Як розробити ефективну взаємодію
Як і у Лева Толстого, який колись писав, що всі щасливі сім'ї схожі одна на одну, сучасні дослідження показують, що всі успішні партнерства мають спільні риси. Певні характеристики — в культурі, процесах та використанні інформаційних технологій — виносять створення цінності у партнерствах за рамки звичайної рутини та координації у корпоративному житті.
Ідея, що деякі форми партнерства створюють більше цінності, ніж інші — не нова. Крилаті вислови, на зразок "відкритих інновацій", "масових інновацій", "співстворення" та "дистрибуції створення" були вигадані для того, щоб описати всі ті речі, які сьогодні відіграють надзвичайно важливу роль у економічному та організаційному бізнес-середовищі.
Компанії, які мріють досягнути успішного партнерства, можуть навчатися у інноваторів:
- бути готовими ідентифікувати та використовувати ціннісні можливості. Успішні партнери розуміють, що існує кілька типів ціннісних можливостей. Серед них використання ресурсів, на які раніше не звертали увагу, пошук нових та унікальних рішень, а також створення нових джерел цінності. Вони також "знають про те, чого вони не знають" — розуміючи, наприклад, що їм потрібен процес, який допомагав би ідентифікувати та впроваджувати нові ціннісні можливості;
- узгоджувати між собою культуру, структуру та процеси, які лежать за ціннісними можливостями. Успішні партнерські організації унікальні з точки зору того, як вони позиціонують себе для впровадження ціннісних можливостей. Вони визнають, що наявна організаційна культура, структура та процеси повинні змінитися. Окрім того вони визнають, що саме креативність, експертиза та мотивація є основними рушіями успіху;
- бути готовими до провалу. Успішні партнери ставляться до "провалу" як до певного знаку на дорозі до успіху. Корпоративна здатність підніматися на ноги після провалу вказує на те, наскільки потенційно успішною може бути така організація. Провал тут розглядається як спосіб подальшого фокусування на цілях та інформування про рішення та наступні кроки;
- бути готовими розвивати партнерство. Компанії, які стали на цей шлях, зазвичай продовжують розвиватися та стають професіоналами партнерства, що базується на цінностях.
» Див. повне дослідження Economist Intelligence Unit (PDF, 1,09 MB)
За матеріалами "Designing effective collaboration", Economist Intelligence Unit.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|