ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 3 лютого 2012 р.

XV щорічне опитування керівників найбільших компаній світу від PwC

Компанія PricewaterhouseCoopers (PwC) представила результати XV-го щорічного опитування керівників найбільших компаній світу (15th Annual Global CEO Survey 2012). Автори дослідження підкреслюють, що керівники в усьому світі більше впевнені в перспективах росту своїх компаній на 2012-ий рік, ніж у прогнозах для світової економіки. Тобто, вони вірять у те, що навчилися проходити через складні і нестабільні економічні періоди.

15th Annual Global CEO Survey 2012
» 15th Annual Global CEO Survey 2012 (PDF, 1,26 MB)
У рамках опитування, проведеного PwC у четвертому кварталі 2011-го року, було організовано 1258 інтерв'ю з керівниками компаній у 60-ти країнах. 291 інтерв'ю було проведено в Західній Європі, 440 — в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, 150 — у Латинській Америці, 236 — у Північній Америці, 88 — у Центральній і Східній Європі та 53 — на Близькому Сході і в Африці. Крім того, у ході опитування було проведено 24 глибинних інтерв'ю з керівниками компаній.

Відповідно до результатів опитування, 40% опитаних керівників бізнесу в усьому світі відзначили, що повністю впевнені в перспективах росту своїх компаній у наступні 12 місяців. Майже половина з 1258 керівників компаній думають, що в наступні 12 місяців у світовій економіці буде тривати спад. Лише 15% лідерів стверджують, що стан світової економіки покращиться в 2012-му році. Що стосується довгострокової перспективи, то 47% керівників повністю впевнені в перспективах росту своїх компаній у наступні три роки.

Непевність повсюдна або у світі ще залишаються оптимісти?

Керівники бізнесу в усьому світі стурбовані життєздатністю світової економіки. Не дивно, що найбільш сильне падіння рівня впевненості демонструє Західна Європа. Стурбовані кризою суверенних боргів, лише чверть (27%) європейських керівників заявили про те, що повністю впевнені в рості своїх доходів у найближчі 12 місяців — це різке зниження відносно минулого року, коли таких керівників було майже 40%. Знизилася і кількість керівників компаній в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, упевнених у короткострокових перспективах розвитку бізнесу: цього року таку впевненість демонструють лише 42% керівників у порівнянні з 54% торік.

Найбільше зниження рівня впевненості в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні спостерігалося в Китаї, де повністю впевненими в рості своїх компаній у 2012-му році відчувають себе 54% опитаних керівників, що істотно менше, ніж торік (72%).

У Сполучених Штатах 41% керівників заявили, що вони повністю впевнені в перспективах короткострокового росту, що є зниженням відносно 45% торік. Упевненість, однак, росте серед керівників бізнесу в Африці, де 57% заявили про свої очікування росту, що більше, ніж 50% торік.

"Упевненість керівників компаній, безсумнівно, знижується в міру того, як вони починають зіштовхуватися з наслідками рецесії. Вони розчаровані динамікою світової економіки, і темпами відновлення. Острожний оптимізм, що поступово зміцнював після 2008 року, початків убувати. Однак є й гарні новини, які полягають у тім, що довгий цикл спаду навчив керівників управляти своїм бізнесом із ще більшою ефективністю. Сьогодні керівники говорять про те, що вони краще підготовлені до роботи в економічних умовах, що характеризуються волатильностью на світових ринках, слабістю попиту в розвинених країнах і невизначеністю на ринках, що розвиваються. Багато керівників упевнені, що вони можуть забезпечити зростання доходів, незважаючи на складну ситуацію", — коментує результати дослідження Денніс Неллі (Dennis Nelly), президент PricewaterhouseCoopers International.

Можливості й перешкоди для розвитку бізнесу в найближчому майбутньому

На думку опитаних керівників, ринки, що швидко розвиваються, залишаються найважливішим джерелом росту. 59% керівників погодилися з тим, що ці ринки більш важливі для майбутнього їхніх компаній, ніж країни з більш розвинутою економікою. Майже половина керівників компаній з розвинених країн відзначили, що ринки, які швидко розвиваються, мають найважливіше значення для майбутнього їхніх компаній. Основними цільовими ринками росту є країни БРІК (Бразилія, Росія, Індія й Китай), а також США і Німеччина.

На думку 30% керівників найбільших компаній світу, найкращі стратегічні можливості росту будуть відкриватися у зв'язку зі збільшенням частки на існуючих ринках, а також розробкою нової продукції й послуг, що було відзначено майже однією третю опитаних (28%). 18% керівників вибрали як стратегію росту вихід на нові ринки, а 10% — створення спільних підприємств і стратегічних альянсів.

70% керівників планують змінити свою стратегію переважно через динаміку споживчого попиту й економічних умов. Скорочення витрат залишається ключовим завданням для керівників компаній, хоча вона поступово втрачає свою актуальність. 76% керівників компаній у світі повідомили, що торік вони зменшили свої витрати. При цьому 66% керівників відзначили, що будуть скорочувати витрати в наступні 12 місяців.

Що стосується питань, які хвилюють керівників компаній, то цього року вони виглядають так: 80% керівників у світі стурбовані невизначеністю відносно економічного росту, 64% — нестабільністю на ринках капіталу, 66% — урядовими заходами щодо скорочення бюджетного дефіциту й боргового тягаря, 58% — волатильністю валютних курсів, 56% — питаннями регулювання, 53% — браком ключових фахівців, 50% — зміною поведінки й витратою коштів споживачів, 55% — збільшенням податкового тягаря, 34% — хабарництвом і корупцією.

На порядку денному — проблема кадрового резерву

Незважаючи на непевність у стабільному розвитку світової економіки, компанії готові наймати людей. Більше половини (53%) керівників у світі відзначили, що вони збільшили чисельність персоналу у своїх організаціях торік, 51% розраховують збільшити чисельність персоналу цього року. Лише 18% заявили про те, що планують скоротити персонал у найближчі 12 місяців.

Пошук й утримання потрібних фахівців залишається основним завданням для керівників компаній, виконання якого викликає в них велике занепокоєння. Тільки 30% керівників заявили, що вони повністю впевнені в тім, що зуміють залучити ресурси, необхідні для реалізації стратегії своєї компанії, а 43% думають, що наймати кадри в їхній галузі стало складніше.

Як відзначили 53% керівників у світі, одним із найсерйозніших кадрових завдань є залучення й утримання менеджерів середньої ланки, які мають високий потенціал. За ними ідуть такі категорії працівників, як висококваліфікований виробничий персонал і молоді фахівці.

У цілому, потенційний дефіцит фахівців відзначають як загрозу росту 53% керівників. Наявність кваліфікованих співробітників розглядається як основна проблема у всіх регіонах за межами Європи. Три чверті (78%) керівників сказали, що планують зміну своєї стратегії з управління персоналом протягом року.

Нові стратегії 2012 року

Що ще керівники збираються міняти в житті своїх компаній у 2012-му році? 68% CEO хотіли б витрачати більше часу на підготовку резерву керівників і фахівців у своїх компаніях, а 69% заявили, що хотіли б витрачати більше часу на зустрічі із клієнтами. Інші пріоритети керівників включали підвищення ефективності організації (62%), розробку стратегії й управління ризиками (54%).

73% керівників мають намір переглянути свою стратегію з управління НДДКР і інноваційним потенціалом, 72% відзначили, що планують зміну організаційної структури своїх компаній, злиття й поглинання. Окрім того, 67% керівників мають намір змінити підхід до управління ризиками, а 61% — програму капіталовкладень.

За матеріалами Центру гуманітарних технологій.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)