ТЕНДЕНЦІЇ | Споживчі тренди 28 серпня 2013 р.

Тренди, перевірені часом

Ці тренди не є новиною: ми могли спостерігати за ними вже протягом певного часу. І вони продовжують впливати на поведінку споживачів, розвиватися, поєднуються з іншими тенденціями. Яке ж майбутнє вони нам пророкують, які нові можливості створюють для бізнесу?

1. «Споживачі-продавці». Цей тренд виник ще в 2009 році: почало з'являтися все більше людей, які або продають свої ідеї корпораціям, або розповідають про них іншим споживачам, або, скажімо, здають в оренду свої активи, які самі не використовують. Таке явище стало можливим завдяки поширенню інтернету, а «підживлює» даний тренд глобальна рецесія.

Сьогодні вже функціонує безліч онлайн-платформ, які обслуговують кожен аспект зростаючої економіки споживання-продажу. З 2009 року (пере)продавати власні речі, час або досвід стало незрівнянно простіше, зручніше, прозоріше і надійніше. Невдовзі з'являться платформи, які інтегруватимуть вже наявні в інтернеті пропозиції: наприклад, як тільки ви забронюєте кімнату в готелі, вам відразу надійде пропозиція взяти машину напрокат чи завітати в кафе з домашньою їжею неподалік.

Так, запущений в квітні 2013 р. онлайн-сервіс Sold. має на меті зробити продаж через інтернет максимально простим для початківців. За допомогою мобільного додатку споживачу потрібно сфотографувати річ, яку він хоче продати, а сервіс сам запропонує ціну товару і знайде покупця. Продавцю потрібно буде лише запакувати річ в передплачену і попередньо застраховану коробку, надану Sold. І залишити в обумовленому місці або віддати представнику Sold.

Онлайн-сервіс Sold. допомагає продавати речі простіше

2. «Зрілість». В 2010 році експерти trendwatching.com писали про цей тренд: споживачі більше не хочуть, щоб до них ставились як до недосвідченої аудиторії, яку треба шокувати, аби продати. Вони прагнуть відкритого діалогу з компаніями, їх цікавлять сміливі інновації та більш ризиковані експерименти. Такі споживачі найбільше цінують бренди, які ламають стереотипи.

Дана тенденція є актуальною й досі: від бізнесу вимагається бути більш прозорим та чесним з цільовою аудиторією. Іноді це означає бути вимогливими до своїх клієнтів. Тобто замість того, щоб виконувати усі їхні забаганки та декларувати «клієнт на першому місці», доносити до них інформацію та спонукати до дій. Наприклад, в квітні 2013 р. UNICEF Швеція запустила фандрейзингову кампанію під слоганом: «Лайки не рятують життя». Так організація намагається поширити обізнаність, що «лайки» в соціальних мережах мають дуже обмежений (або взагалі ніякого) вплив в реальному житті, і не замінюють реальних дій.

UNICEF Швеція збирає кошти під гаслом «Лайки не рятують життя»

3. «Дізнатись і купити». В минулому році стало зрозумілим: озброєні смартфонами споживачі скоро зможуть «вивчати» на ходу будь-які об'єкти реального світу. Достатньо буде лише навести смартфон на будь-що, — і миттєво знайти релевантну інформацію по ньому в інтернеті. Сьогодні ця тенденція стала ще очевиднішою, адже кількість пристроїв, які можна використовувати для такого пошуку, невпинно зростає (від окулярів Google Glass та розумного годинника від Apple до незліченної кількості інших подібних ініціатив, у тому числі представлених на Kickstarter). Існує думка, що ці пристрої стануть масовим явищем раніше, ніж більшість людей можуть собі уявити. Можливо, протягом декількох наступних років. Якщо згадати, то так було і зі смартфонами: до появи сенсорного iPhone і платформи App Store в 2007 році споживачі вважали, що смартфон потрібен переважно як засіб для швидкої перевірки пошти.

Деякі бізнеси можуть постраждати від цього тренду. Скажімо, виробники смартфонів — через появу пристроїв, які можуть бути інтегровані в одяг або навіть тіло споживачів. Проте для багатьох компаній дана тенденція відкриває масу нових можливостей, у тому числі — створення платформ і сервісів для мобільних пристроїв нового покоління. Починати користуватись ними можна вже зараз. Наприклад, в квітні 2013 р. індійська команда з крикету Royal Challengers Bangalore запустила мобільний додаток для купівлі квитків. При цьому фанати отримують додаткову інформацію на паперових квитках. Достатньо зісканувати нанесений на них код, щоб отримати дані про парковку і побачити 3D-схему стадіону.

Індійська команда з крикету запустила мобільний додаток для купівлі квитків

4. «Супер-еко». Останніми роками еко-тренд ставав все потужнішим, і на сьогодні бізнесу вже недостатньо просто намагатися зробити свої продукти екологічнішими. Вони повинні максимально позитивно впливати на навколишнє середовище, до того ж мати гарну функціональність, чудовий дизайн та/або полегшувати життя споживачам.

Як свідчать цифри, зусиль, які компанії докладали досі, недостатньо для того, щоб зробити планету чистішою. Так, у травні 2013 р. в США було зафіксовано рекордно високу концентрацію СО2 — 400 молекул на 1000 молекул повітря. Тому еко-тенденція буде поглиблюватись і надалі, і виграватимуть ті компанії, які зможуть створити продукти, споживання яких насправді приноситиме користь навколишньому середовищу і матиме довготривалий позитивний вплив на екологію.

Скажімо, в 2012 році команда науковців з Університету технологій та інженерії Перу (UTEC) створили білборд, який генерує воду шляхом вилучення її з вологого повітря. За перші три місяці було зібрано більше 9000 літрів питної води. Цієї кількості достатньо для використання сотнями сімей протягом місяця.

Білборд, який генерує воду, збираючи її з вологого повітря

5. «Створено для БРІК». Останнім часом все більше компаній із розвинених країн створюють нові продукти або бренди для ринків, що розвиваються. І це не дивно. Адже, за прогнозами МВФ, цього року ВВП країн, що розвиваються, вперше перевищить ВВП розвинених держав ($44.1 млрд. проти $42.7 млрд.). Спочатку «західні» бізнеси орієнтувались переважно на країни БРІК (Бразилія, Росія, Індія, Китай), а зараз розширяють межі своєї діяльності на Бангладеш, Єгипет, Індонезію, Іран, Мексику, Нігерію, Пакистан, Філіппіни, Туреччину, Південну Корею і В'єтнам.

Наприклад, в березні 2013 французький бренд косметики L'Occitane оголосив про створення лінії продуктів, які повністю виготовлятимуться в Бразилії, використовуючи інгредієнти з деяких місцевих рослин. Ці товари будуть продаватися у всіх 89 бразильських магазинах L'Occitane протягом першого року з дня випуску. А потім компанія планує розповсюджувати цю косметику і в інших країнах.

L'Occitane au Bresil: косметика, зроблена спеціально для Бразилії

Звісно, є ще чимало тенденцій, які вимагають уваги компаній. Але ця п'ятірка — вже перевірена часом, і, скоріше за все, дані тренди впливатимуть на бізнес ще не один рік.

За матеріалами trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)