язані з якимись факторами, або просто факт для сучасного суспільства — та зверніться до мільйонів споживачів, які захоплюються виготовленими у рідній країні, регіоні чи місті речами, і це підкине вам цікаві інноваційні ідеї вже сьогодні.
Приклад: У той час як онлайн-революція породжує віртуальні світи і спілкування без кордонів, в Сіетлі був створений новий безкоштовний вебсайт, створений із метою допомогти викладачам і студентам Сіетлу спілкуватись між собою. Студенти легко можуть знайти потрібного викладача серед 25 тисяч різних курсів і відібрати результати пошуку за місцем розташування університету, рейтингом викладача, відгуках про нього від інших студентів тощо.
Натовп експрес
Роками ми зачаровано реагуємо на все, що засновано, організовано і скеровано натовпом. До вашої уваги кілька свіжих прикладів інновацій, які продовжують мастити колеса великого Натовп Експресу.
Приклад: У Великобританії створюється пивзавод, яким керуватиме спільнота у тисячі людей. Компанія має за мету створити завод і паб, де більшість життєвоважливих для організації рішень ухвалюватимуться їхніми членами, яких вже нараховується 50 тисяч. Кожен охочий може заплатити по 50 доларів і отримати право голосувати за назву компанії, логотип, дизайн продукту, маркетинговий план, рекламу і питання спонсорства. Прибутки між тисячами "акціонерів" також розподілятимуться за цікавими інноваційними схемами.
Приклад: Нідерландський ING Банк запровадив послугу, яка дозволяє своїм клієнтам висувати пропозиції з купівлі будинків, яких немає на ринку, але які хотілося б придбати. Потенційні покупці заповнюють спеціальну анкету разом із адресою будинку своєї мрії і висувають свою унікальну пропозицію. Після цього банк виходить з ними на зв’язок, щоб обговорити доцільність такої пропозиції, і якщо вона вигідна — йде на зустріч клієнту. З’ясувавши фінансову сторону питання, банк спілкується з наявними власниками будинку і робить їм свою пропозицію з вигідними умовами угоди для всіх сторін.
ІТгредієнти
ІТ-дівчата, ІТ-сусіди, ІТ-дизайнери, ІТ-гаджети…Коли йдеться про інновації, ти ніколи не програєш, презентуючи нове ІТ-щось. Найкращий приклад для повчання — галузь харчів і напоїв зі своїми безкінечними експериментами запровадження нових, ексклюзивних і екзотичних інгредієнтів, забезпечуючи своїм споживачам нескінченне бажання експериментувати разом із відчайдушними спробами купити щось таке, чого немає у інших.
Приклад: Здоровіша альтернатива поширеному сьогодні кава-буму — еспрессо, вироблений з червоного чаю. Південно-Африканський червоний еспрессо виготовляється зі спеціальних зерен, які можна знайти лише в диких місцях Південної Африки, і які лише вручну переробляються лише на одній фермі високо в горах. Запатентований метод обробки і приготування цього напою дає каву, багатшу на смак, колір і кращу для здоров’я ніж звичайна кава, оскільки вона не містить кофеїну.
Спробореклама
У світі вимогливих споживачів і великої конкуренції представити свій продукт, дозволивши спочатку його спробувати — дуже цивілізований і ефективний спосіб виявити клієнтам свою повагу.
Приклад: Компанія Wine Side пропонує вина, запаковані в примірникові пакуночки, які зберігають справжній смак і аромат вина. Таким чином, компанія надає можливість більшій кількості людей скуштувати вино, зберігши його властивості і не змушуючи покупця одразу купувати цілу пляшку.
зРучна економіка
Хочете долучитись до інновацій, які не знають часових обмежень? Тоді запроваджуйте інноваційні продукти і послуги швидше, робіть їх доступнішими і більш зручними. Ви ніколи не помилитесь, якщо зосередитесь на інноваціях, які несуть зручності, навіть (тим більше) у дрібницях.
Приклад: Канадський виробник харчів запропонував новий продукт — сухі медові кульки, які можна тримати в руці, кидати в чай чи просто з’їсти як цукерку. Мед, який застосовується для цієї технології є дуже якісним, смачним і довго зберігається. Крім того, компанія — виробник пропонує кілька смаків: просто мед і мед з лимоном.
Тож, дозволь поглинути себе лавині інновацій і спитай: як цим компаніям вдалось перетворити свої внутрішні осяяння у нові бренди, концепції, товари та послуги? Варто спробувати глибше зануритись у потреби споживачів, використовуючи креативний підхід до вироблення рішень.
А для тих, хто вміє надихатись, але не вміє вигадувати яскраві інновації: не хвилюйтесь! Просто будьте неперевершеними в наслідуванні, партнерстві з кимось чи покращенні чергового великого тренду!
Стаття написана на основі матеріалу "Innovation avalanche", Trendwatching.com
|