П’ять ідей для інновацій
Сьогодні зміни відбуваються практично кожного дня. Неймовірне збільшення кількості смартфонів, економічний підйом США та спад Китаю, невизначеність по всьому світу… Але на цьому складному макроекономічному тлі досить чітко вирізняються споживчі тренди. Можливо, у масштабах усього світу вони здаються незначними, однак вони здатні змінити життя людей і стати основою для успішного бізнесу.
1. Продукт, який швидко вчить чому-небудь. Люди все менше думають про статусні речі, про розкіш — і все більше цінують знання і можливість створювати щось нове. Тому продукти й сервіси, які допомагають їм у цьому, користуються зростаючим попитом.
У листопаді 2014-го року було випущено сервіс Seedsheet, який допомагає садівникам-початківцям. Він пропонує користувачам ввести місцезнаходження свого будинку у додаток, аби він визначив, які рослини там краще посадити, і таким чином спланувати, як виглядатиме майбутній сад. Як тільки власник затверджує проект саду, йому доставляють саджанці обраних рослин — їх можна висадити в грунт та поливати.
А у вересні 2014-го року американська компанія Palate Home заявила про випуск пристрою Smart Grill, що слідкує за процесом приготування їжі. Датчик девайсу зв’язується з додатком, в який кухар вводить дані про те, що хоче приготувати, а також про свої уподобання. За допомогою гаджету можна без зайвих труднощів підсмажити м’ясо і підтримувати його у «щойно приготованому» стані ще протягом години.
2. Сервіси, які мінімізують черги. Економія часу у сучасному світі — не примха, а необхідність. Тому все, що може позбавити людину зайвого очікування, має великі шанси на успіх.
У жовтні 2014-го року компанія Starbucks проанонсувала мобільний додаток з функцією попереднього замовлення. Ця «фішка» дозволяє зробити замовлення ще з дому, і по дорозі на роботу забрати свою приготовану каву. Схожу послугу пропонує і мережа Taco Bell: клієнт може замовити їжу, а також заплатити за неї ще на шляху до автокафе.
А готелі Starwood, Hyatt та Hilton активно тестували новий сервіс, що дозволяє гостям використовувати свій мобільний телефон як ключ від номеру. Це дозволяє зекономити чимало часу на очікуванні реєстрації.
3. Мобільні гаманці та їхні різновиди. Нарешті це стає реальністю для багатьох сфер бізнесу: можливість не лише використовувати смартфон як платіжний інструмент, але й робити це незвичними шляхами. Скоріше за все, швидкість розповсюдження цього тренду буде дуже високою.
Starbucks уже приймає 7 млн. мобільних платежів на тиждень лише на території США. У Apple Pay протягом перших трьох днів після запуску зареєстрували понад 1 млн. карток. І це лише початок. Наступний крок — дозволити клієнтам ділити витрати за допомогою мобільних платежів.
4. Інтернет спільних речей. Це, по суті, поєднання двох трендів: інтернету речей (тобто підключення найрізноманітніших девайсів до мережі) та спільного використання (будь-чого). Продукти, які є уособленням такого тренд-міксу, стають все більш розповсюдженими.
Наприклад, розташована в Гонконгу компанія Umbrella Here випустила маленький bluetooth-пристрій у формі пончика з діркою посередині. Його надягають на верхівку парасолі, а коли йде дощ, девайс за допомогою додатку вмикає кольорові світлодіоди — і таким чином сповіщає людей навколо, що ви готові поділитися парасолькою з ними.
А розумний замок для велосипеда BitLock дозволяє власнику розблокувати свій велосипед натиском однієї кнопки на смартфоні. Через мобільний додаток можна також віддалено розблокувати велосипед і поділитися ним з іншими користувачами цієї програми.
5. Нагорода за поведінку. Компанія може спробувати підвищити лояльність клієнтів, запроваджуючи різноманітні сервіси, що будуть стимулювати корисну для самих-таки людей поведінку.
Скажімо, у червні 2014-го року російський банк Альфа-банк запровадив спеціальний рахунок для клієнтів, які займаються фізичними вправами. Ідея така: за кожний крок, який клієнт, скажімо, робить на біговій доріжці, певна сума грошей переводиться з його звичайного рахунку на рахунок з підвищеною відсотковою ставкою.
Інший приклад — компанія Foodtweeks, яка допомагає тим, хто прагне зменшити щоденне споживання калорій. Користувачі додатку вказують у своєму профілі, що збираються їсти, і отримують поради, як зменшити калорійність заданих страв. Якщо людина дослухалась до поради і відмітила це у додатку, Foodtweeks робить певну пожертву до місцевого «продовольчого банку».
Наведені тенденції можуть допомогти згенерувати ідею для нового продукту або бізнесу. Але варто пам’ятати, що необов’язково рухатись лише у межах однієї тенденції. Найкращі ідеї часом виникають на перетині різних трендів — а перший, хто зможе їх об’єднати, матиме час для того, щоб отримати свій прибуток.
За матеріалами Trendwatching.com
|