Бізнес-аналітика продовжує розвиватися
Найбільший виклик, який сьогодні стоїть перед бізнес-аналітикою (інформаційними технологіями, місія яких сприяти розвитку бізнесу), полягає в забезпеченні ефективності для кінцевих користувачів.
За даними дослідження, проведеного Aberdeen Group у минулому році, перед бізнес-аналітикою стояли два серйозних виклики: подолати проблеми, пов'язані з інтеграцією даних (42%) та реально забезпечити кінцевих користувачів інструментами бізнес-аналітики (29%).
Директор Aberdeen Group Девід Хетч (David Hatch), базуючись на результатах дослідження засвідчив, що сама по собі інтеграція аналітичних технологій може стати визначальною для провалу чи успіху всієї бізнес-аналітичної програми. "Що цікаво, компанії не розуміють, які виклики ставить перед ними бізнес-аналітика до тих пір, поки не почнуть займатися нею безпосередньо", — наголошує він.
Цьогорічне дослідження, проведене тією ж компанією, в якому взяло участь понад 190 підприємств, виявило, що ІТ-відділи почали почуватися більш вільно та адаптувалися до загальної бізнес-аналітичної системи. Наприклад, 70% респондентів підтвердили, що в їхніх компаніях діє система бізнес-аналітики вже протягом року або більше.
Результат такого "дорослішання" не викликає подиву, хоча дуже важливо звернути на нього увагу. У 2009-му році основним завданням є вдосконалення програмної частини бізнес-аналітики та простота її використання для користувачів, які не мають технічної освіти (39%). Тоді як перелік тисків щодо інтеграції даних та залучення більшої кількості користувачів скоротився всього до 31%.
Іншими словами, інформаційні технології нарешті звернули увагу на кінцевого користувача і тепер намагаються зробити процес користування інструментами бізнес-аналітики максимально зручним для нього.
Але, попри це, до сьогодні залишається безліч компаній, керівники яких більше довіряють "власним відчуттям", ніж інструментам бізнес-аналітики. І саме базуючись на цих відчуттях вони приймають рішення.
Втім, ми вже побачили, як суттєво може змінитися ІТ-галузь всього за один рік. І ці зміни ще далеко не закінчилися. Якщо раніше інструментами бізнес-аналітики користувалися переважно топ-менеджери, управлінці та власне аналітики, то у майбутньому очікується, що ці інструменти будуть використовуватися практично на всіх рівнях.
За матеріалами "BI Grows Up: IT Moving Past Integration Woes", CIO.com.
Підготував: Ярослав Федорак, MCUa.
|