Назад у майбутнє до живого спілкування
Дуглас Аткін (Douglas Atkin), співзасновник компанії Yackit, колишній топ-менеджер компанії Meetup та бренд-стратег у Merkley and Partners, та автор книги "Культ брендів: Перетворення ваших клієнтів на справжніх однодумців" (The Culting of Brands: Turn Your Customers Into True Believers), розповідає про те, яким чином змінюватися комунікації у майбутньому з подальшим розвитком технологій.
Дуглас Аткін
(Douglas Atkin)
|
Новий прорив у соціальних технологіях сьогодення по суті повертає нас до речей, які були доступні нам у далекому минулому: живого, особистого спілкування з людьми в реальному часі.
Новою нормою скоро стане комунікація з друзями, родичами, колегами чи просто знайомими в живому відео-режимі. Ми продовжуватимемо писати записи в блог, твітити і коментувати, але частка цих активностей поступово знижуватиметься, поступаючись місцем найбільш природньому виду спілкування — спілкуванню особистому.
Що це означає для бізнесу? Очевидно, що багатша взаємодія призводить до створення більш міцних, згуртованих спільнот та мереж. Глибша комунікація, краща передача емоцій, більше енергії роблять очевидним те, що ми продовжуватимемо спостерігати посилення зв'язків між брендами, споживачами та компаніями.
Збагачення природніх форм комунікацій вимагатиме від компаній того, чим поки що вдало користуються тільки бренд-менеджери передових компаній — вміння усвідомлено відмовлятися від тотального контролю та розуміння, що стара маркетингова модель з її військовою термінологією "кампаній" та "цілей" давно стала неефективною. Їй на зміну приходить нова модель, яка краще відповідає природі відкритих спільнот.
Ось лише кілька аспектів того, яким чином управління компаній адаптуватиметься до нових реалій в технологіях комунікацій:
- Навчитися послабляти контроль. Дати змогу людям використовувати вашу платформу та інструменти найбільш зручним та корисним для них способом.
- Але пам'ятати, послаблення контролю не означатиме відмову від всіх правил чи відповідальності. Більш відкрита комунікація — це добре. Хаос — це погано.
- Уникати анонімності. Люди поводяться більш відповідально, якщо знають, що їхні дії асоціюють з їхньою особою.
- Дати змогу спільноті самомодеруватися. Більшість людей налаштовані на конструктивну дискусію і їм неприємно, коли до бесіди долучається неадекватний співрозмовник. Вони чудово справляться з модерацією самостійно.
Здатність самоорганізовуватися — ключовий аспект сфери соціальних технологій. Ми створюємо платформи, місця, де люди хотіли б знаходитися і спілкуватися з іншими людьми. Послаблення контролю, введення прозорих правил та розвиток інструментів, які зроблять цей процес самокерованим — це мінімальне, що ми можемо зробити для розвитку спільноти. Великі компанії та бренди ще тільки готуються засвоїти та навчитися використовувати цей досвід!
За матеріалами "Back to the Future, and Face-to-Face", HBR Blog Network.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|