Як сформулювати по-справжньому значущу організаційну ціль
Багато фірм дещо формально підходять до визначення своєї головної цілі, обмежуючись малозмістовними «слоганами», які в найкращому разі підходять хиба що для маркетингових кампаній. Проте, як зазначається в публікації видання Chief Executive, в добу диджиталізації, коли відбувається «підрив» всього звичного, нерозуміння людьми напряму руху компанії може спричиняти спантеличення, фрустрацію, стреси, що, в свою чергу, негативно впливатиме на рівень їхньої продуктивності.
Висновки різних досліджень говорять про те, що по-справжньому значуща ціль, повноцінно донесена до персоналу, конвертується у кращі фінансові показники. Серед таких досліджень — аналіз, проведений BrightHouse, підрозділом Boston Consulting Group.
У ході дослідження було здійснено опитування керівників, співробітників та клієнтів 50 компаній з технологічної сфери, а також із секторів споживчих товарів і фінансових послуг. Фірми, які набрали найбільшу кількість балів у категорії «організаційна ціль» (оцінювання проводилось за 15 окремими факторами) з двічі більшою ймовірністю перевищували середньогалузеве значення показника «сукупний дохід акціонерів».
«Організації, які формально підійшли до визначення своєї головної цілі, не отримали жодної з переваг, котрі мають фірми, для яких ціль стала засобом вираженням своєї корпоративної сутності», — пишуть автори, наводячи серед «козирів» останніх — енергійність працівників, лояльність клієнтів та можливість щось зробити для суспільства.
А під час ще одного дослідження, проведеного Deloitte 2014-го року, 82% респондентів, які працювали в компаніях з високим рівнем усвідомлення значущості цілі, сказали, що впевнені в тому, що їхня фірма зростатиме протягом поточного року. Натомість в організаціях, які формально підійшли до визначення своєї головної цілі, таку переконаність висловили лише 48% опитаних.
«З’являється все більше свідоцтв, які говорять, що фокусування в першу чергу на цілі, а не на прибутках, сприяє ствердженню в компанії оптимістичних поглядів на її бізнес-перспективи», — зазначив голова Deloitte Пуніт Ренджен (Punit Renjen).
Але, якщо конкретніше, що можна назвати не формальною, а істинно значущою організаційною ціллю? Згідно Brighthouse, це є «точка перетину» двох фундаментальних питань: 1) хто ми є?; 2) задоволенню якої потреби суспільства служимо?
На думку фахівців Brighthouse, ознакою значущості цілі є наявність наступних п’яти характеристик:
- Впізнаваність. Чи легко ідентифікувати ціль компанії серед цілей інших організацій? Чи легко її описати?
- Актуальність. Чи служить вона розв’язанню якоїсь реальної потреби суспільства? Чи надихає?
- Гармонійність втілення. Чи відбивається ціль у діяльності компанії, її продуктах та діях лідерів?
- Цілісність. Чи всі рішення компанії (наприклад, про вихід на нові ринки) відповідають змісту її цілі?
- Привабливість. Чи сприяє ціль вияву більшої лояльності з боку клієнтів та працівників?
Зрозуміло, що прищеплювання в організації розуміння значущості цілі потребує неабияких зусиль. Керівники мусять знайти час на спілкування з персоналом та клієнтами, провести опитування, а може навіть й індивідуальні розмови, для того аби визначити, що найкраще виражає сутність компанії. Наприклад, SunTrust, банк, що базується в Атланті, у процесі формулювання цілі навіть запросив астронома, аби той розповів про властивості Сонця як джерела природного світла. А проконсультувавшись ще й з експертами з формування основаних на довірі робочих стосунків, банк сформулював таку ціль — нести світло та енергію в світ, який потребує фінансового благополуччя.
За матеріалами "5 Elements to Help CEOs Create Deeper Sense of Company Purpose", Chief Executive.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|