Корпоративна культура: ваша «таємна зброя»
Теза про те, що культура компанії є одним із найважливіших чинників успіху бізнесу, знаходить все більше підтверджень у висновках різних досліджень. У ході опитування Work Watch, котре провела компанія Randstad, дві третини респондентів зазначили, що культура є критично значущою для успіху їхніх організацій, наголосивши при цьому винятково важливий вплив культурного фактора на мотивацію й продуктивність персоналу.
Але попри те, що корпоративна культура може стати «таємною зброєю», яка дозволяє компаніями ефективно утримувати потрібних працівників та підвищувати результативність персоналу в цілому, її якість невпинно погіршується. Так, 59% учасників опитування вважають, що скорочення штатів, зменшення пільг та незмінний рівень зарплати вкрай негативно впливає на культуру та руйнує «бойовий дух» працівників.
«Підзарядка» оргкультури
Як показало дослідження Randstad, покращення культури компанії є дуже дієвим, хоча й недооціненим, засобом створення сприятливого підґрунтя для реалізації організаційних змін, а тому повинно стати одним із стрижневих елементів бізнес-стратегії.
Проте будь-які спроби оздоровлення культури так і залишаться марними потугами, якщо працівники не матимуть довіри ані до самої фірми, ані до її керівництва. Тобто спочатку лідери мусять здобути довіру персоналу, потім оздоровити оргкультуру і лише після цього можна починати запроваджувати ініціативи різних типів, включаючи трансформаційні. Інакше, через брак широкої підтримки в організації будь-який проект очікує неминучий провал.
Отже, глибоко проаналізуйте культуру вашої компанії, з тим щоб зрозуміти, як зробити її сильнішою, більш спаяною та по-справжньому комфортною для тих, від кого, власне, залежить успіх чи провал бізнесу — а саме для ваших підлеглих.
Основні потреби персоналу
Під час дослідження, проведеного Corporate Executive Board (CEB), було виявлено шість базових потреб працівників, котрі мусять задовольнити компанії, якщо вони насправді прагнуть мати вмотивований та, відповідно, високорезультативний персонал. Цими потребами є:
- визнання досягнень;
- надання автономії в роботі;
- забезпечення можливостей для професійного зростання;
- наповнення роботи значущим змістом;
- вияв поваги;
- відчуття належності до організації.
Фактори 1-4, які належать до царини раціонального, можна задовольнити ставлячи відповідні стратегічні завдання. Натомість дві останні позиції (повага та відчуття належності) стосуються емоційної сфери і рушієм їхнього реалізації є саме організаційна культура. Варто зазначити, що саме ці чинники є найефективнішим важелем підвищення рівня залученості й утримування працівників. Дослідження CEB показало, що ефективність впливу емоційних факторів на продуктивність персоналу є в чотири рази вищою, ніж чинників раціональних.
Повага й відчуття належності
У своїй книзі «Why Should Anyone Be Led by You» («Чому хтось повинен слідувати за вами») Роб Гоффи (Rob Goffee) та Гарет Джоунс (Gareth Jones) підтверджують важливість вищезазначених емоційних факторів у формуванні позитивного ставлення персоналу до керівників. Ось що автори рекомендують врахувати керівникам.
- Повага або значущість. Соціальні психологи постійно підкреслюють, що визнання наших досягнень іншими є базовою людською потребою. Звісно, лідери тут не виняток. Проте, коли справа доходить до визнання досягнень підлеглих, багато хто з керівників дуже добре вміє «не помічати» — сприймати зусилля індивіда як належне. Чи ви як керівник звертає увагу на прагнення підлеглих якнайкраще виконати завдання? Чи можете змусити їх відчути: те, що вони роблять є важливим, як, зрештою, і їхня роль в організації?
- Відчуття належності до спільноти. Працівники хочуть відчувати себе часткою чогось, що далеко виходить за межі повсякденності. Так вже влаштовані людські істоти: нам притаманно глибинне бажання належності до спільноти та взаємодії з іншими. Чи культивуєте ви це відчуття в команді? Чи допомагаєте людям налагоджувати зв’язки один із одним, а також — зрозуміти свій внесок у досягнення головних організаційних цілей?
За матеріалами "Corporate Culture: Your Secret Weapon", 'a' Magazine.
|