ТЕНДЕНЦІЇ | Розвиток бізнесу 6 червня 2017 р.

Споживачі: майбутнє

Сьогодні люди у різних країнах відчувають, що світ став нестабільним. Глобальні загрози й виклики призводять до того, що рівень довіри знижується — причому не лише до урядів, але й до бізнесу. Як діяти компаніям у таких умовах?

Споживачі: майбутнє За результатами нещодавнього дослідження Edelman Trust Barometer, більшість людей непокоїть глобалізація. 59% вважають, що система розвалюється, і лише 15% вірять, що вона продовжує ефективно працювати.

Ці цифри можуть шокувати, але насправді вони є результатом багаторічного процесу, в основі якого лежать такі фактори:

  • Масова нерівність. Дуже малий відсоток світового населення живе дуже добре, проте чимало людей може спостерігати за цим гарним життям — скажімо, через Instagram. Громадяни у бідних країнах знають, як виглядає побут населення багатих держав, але не мають доступу до тих самих благ. Та й розшарування добробуту серед громадян однієї й тієї ж країни є досить великим.

  • Масова міграція. Сирія, Мексика, Китай — ось лише невеликий перелік країн, з яких люди прагнуть втекти у більш розвинені. Проте що більшою стає кількість біженців, то відчутніше зростає напруга там, куди біженці хочуть потрапити. А це, у свою чергу, призводить до посилення націоналістичних настроїв і відродження старих етнічних стереотипів. Люди знову починають судити інших за їхнім походженням.

  • Постправда. Значення фактів стає все меншим, на перший план виходять емоції, які викликає в нас певна інформація. Люди все частіше опиняються всередині «мильної бульбашки»: відфільтровують новини, які суперечать тому, у що вони вірять, і читають лише те, що підкріплює наявні переконання. Результат — поляризація населення.

  • Майбутній шок. Попереду на нас чекає багато змін: в економіці, у шаблонах поведінки, у тому, як ми працюємо та відпочиваємо. Мільйони людей знають, що ці зміни невідворотні, адже технології розвиваються, і зупинити цей процес неможливо. Скажімо, штучний інтелект вже стає частиною нашого життя й тих сервісів, якими ми користуємось щодня. А згодом, швидше за все, він займе частину робочих місць, і мільйони людей залишаться з професіями, що вже не користуються попитом.

Значення фактів стає все меншим, на перший план виходять емоції, які викликає в нас певна інформація

Розуміння, що у майбутньому ми стикнемось із чимось, що зараз не можемо навіть уявити, породжує відчуття невпевненості, небезпеки. У таких умовах ми живемо сьогодні, й у таких самих доводиться працювати бізнесу. Що ж допоможе йому вижити? На думку фахівців trendwatching.com, щоб досягти успіху у поточних умовах, потрібні інновації, які здатні зробити майбутнє кращим для споживачів — принаймні, у якихось аспектах.

Момент, який ми переживаємо, є не тільки загрозливим, але й може надати чимало можливостей для розвитку бізнесу. Та щоб скористатись ними, компаніям потрібно пам’ятати про п’ять універсальних принципів, які залишаються правдивими навіть зараз, в умовах нестабільності та змін. Саме на них варто базувати свої інновації бізнесу.

1. Прозорість. Люди хочуть знати якомога більше про ті бренди, якими користуються, про компанії, з якими співпрацюють, про уряди своїх держав тощо. Бізнесу залишається тільки йти назустріч споживачам. Скажімо, надавати своїм клієнтам спілкуватись один з одним напряму, щоб вони могли обмінятись враженнями.

2. Прагнення кращого. Люди завжди прагнуть покращення свого статусу, і сучасні технології дають цьому новий поштовх. «Підглядаючи» за більш заможними громадянами, ми й самі починаємо активніше боротись за краще місце під сонцем. Завдання бізнесу — допомогти споживачам у цьому.

73% людей вважають, що організації мають не лише генерувати прибуток, але й робити щось більше для світу

3. Позитивний вплив. У нещодавньому глобальному дослідженні виявилось, що 53% споживачів активно уникають купувати у компаній, які негативно впливають на екологію чи соціальне середовище. Крім того, 73% вважають, що організації мають не лише генерувати прибуток, але й робити щось більше для світу. Таким чином, компаніям залишається тільки відповідати цим очікуванням.

4. Толерантність. Зараз існує три фактори, які стимулюють толерантність. По-перше, це урбанізація: у містах люди різних культур знаходять спільну мову і вчаться існувати поруч. По-друге, це освіта, що розширює кругозір. І, по-третє, це можливість постійно бути на зв’язку зі світом. Цей принцип є досить складним для практичного втілення: адже для цього потрібно дійсно мати толерантність своєю цінністю, а не просто декларувати це.

5. Влада. Зараз повноваження все більше мігрують від урядів й організацій до окремих осіб. Бізнесу також варто замислитись над запитанням: як надати нашим клієнтам більше прав та можливостей?

За матеріалами trendwatching.com

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)