ТЕНДЕНЦІЇ | Споживчі тренди 4 березня 2014 р.

Шість споживчих трендів 2014-го року

Компанії, яка прагне бути успішною, потрібно при плануванні діяльності враховувати не тільки свою стратегію і фінансові показники, але й тенденції на ринку. Trendwatching.com запропонував своє бачення того, що цінуватимуть споживачі цього року. Отже, які тренди визначатимуть поведінку людей?

Шість споживчих трендів 2014-го року

1. Споживання без провини

Останнім часом зростає кількість людей, які не можуть не помічати шкоди, яку споживання завдає планеті, суспільству і їм самим. Результатом стає відчуття провини. Тому компаніям варто створювати продукти та сервіси, які будуть позбавляти людей цього неприємного відчуття. Приклад — електричний автомобіль Tesla Model S, який вже почали постачати до Норвегії, Швейцарії та Нідерландів з серпня 2013 року. Вже у вересні ця модель була у топі продажів у Норвегії. Ціни на таку машину починаються від $62 тис. Зате у Норвегії власники електричних авто можуть використовувати автобусні доріжки для руху під час заторів.

Ще один приклад — американська ювелірна компанія Liberty United. Вона випускає біжутерію із списаних куль та пістолетів. Мета, яку декларує цей бренд — прибрати зброю з вулиць. Співпрацюючи з місцевими органами влади, компанія збирає набої та револьвери, які вже непотрібні поліції, а потім дизайнери переробляють її на прикраси, зазначаючи на продукції серійний номер зброї. Купуючи таку річ, споживач отримує цікавий сувенір і відчуває, що зробив щось корисне для суспільства.

2. Відкритість даних

У 2014-му все більше людей будуть ділитись інформацією про себе для того, щоб отримати більш персоналізовані товари чи послуги. Сьогодні у споживачів є багато особистих профайлів: у соцмережах, інтернет-магазинах тощо. Інформація, яка в них міститься, стосується різноманітних уподобань людини: від музичних смаків і до речей, якими вона користується. Як свідчить статистика, 57% споживачів готові поділитися додатковою особистою інформацією (скажімо, п'ять найкращих друзів на Facebook, члени родини тощо) в обмін на фінансову винагороду або краще обслуговування.

Паралельно з цим, активно розвиваються технології, які дозволяють накопичувати інформацію про споживачів і ділитись нею з компаніями. На їхній базі можна створювати масу нових продуктів та сервісів, які клієнти будуть дуже цінувати. Приклад — мікроавтобус Kutsuplus, який курсує по Хельсінкі. Замовити його можна, подзвонивши по телефону, вказавши при цьому початкову і кінцеву зупинку. Кожен такий мікроавтобус вміщує дев'ять пасажирів. Використовуючи надану клієнтами інформацію про їхнє місцезнаходження та бажаний пункт призначення, Kutsuplus обраховує оптимальний маршрут, який вдовольнить усіх. Вартість такої поїздки — 3,50 євро плюс 0,45 євро за кожен кілометр.

Компанії можуть обробляти і великі масиви даних — інформацію, яка стосується великих груп людей. І в результаті пропонувати споживачам продукти, які відповідають їхнім смакам. Причому цю інформацію можна збирати в пасивному режимі (тобто клієнти не мають заповнювати ніяких анкет і взагалі нічого не робити). Наприклад, IBM аналізує дані про пересування людей, отримані з мобільних телефонів, щоб покращити автобусні маршрути в Африці. Це вже дозволило скоротити тривалість подорожей на 10%.

3. Еко-Китай

У 2014-му році сприйняття Китаю буде дещо інакшим, ніж в минулому. Споживачі вже усвідомили, що ця країна стає епіцентром справжніх інновацій, у тому числі — екологічних.

Скажімо, в пекінському метро у травні 2013-го з'явилося 40 автоматів, які компенсують пасажирам частину плати за проїзд, якщо ті утилізують пластикову тару. За кожну пластикову пляшку — надавалась певна знижка на проїзні квитки.

Ще один приклад — «розумне вікно», розроблене Китайською академією наук. Цей винахід дозволяє зберігати та генерувати енергію. Вікна мають термочутливе покриття і можуть регулювати кількість сонячної енергії, що надходить у будівлю, а решту зберігати у батареях, розміщених між віконними рамами.

4. Технології замість ліків

Споживачі вже сьогодні розглядають свої смартфони як пристрої для догляду за здоров'ям, у тому числі за своїм психологічним станом. А також пробують різні додатки і винаходи, які дозволяють боротися зі стресом, ефективніше відпочивати тощо. Останнім часом з'являється все більше продуктів, які підсилюють цей тренд. Наприклад, PIР — бездротовий біосенсор, розроблений у Ірландії, який використовують під час відео-ігр на комп'ютері чи смартфоні. Він вимірює рівень стресу — а також допомагає частіше вигравати (адже в багатьох відео-іграх шанси на успіх тим вищі, чим більш розслаблена людина).

Shadow — це мобільний додаток, що дозволяє користувачам краще запам'ятовувати свої сни. Будильник спокійно пробуджує користувача, збільшуючи імовірність запам'ятовування снів. А додаток дозволяє робити як аудіо, так і текстовий запис одразу після пробудження.

Mico — пристрій, що визначає настрій користувача і вмикає музику, яка цьому настрою відповідає. Ця японська розробка складається із навушників та сенсора, що розміщується на лобі у користувача. Він зчитує мозкові сигнали — і робить висновок про настрій людини. Навушники передають ці дані на мобільний телефон, де спеціальний додаток обирає відповідні записи із усіх наявних музичних файлів.

5. Без інформації

82% споживачів вважають, що компанії збирають занадто багато інформації про них. Звісно, людям подобається, коли про них піклуються, але вони не люблять, коли за ними спостерігають. У 2014-му році з'являтимуться бренди, які не потребуватимуть жодної інформації від користувачів — і все ж надаватимуть гарний сервіс.

6. Інтернет турботливих речей

У 2009-му році 2,5 млрд. пристроїв (телефони, ПК і т.д.) були під'єднаними до мережі. У 2020-му їх буде близько 30 млрд. За прогнозами економістів, речі, які підключатимуться до інтернету, забезпечать світовій економіці 1,9 трлн. доларів у 2020-му році.

Вже сьогодні навколо чимало подібних речей. Скажімо, Xkuty One — це «розумний» електричний скутер, розроблений іспанською компанією Electric Mobility Company. У ньому є вбудований гіроскоп, і коли він падає, спеціальний додаток повідомляє про це когось із родичів водія.

Канадська компанія OMsignal планує запуск лінійки одягу із вмонтованим сенсорним датчиком, який зможе контролювати частоту серцевих скорочень, а також дихання і рухи. Датчики, вплетені в тканину, збирають дані, які потім передаються на мобільний телефон власника. Далі цю інформацію можна накопичувати і аналізувати.

У вересні 2013-го була представлена нова розробка Ford — S-MAX Concept, машина, в сидіння якої вмонтований монітор серцевого ритму. Він може допомогти уникнути нещасних випадків, якщо з водієм станеться серцевий напад. Також система може контролювати рівень глюкози і попереджати водія про критично низький рівень цукру в крові.

У якій би сфері бізнесу не працювала компанія, їй варто придивитись до описаних трендів. Можливо, якийсь із них кардинально змінить вашу сферу бізнесу вже цього року.

Підготувала: Ольга Дубина, за матеріалами trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)