Новий напрямок інновацій
Традиційно продукти створюються у багатих провідних країнах, а пізніше "перепаковуються" для економічно відсталих країн. Втім, деякі всесвітньо відомі компанії, такі як General Electric, Nokia та інші, — вирішили повернути цей процес у зворотньому напрямку.
Приблизно рік тому General Electric розпочала маркетинг першого у своєму роді електрокардіографа. Його особливість полягає в його розмірах. Цей пристрій працює на батарейках і важить всього шість фунтів. Його роздрібна ціна всього $2500, що на 80% менше, ніж будь-якого іншого продукту з аналогічними можливостями. Але мабуть найдивовижніше в цьому продукті — його походження. Адже даний апарат розроблено GE спеціально для лікарів Індії та Китаю у 2008-му році.
Процес розробки продуктів по суті перевернуто "з ніг на голову". Протягом багатьох років мультинаціональні компанії створювали преміум-продукти для найбагатших споживачів і тільки через деякий час починали адаптувати для їх "відсталих економік", роблячи більш доступними. GE показала, що право на життя має і протилежний підхід: зробити для бідних те, що виявиться ефективним для всіх.
"Домінує логіка, що колискою більшості нових розробок є США, звідки інновації мігрують до Європи та Японії, а потім і до бідніших країн, — пояснює доктор Прахалад (Prahalad), професор стратегії у Ross School of Business при Мічиганському університеті. — Втім, сьогодні ми стаємо свідками протилежної тенденції".
Ідея привезти MAC 800 (надмобільний кардіограф, про який згадувалося вище) з Індії до Америки виникла після того, як маркетинговий менеджер GE Healthcare почав розпитувати своїх клієнтів, чи міг би стати такий прилад їм у нагоді. Адже спершу вважалося, що потреби у мобільних кардіографах у США не буде. Втім, як виявилося, потенційні клієнти вважали інакше.
"У GE вважають, що MAC 800 повинен стати прототипом інших продуктів", — наголошує віце-президент Джон Райс (John Rice). "Основна пастка колишнього мислення полягала в тому, що на думку більшості інновації — це створення чергового iPod-а, або Blackberry. Як показала практика — іноді більшу цінність має не ускладнення, а спрощення подібних технологій. І сьогодні все більш затребуваними стають інновації, які допомагають економити, а не витрачати більше грошей".
За матеріалами статті "Innovation Trickles in a New Direction", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|