Як залучити й утримати непостійних покупців
Джерело: MMR
Дослідження показують, що інтернет помітно знизив кількість постійних клієнтів, тобто зараз споживачі схильні здійснювати покупки в різних продавців.
Кожен рітейлер зацікавлений у залученні й утриманні клієнтів. Але, як показують дані дослідження компанії Accenture, покупці стали більш непостійними, ніж будь-коли раніше. Справа в тому, що інтернет дозволяє споживачам знайти один і той же товар за нижчою ціною на сайтах роздрібних конкурентів. Також варто відзначити, що зараз клієнти все частіше заздалегідь визначаються з місцем покупки, так що заманити їх "випадково" на ходу практично неможливо.
Варто усвідомити той факт, що прихильність клієнтів одному продавцеві залишилася в минулому. Не менш 56% опитаних споживачів розповіли Accenture, що кількість рітейл-брендів, на їхню думку, за останні 10 років суттєво зросла. Майже половина респондентів зізналася, що вони тепер набагато охочіше купують у різних роздрібних продавців.
Дуже небагато клієнтів воліють користуватися послугами одного й того ж рітейлера, наприклад, який знаходиться поблизу їхнього будинку. Тільки 31% могли б порекомендувати конкретні торговельні точки (мережі) комусь із своїх знайомих. Навіть якщо клієнти задоволені покупками, доступність і взаємозамінність багатьох продуктів створює таку ситуацію, при якій більш приваблива пропозиція, знайдена в інтернеті, наступного разу приведе покупця до іншого продавця. Перш ніж зробити покупку 78% споживачів скористаються інтернетом для ознайомлення з цінами на товари та/або послуги.
За останні кілька років купівельний шлях значно трансформувався. Багато клієнтів, почувши від когось про продукт, заходять в інтернет (через мобільний пристрій або десктоп), щоб знайти якомога більше інформації перед здійсненням онлайн- або офлайн-покупки.
Тепер продавці просто зобов'язані покращувати свої цифрові ресурси, щоб залучити покупців в свій магазин; і навпаки, необхідно постаратися, щоб відвідувачі роздрібної мережі захотіли зазирнути на ваш сайт. Рітейлери, котрі не забувають мотивувати своїх клієнтів різними програмами лояльності, мають більше шансів повернути покупців у свій магазин. Дослідження агентства COLLOQUY (2014) показало, що 60% американських інтернет-користувачів зареєструються на програму лояльності, яка дозволить заробити значні додаткові переваги. Більше половини респондентів заявили, що вони хотіли б безпосередньо підключити свої дебетові/кредитні картки до таких програм без використання будь-яких додаткових карт або додатків. Таким чином, програма лояльності і, відповідно, ваш магазин будуть автоматично інтегровані в їх повсякденний шопінг.
Ще одна хороша новина полягає в тому, що деякі споживачі готові повернутися до раніше відвідуваних рітейлерів. Опитування Accenture показало, що більш ніж одна чверть споживачів розглядає можливість повернення до продавців, у яких раніше здійснювалися покупки. Підставами для повернення є: привабливі ціни (56%) і продукти (послуги) більш високого класу (47%). При цьому дослідники зазначають, що тепер абсолютна більшість клієнтів розраховує на персоналізований і вигідний з точки зору вартості і зручності купівельний досвід. Але варто ритейлеру хоч в чомусь промахнутися, і покупець буде здійснювати покупки в іншому місці.
|