Шість засад створення внутрішнього бренду
Одним із найбільш недооцінених чинників успіху середнього бізнесу є чітко відмінна ідентичність фірми, а також умови праці, у яких не виникає бажання «прочісувати» сайти у пошуках вакансій.
Неважливо, як це називати — «внутрішній бренд», «бренд роботодавця» або якось інакше. Головне, як зазначає Middle Market Institute (MMI), наявність у компанії оргкультури, яка формує позитивне ставлення персоналу до працедавця, безпосередньо впливає на продуктивність бізнесу.
Так, відповідно до висновку дослідження MMI, з 25% середніх підприємств, які мають сильний внутрішній бренд, 71% вдалося покращити свої результати. Для порівняння: це спромоглися зробити 55% фірм, яким ще «потрібно вдосконалювати свій бренд», та лише 45% компаній, котрі поки що не мають власної корпоративної ідентичності.
Middle Market Institute пропонує шість засад, які допоможуть компаніям створити успішний внутрішній бренд.
1. Вивчіть ставлення персоналу до фірми. У працівників завжди є власна думка як про компанію, так і про її керівників. Отже, процес створення внутрішнього бренду слід розпочати з вивчення репутації підприємства як працедавця. Джерелами потрібної інформації можуть стати розмови з персоналом, анонімні опитування, вивчення згадок про компанію у соціальних мережах, інтерв’ю з людьми, котрі звільняються, або з тими, хто відмовився прийняти пропозицію щодо працевлаштування у фірмі.
2. Визначте способи диференціації вашого внутрішнього бренду. З’ясуйте, що може стати точкою диференціації фірми на ринку праці. Серед можливих чинників — те, що ви в змозі запропонувати як середнє підприємство (з того, що недоступно для малого бізнесу): наприклад, знижки на продукцію компанії та на абонементи у фітнес-клуб, безплатні обіди чи поїздки на роботу та з роботи). Варто врахувати, що швидке зростання бізнесу вже само по собі є фактором, яке приваблює потенційних працівників.
3. Сформулюйте сутність внутрішнього бренду. Навіть якщо ваш бренд і змінюватиметься з часом, ви мусите забезпечити цілісність його окремих компонентів.
4. Долучіть маркетологів до процесу створення бренду. Адже ніхто краще за них не зможе сформулювати відмінності вашої корпоративної ідентичності та забезпечити її відповідність зовнішньому бренду фірми.
5. Комунікуйте зміст вашого бренду. Декларація про місію, у якій викладено мету існування вашого бізнесу та його цінності, та інші аналогічні інструменти допоможе вам донести зміст внутрішнього бренду до персоналу та кандидатів на роботу в компанії.
6. Використовуйте внутрішній бренд у програмах найму. Привабливий внутрішній бренд — це один із найефективніших інструментів залучення висококваліфікованих фахівців. Особливо важливу роль у цьому відіграє ваш цифровий простір, який дає змогу доносити зміст вашого внутрішнього бренду до широкої аудиторії.
За матеріалами "6 Ways for Mid-Marketers to Build an Effective Internal Brand", Chief Executive.
|