ТЕНДЕНЦІЇ | Головна ціль компанії 27 червня 2017 р.

Як сформулювати по-справжньому значущу організаційну ціль

Багато фірм дещо формально підходять до визначення своєї головної цілі, обмежуючись малозмістовними «слоганами», які в найкращому разі підходять хиба що для маркетингових кампаній. Проте, як зазначається в публікації видання Chief Executive, в добу диджиталізації, коли відбувається «підрив» всього звичного, нерозуміння людьми напряму руху компанії може спричиняти спантеличення, фрустрацію, стреси, що, в свою чергу, негативно впливатиме на рівень їхньої продуктивності.

Як сформулювати по-справжньому значущу організаційну ціль Висновки різних досліджень говорять про те, що по-справжньому значуща ціль, повноцінно донесена до персоналу, конвертується у кращі фінансові показники. Серед таких досліджень — аналіз, проведений BrightHouse, підрозділом Boston Consulting Group.

У ході дослідження було здійснено опитування керівників, співробітників та клієнтів 50 компаній з технологічної сфери, а також із секторів споживчих товарів і фінансових послуг. Фірми, які набрали найбільшу кількість балів у категорії «організаційна ціль» (оцінювання проводилось за 15 окремими факторами) з двічі більшою ймовірністю перевищували середньогалузеве значення показника «сукупний дохід акціонерів».

«Організації, які формально підійшли до визначення своєї головної цілі, не отримали жодної з переваг, котрі мають фірми, для яких ціль стала засобом вираженням своєї корпоративної сутності», — пишуть автори, наводячи серед «козирів» останніх — енергійність працівників, лояльність клієнтів та можливість щось зробити для суспільства.

А під час ще одного дослідження, проведеного Deloitte 2014-го року, 82% респондентів, які працювали в компаніях з високим рівнем усвідомлення значущості цілі, сказали, що впевнені в тому, що їхня фірма зростатиме протягом поточного року. Натомість в організаціях, які формально підійшли до визначення своєї головної цілі, таку переконаність висловили лише 48% опитаних.

«З’являється все більше свідоцтв, які говорять, що фокусування в першу чергу на цілі, а не на прибутках, сприяє ствердженню в компанії оптимістичних поглядів на її бізнес-перспективи», — зазначив голова Deloitte Пуніт Ренджен (Punit Renjen).

Але, якщо конкретніше, що можна назвати не формальною, а істинно значущою організаційною ціллю? Згідно Brighthouse, це є «точка перетину» двох фундаментальних питань: 1) хто ми є?; 2) задоволенню якої потреби суспільства служимо?

На думку фахівців Brighthouse, ознакою значущості цілі є наявність наступних п’яти характеристик:

  1. Впізнаваність. Чи легко ідентифікувати ціль компанії серед цілей інших організацій? Чи легко її описати?
  2. Актуальність. Чи служить вона розв’язанню якоїсь реальної потреби суспільства? Чи надихає?
  3. Гармонійність втілення. Чи відбивається ціль у діяльності компанії, її продуктах та діях лідерів?
  4. Цілісність. Чи всі рішення компанії (наприклад, про вихід на нові ринки) відповідають змісту її цілі?
  5. Привабливість. Чи сприяє ціль вияву більшої лояльності з боку клієнтів та працівників?

Зрозуміло, що прищеплювання в організації розуміння значущості цілі потребує неабияких зусиль. Керівники мусять знайти час на спілкування з персоналом та клієнтами, провести опитування, а може навіть й індивідуальні розмови, для того аби визначити, що найкраще виражає сутність компанії. Наприклад, SunTrust, банк, що базується в Атланті, у процесі формулювання цілі навіть запросив астронома, аби той розповів про властивості Сонця як джерела природного світла. А проконсультувавшись ще й з експертами з формування основаних на довірі робочих стосунків, банк сформулював таку ціль — нести світло та енергію в світ, який потребує фінансового благополуччя.

За матеріалами "5 Elements to Help CEOs Create Deeper Sense of Company Purpose", Chief Executive.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)