Корпоративне середовище: 10 основних тенденцій 2013-го року
Які змінюватиметься корпоративне середовище протягом найближчих років? Ден Шаубель (Dan Schawbel)1, відомий консультант та автор, представив підсумок свого дослідження — десять, на його думку, найважливіших тенденцій, що проявилися у бізнесі 2013-го року.
1. Наступ покоління Y. Попри те, що в офіційних звітах відзначається високий рівень безробіття серед представників цього покоління, «міленіалів» в американських компаніях побільшало, а наступного року вони складатимуть біля 30% від усіє кількості працюючих. Цілком природно, що зі зміною поколінь трансформуватимуться політики і процедури компаній, а їхня оргкультура ставатиме динамічнішою.
2. Робота вдома — це норма. Деякі компанії запровадили дистанційну роботу ще кілька років тому. Втім, здебільшого, цей спосіб організації праці розглядався в офісному світі як певний привілей, який працедавець може надавати, а може й не надавати. Натомість зараз фірми почали усвідомлювати, що такий підхід дозволяє скоротити витрати та підвищити продуктивність праці персоналу. Тож програми дистанційною роботи ставатимуть стандартною практикою. Один із найкращих прикладів являє собою Aetna. В компанії — 35 тис. співробітників, з яких 47% працюють вдома. Економія видатків на утримання приміщень оцінюється на рівні 15-25%. Загальна ж сума зекономлених річних витрат становить близько $80 млн.
3. Залученість персоналу як пріоритет. Працедавці все ще мають серйозні проблеми з утримуванням персоналу, через що компанії втрачають неабиякі кошти. Зокрема, як показало опитування, проведене у жовтні 2012-го року MSW Research and Dale Carnegie Training, лише 29% співробітників американських компаній працюють із повною самовіддачею. Тому працедавці й «ламають собі голову» над питанням — як стимулювати залученість персоналу. Наприклад, компанія MGM Resorts вклала кілька мільйонів доларів у шоу, учасниками якого стали її працівники. Керівники вважають, що для людей, котрі працюють у сфері розваг, сцена — гарний спосіб розкрити свої скриті таланти, а також отримати натхнення й визнання; крім цього, участь в шоу згуртовує команду. Як сподіваються лідери MGM, у підсумку персонал намагатиметься матеріалізувати отримані позитивні враження в роботі, таким чином генеруючи найкращий досвід для гостей мережі.
4. Вихід бебі-бумерів на пенсію. Все більше представників найзнаменитішого покоління американців досягають віку 65 років і виходять на пенсію, звільняючи лідерські позиції для генерацій X та Y. Яке ж з цих двох поколінь ствердиться на управлінських посадах? Відповідь на це запитання буде надано у ході дослідження, яке Ден Шаубель поводитиме наступного року.
5. Ідея внутрішнього підприємництва. Бізнес починає розуміти, що генерацією Y рухає потужний підприємницький дух. Тому, щоб витримати конкуренцію зі стартапами, компанії реалізовуватимуть програми внутрішнього підприємництва. Серед першопрохідців на цьому шляху — EY, PwC, DreamWorks, Microsoft, Google та Facebook. У свою чергу LinkedIn дала старт проекту [in]cubator. Його мета — дати змогу фахівцю з будь-якої компанії організувати команду для реалізації власної ідеї та щокварталу представляти результати проекту своїм керівникам.
6. Розквіт фрілансу. Наступного року мільйони фрілансерів, яких компанії винайматимуть для розв’язання окремих проблем, замінять штатний персонал. Зокрема, це дозволить фірмам скоротити витрати на соціальні пакети. За інформацією NBC News, зараз третина американців працюють як фрілансери.
7. Скорочення кількості незаповнених вакансій. Згідно, Американського бюро трудової статистики, 2013 року кількість безробітних становить більше ніж 12 млн., а кількість вакансій — 3,6 млн. Можна сказати, що вимальовується тенденція скорочення розриву між навичками, потрібними компаніям, та тими, що пропонуються на ринку. Причина: компанії активніше співпрацюють з навчальними закладами з метою підготовки наступного покоління фахівців. У свою чергу, люди краще усвідомлюють — аби отримати роботу, потрібно освоювати нові вміння.
8. Внутрішній найм. Як показало дослідження, зараз компанії дедалі частіше воліють просувати на управлінські посади своїх працівників. Зрештою, такий підхід обходиться їм у 1,7 разів дешевше, ніж залучення когось ззовні. Крім усього, внутрішній найм покращує моральний клімат у фірмі та, до того ж, потребує значно менше часу, ніж традиційний (кілька тижнів, а не місяців).
9. Працівники як прихильники компанії у соціальних медіа. Нарешті, компанії усвідомили, що не обов’язково витрачати величезні кошти на рекламу. Адже вони можуть популяризувати себе на ринку праці та здійснювати маркетинг своєї продукції власними силами через соціальні мережі. Фактично сучасні організації перетворюється на видавців, які певною мірою конкуруватимуть із традиційними ЗМІ. Скажімо, у блогах IBM, котрі ведуть 32 тис. працівників, висвітлюються усі сфери бізнесу цієї компанії.
10. Перевага жінок. Жінок у компаніях стає більше, ніж чоловіків. Відповідно до висновків дослідження Booz and Co., впродовж наступного десятиліття в офісах цілого світу приступлять до роботи 1 млрд. жінок. Також, як показують різні дослідження, жінки мають кращу фахову підготовку, ніж чоловіки. Більше того, деякі з них не приховують, що на самому початку кар’єри активно конкуруватимуть за управлінські посади з представниками сильної половини. Шерил Сендберг (Sheryl Sandberg), операційний директор Facebook, та Марісса Майер (Marissa Mayer), генеральний директор Yahoo!, — це лише початок. Починаючи з наступного року, на найвищих посадах світових компаній з’являтиметься все більше жінок.
За матеріалами "The Top 10 Workplace Trends Of 2013", Forbes.
1 Ден Шаубель (Dan Schawbel) — засновник консалтингової фірми Millennial Branding, автор ділових бестселерів «4 Steps to Building Your Future» («4 кроки до побудови вашого майбутнього») та «Promote Yourself» («Просувайте себе!»).
|