ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 8 квітня 2009 р.

Мотиваційні міфи або
Нерозкритий потенціал службовців

Дослідження Global Workforce Study, проведене консультантами Towers Perrin, показало, що багато людей готові трудитися активніше, але дії начальників і культура організацій цьому аж ніяк не сприяють. Виявляється, продуктивність праці службовців має величезний і дотепер майже нерозкритий потенціал. Тепер організації в усьому світі прийнялися шукати відповідь на питання: як зацікавити своїх співробітників і реалізувати цей багатий потенціал?

Елементи, з яких складається людська захопленість — готовність співробітника по-справжньому викластися на благо своєї компанії, — мають як емоційний, так і раціональний характер. До перших входить, наприклад, гордість за свою організацію, до других — розуміння того, наскільки ваша особиста діяльність відповідає загальній стратегії компанії, пише CEO.ru.

Деякі результати дослідження, проведеного Towers Perrin серед більш ніж 90 тис. службовців із 118-ти країн світу, ще більш цікаві й спростовують деякі устояні уявлення про мотивацію. Приміром, зазвичай вважається, що одні службовці мотивовані від природи, а інші ні — так, мов, улаштоване життя, і нічого тут не поробиш. Насправді це не так — ентузіазм співробітників прямо залежить від зовнішніх обставин. Іншими словами, зміна робочої обстановки може перетворити споконвічно зацікавлену людину в байдужу і навіть розчаровану, і навпаки.

Ще одна широко поширена думка полягає в тім, що ставлення службовців до своєї роботи в першу чергу визначається їхнім найближчим оточенням, тобто відносинами з їхніми безпосередніми начальниками та колегами. Виявляється, і це невірно. З'ясувалося, що ставлення старшого керівництва до службовців і культура організації впливають на захопленість персоналу сильніше, ніж локальні, повсякденні фактори. Більше того, дослідники виявили, що єдиним найважливішим стимулом, який спонукає співробітників працювати щосили, є «щира турбота вищого керівництва про те, щоб підлеглим було добре». Однак, згідно даним дослідження, більшість службовців уважають, що вище керівництво ставиться до них усього лише як до одного з елементів організації, яке вимагає умілого управління, або ж в загалі дивиться на них як на порожнє місце.

Звичайно, підлеглі не чекають від вищих керівників, щоб ті кинули вирішувати свої стратегічні завдання і зробилися їхніми кращими друзями. Але декілька простих кроків, що довели свою ефективність, зроблених вищим керівництвом, могли б істотно підняти рівень зацікавленості службовців в успіху фірми.

Компанії, чиє вище керівництво регулярно вступає в пряме спілкування з підлеглими, можуть похвалитися більш високим рівнем ентузіазму персоналу й нижчим коефіцієнтом плинності кадрів. Опитування виявило стійку залежність між інтенсивністю такого спілкування, низькою плинністю кадрів і високою фінансовою ефективністю. Тісне спілкування з підлеглими не тільки підвищує їхній ентузіазм і зміцнює командний дух, але й приносить користь бізнесу.

Підключення службовців до прийняття рішень, які впливають на долю організації й на їхню власну роботу, допомагає підтримувати зацікавленість і готовність викластися заради успіху задуманої справи. Доступні й відкриті старші керівники, які регулярно залишають свої кабінети, щоб пройтися по відділах і поговорити зі співробітниками у звичній для тих робочій обстановці, здатні помітно підняти людям настрій і підвищити їхню захопленість. До того ж, це хороший спосіб довідатися, «що насправді діється» у вашій організації.

Вище керівництво повинне чуйно прислухатися до нових ідей і заохочувати тих, хто їх пропонує, особливо якщо це звичайні службовці. Зрештою, саме рядові працівники краще за всіх інших знайомі з деталями того або іншого проекту. Найвдаліші пропозиції варто підкріплювати фінансово, а тих, хто їх висунув, відзначати й нагороджувати незалежно від їхнього місця в організації.

Зміни, внесені в манеру спілкування вищого керівництва з персоналом, здатні значно підняти рівень зацікавленості службовців. Люди, щиро зацікавлені своєю роботою, приносять більше користі, ніж від них очікується, оскільки віддають спільній справі всі свої сили й використовують весь свій творчий потенціал. Саме такі ентузіасти впливають на продуктивність організації, і саме їхні зусилля знаходять наочне відображення в графі «доходи».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)