Малий бізнес незадоволений реалізацією бізнес-аналітики
Бізнес-користувачі малих підприємств мають потребу в спрощенні технологічних інструментів бізнес-аналізу. Бренд продукту не має значення в цьому контексті. Необхідно допомогти швидко освоїти технології підприємствам малого й середнього бізнесу.
Відповідно до останнього дослідження, проведеного компанією LogiXML, майже половина зі слабко підготовлених користувачів виразили невдоволення реалізацією бізнес-аналітики (BI) у їхній компанії. "Це вказує на те, що ми бачимо розрив, який збільшується, між очікуваннями ІТ і бізнес-користувачів у відношенні BI", — заявив Кен Чоу (Ken Chow), директор з маркетингу LogiXML.
Трохи краще виглядає загальна задоволеність, коли підключений технічний персонал: близько 38% всіх учасників опитування заявили, що були незадоволені або дуже незадоволені своїми інструментами BI. "Переважна більшість" з 575 учасників опитування працювали в малих і середніх підприємствах, повідомив Чоу, характеризуючи сегмент малого й середнього бізнесу як "ласий шматочок" для вендорів.
Не став великим сюрпризом для Чоу той факт, що більше 20% фірм (як вони заявили) не використовують якої-небудь технології BI. Крім цього, вартість (27%) і відсутність ІТ-персонала (26%) стали двома міцними бар'єрами на шляху до реалізації BI у цих компаніях. Чоу вважає, що нестача ІТ-ресурсів може являти виняткову проблему із платформами, що вимагають значних зусиль для їхнього подальшого розвитку. "Я думаю, що це залишиться головною перешкодою для малого й середнього бізнесу", — сказав Чоу. — Це одна із причин того, що змогли набрати силу деякі компанії настільної аналітики, такі як ми й деякі нішеві вендори".
Простота використання, окрім міркувань вартості, є основним чинником для продукту будь-якого вендора, що сподівається одержати плацдарм у роботі із дрібними компаніями. Не менш важливо це й для підвищення задоволеності замовника при розгортанні в групах недосвідчених користувачів.
Аналітик уважає, що продавці повинні активно й багато попрацювати на цьому фронті, скоротивши розрив між бізнес-користувачами й інформаційними технологіями. "Ми повинні зняти частину тягаря ІТ з бізнес-користувачів, ми повинні полегшити їм життя, — сказав Чоу. — Одна з гірких пісень, що ми багато чули від ІТ: бізнес-користувачі не знають, чого хочуть. А що ми чуємо від бізнес-користувачів: в ІТ нас не слухають. Істина знаходиться десь між ними".
Розуміння розриву між ІТ і бізнес-користувачами, очевидно, в іншому розділі опитування: не всі (на відміну від інших технологій для робочих місць), але 32% опитаних заявили, що спільним у їхній організації покупки та/або використання BI-інструментів було небажання залучати ІТ-відділ.
"Тільки-но бізнес-користувачі приходять до того, що вони не одержують необхідного, вони йдуть і купують самі, — сказав Чжоу, відзначивши, що ця тенденція була чинником росту для LogiXML. — Багато ІТ-спеціалістів не знають про те, що відбувається, поки хтось не прийде й не скаже: "Не могли б ви, для мене, причепити ось це до тієї бази даних?" Ще 26% опитаних фірм заявили, що вони не знають, що це відбувається в їхній організації. Бізнес-користувачі, які купують власні інструменти BI, допомогли зробити ще один висновок: більше половини (52%) компаній, використовують від двох до чотирьох різних платформ.
У Microsoft найбільше проникнення на ринку серед платформ у цьому опитуванні. Далі ідуть Business Objects, LogiXML, Cognos і SAP. MicroStrategy, про яку Чоу сказав — вона "дуже багато говорила про тотальну війну за малий і середній бізнес", — на шостому місці. Постачальники рішень із відкритим кодом зачепилися за малий і середній бізнес, але їхня частка ринку усе ще відносно невелика. JasperSoft зайняла вершину серед постачальників відкритих платформ, за нею йде Pentaho, хоча кожна займає менше трьох 3% в огляді.
Постулат "нічого не робити й використовувати Excel" являє собою грізного конкурента для LogiXML і будь-якого іншого постачальника BI, орієнтованого на невеликі компанії, уважає Чоу. "Я думаю, це пов'язано із прогнозуванням й автоматизацією надто багато чого в конфігурації для продуктів малого й середнього бізнесу, — сказав Чоу й додав, що починання з розумної мети, а не очікування BI-неофіта, готового стати експертом з моделювання даних за одну ніч, має вирішальне значення. — Якщо ви не можете в дуже короткий період часу змусити відразу побачити й зрозуміти значення того, із чим треба працювати, від вас відмовляться дуже швидко".
За матеріалами TADVISER.
|