Здоровий тренд
У наш час фізичне, ментальне та емоційне здоров’я є однією з найбільших цінностей для багатьох людей. Крім того, воно є необхідною передумовою для пошуку сенсу свого існування. Тому прагнення споживачів до здорового життя стосується майже кожного бізнесу.
Дослідження, проведене у березні 2016-го року в США, свідчить: менше 3% американців ведуть по-справжньому здоровий спосіб життя (тобто, як мінімум, не палять і регулярно займаються спортом). Ця цифра ілюструє тезу відомого бодібілдера Ронні Колемана: «Усі хотіли б побудувати гарне тіло, але ніхто не хоче підіймати важкі штанги».
З одного боку, люди прагнуть бути сильними і здоровими, з іншого — не хочуть докладати до цього великих зусиль. Як наслідок, збільшуються їхні вимоги до зовнішнього середовища і бізнесу. Щоб люди могли стати здоровішими, повітря має бути чистішим, продукти й речі — менш шкідливими (чи більш корисними) і так далі. Споживачі стають все більш уважними до впливу продукції компаній на екологію та їхнє здоров’я.
Задовольнити вимоги людей можна різними способами, у тому числі — не дуже дорогими. Головне — продемонструвати споживачам, що ваш бізнес піклується про них і хоче допомогти їм стати здоровішими. Наприклад, у січні 2016-го року Philips трансформувала голландські кав’ярні Starbucks у EnergyUp cafe. Для цього у приміщеннях встановили розробку Philips — лампи денного світла EnergyUp. Люди, які знаходяться під цим промінням протягом 20 хвилин, починають почувати себе бадьорішими, а їхній настрій підвищується. Таким чином, клієнти Starbucks одночасно смакують каву і отримують приємний бонус до свого самопочуття.
З одного боку, люди прагнуть бути здоровими, з іншого — не хочуть докладати до цього великих зусиль
У поняття здорового способу життя люди включають, у тому числі, різноманітні духовні практики (які не вимагають особливої фізичної активності). Бізнеси, допомагаючи споживачам наслідувати цій тенденції, можуть заробити їхню прихильність. Скажімо, у лютому 2016-го року компанія Headspace у співпраці з архітектурною агенцією Oyler Wu Collaborative розробила конструкцію Headspace Meditation Pods. Вона створена з дерева та металу і являє собою зручне місце для медитації. Таку «кабінку» можна поставити навіть у громадському місці — вона забезпечує достатній рівень ізоляції від зовнішнього світу. Headspace планує розміщувати ці конструкції у аеропортах, школах, парках, на залізничних станціях тощо.
Навіть якщо компанія працює не в дуже «здоровому» сегменті бізнесу, вона може використовувати переваги даного тренду. Наприклад, бренд шоколадних батончиків Kit-Kat у кінці 2015-го року в Колумбії запустив рекламну кампанію: поряд зі своїм слоганом «Є пауза — є Kit-Kat», на білбордах він розмістив пропозицію безкоштовного масажу. Маленькі вібруючі моторчики були вбудовані у сам білборд, тому людині достатньо було просто притулитись до нього спиною. Крім того, коли хтось із місцевих жителів використовував у Twitter слово «втомлений» чи «стрес», він миттєво отримував карту із найближчим масажним білбордом.
Головне — продемонструвати споживачам, що ваш бізнес хоче допомогти їм стати здоровішими
Турбота про споживачів може приймати різні форми, у том числі — досить дорогі й цінні. Так, авіакомпанія Qatar Airways придумала спосіб, як допомогти пасажирам простіше перенести різницю у часі. Літаки Airbus A350 обладнали спеціальними LED-ліхтарями, які змінюють колірну температуру та імітують натуральне сонячне світло у відповідності до циркадних ритмів людини. Також у літаках встановлено систему фільтрації повітря, яка допомагає зменшити негативні ефекти від зміни часового поясу.
Для успіху у майбутньому компанії потрібно вже сьогодні ставити собі такі запитання: як розвивається сфера охорони здоров’я, які нові продукти та послуги виникають? Які очікування існують у споживачів по відношенню до бізнесів, які працюють у цих галузях? І як наша компанія може задовольнити ці потреби та бажання?
За матеріалами trendwatching.com.
|