Майбутнє сьогодні: 5 змін у житті людства під впливом технологій
Джерело: K.Fund Media
Топ-менеджер корпорації Dell Пол Брук (Paul Brook) — про блокчейн, пришвидшення часу, майбутнє великих та маленьких компаній.
Пол Брук — один із топ-менеджерів корпорації Dell EMC, керівник напрямку Data Analytics в регіоні EMEA і відомий футуролог. У корпорації Майкла Делла Пол пропрацював більше ніж 10 років, а його прогнози часто збуваються. Своє бачення майбутнього Пол публікує у своєму LinkedIn-акаунті та ніколи не відмовляється про своїх слів. В рамках щорічного європейського road show компанії Пол відвідав Київ і розповів про те, як непомітно змінюється життя людей та компаній під впливом технологій. Вашій увазі — основні тези його виступу.
Про швидкість технологічних проривів
Прогрес настільки швидкий, що все змінюється в межах одного покоління: коли я був у віці молодих людей, що зібралися у цьому залі, я все ще платив за дзвінки в Австралію. Ви смієтеся, але Skype тоді ще не придумали — тому що Інтернету не було.
Ми часто не замислюємося над тим, що носимо в кишені пристрій, обчислювальна потужність якого вище, ніж у комп’ютера, що забезпечував перший політ на Місяць. А минуло лише близько 50 років.
Механізація обробки бавовни в Великобританії почалася в 1722 році. Через 200 років процес був остаточно автоматизований. За наступні 90 років прогрес прискорився: з цехів зникли люди, їх місця зайняли роботи.
Раніше технологічні революції відбувалися раз на 200-300 років (в землеробстві — іще рідше). Могли пройти тисячоліття, перш ніж ставалися кардинальні зміни. Але тепер мова йде про 40-30 років.
Про хмари та збір інформації
До сих пір 90% операцій з даними по всьому світу — це просто їх збирання і накопичення. Ми в більшості випадків просто колекціонуємо дані, без подальшого їх використання. Звичайно, користь у цьому є. Активно розвиваються хмарні технології, тому що всі ці дані треба десь зберігати.
Я знаю, що до «хмар» з величезною повагою ставляться вчені, оскільки тепер вони не обмежені в ресурсах. Але є й інший сегмент користувачів — корпоративний.
Ці люди, навіть розуміючи всю важливість даних, можуть сказати: «Нам все одно, що там буде, це ж хмара». Серйозно?! Вони реально думають, що «хмара» — це щось повітряне, вони не розуміють всієї архітектури.
Про пришвидшення часу
Технології навчилися стискати наш час. Наприклад, раніше батьки хотіли, щоб їхні діти зробили кар’єру в банківській сфері, вважаючи, що тут просто заробити капітал. Є для них одна погана новина… На ринку існує продукт, який веде «високочастотну торгівлю» в рамках мікросекунд. Ви знаєте, що таке мікросекунда? Вона так співвідноситься з однією секундою, як одна секунда — з 11,5 добами.
Як було у 2000 році на біржі? Хтось кричить у телефон: «Купи! Продаємо! Купити! Продати!» А машина може зробити майже рік торгівлі за той час, що потрібен був би людині, щоб тільки підняти руку.
Про майбутнє великих компаній
Рано ще ховати великі компанії — їм ще довго-довго жити. Так, в рамках ентропії. Все тяжіє до хаосу — не тільки простір і час, а й технології і люди.
Але у них є те, чого немає у багатьох маленьких компаній: історія, досвід відносин зі світом, своя філософія та звички. Особисто я взагалі не звертаю уваги на тих, у кого немає історії, хто з’являється нізвідки, оскільки цілком імовірно, що він піде в нікуди, навіть якщо певний час і демонстрував зростання.
Технології, маневрування між бізнес-моделями (як у стартапів) дозволяють змінюватися та вириватись уперед
Але часто малий бізнес складно назвати бізнесом. Наприклад, у моєї дружини є свій невеликий бізнес: вона вчить грі на фортепіано. Її життя не обертається навколо того, як вибудувати динамічно зростаючий, найбільший в світі бізнес з навчання грі на фортепіано. Якби їй сказали: «Розвивайте свій бізнес. Що ж ви не ростете?», вона б відповіла: «Моя мета полягає в тому, щоб навчити своїх учнів насолоджуватися музикою». Радість повинна мати економічну цінність. Ті компанії, які це забувають, зникають.
Уявіть маленьке містечко та сімейний ресторан, яким керує вже третє покоління власників або морозивника в четвертому поколінні. Вони приносять радість.
У майбутньому великий бізнес буде переймати цілі, завдання та структуру малого. А майбутнє малого бізнесу — відточувати те, що він вміє роботи краще за все. Технологічні платформи просто дозволять робити більше. З їх допомогою можна поставляти морозиво по всьому світу, наприклад.
Про блокчейн
Ще занадто рано повсюдно впроваджувати блокчейн. Блокчейн — це просто програмний спосіб, розроблений по-справжньому класними математиками. Вони запропонували рішення для давньої проблеми бізнесу. Чесно, мені подобається такий підхід: «Я тобі не довіряю», що насправді означає: «Звичайно, я тобі довіряю, друже, але гроші… ах, давай не будемо про них».
Я розмовляв з людьми на біржах, з юристами, що спеціалізуються на нерухомості, з банкірами… Всі вони дивляться на блокчейн з обережністю: «Він дійсно може спрацювати, але поки давайте будемо обережні з ним».
|