Тренди-2018: вибух прозорості
Джерело: open
Бізнес стає все менш схожим на «чорну скриньку» і все більш схожим на «скляну скриньку». Тенденція до збільшення прозорості усіх процесів та цінностей компаній у 2018 році продовжуватиме поглиблюватись і зачіпатиме все нові сфери. Помітити це й змінитись — важливо для стійкості бізнесу.
Звичайно, споживачам не має бути цікавим усе, що відбувається всередині компанії. Але якщо там стається щось, що викликає інтерес людей, приховати це зараз — майже неможливо.
Така радикальна прозорість стала реальністю завдяки глобальній взаємопов’язаності світу, комунікаціям, які є усюди й які дозволяють людям з різних куточків планети бачити, що відбувається будь-де. Наслідок — внутрішня культура бізнесу стає частиною його бренду. Якщо у цій культурі є певні токсичні елементи — вони неодмінно стануть видимими. Питання лише в тому — наскільки швидко.
Ще один наслідок тренду тотальної прозорості — те, що «відплатити» нечесним людям чи організаціям стає легше. Зараз доволі просто поділитись своєю історією, знайти співчуваючих чи однодумців — і разом з ними ініціювати певні дії. В результаті сьогодні ми спостерігаємо цілий рух за викриття токсичних культур чи недобросовісних особистостей.
Які приклади зараз є найбільш відомими? Перш за все, це компанія Uber. У 2017 році культура сексизму та буллінгу, що існувала всередині цієї організації, стала відома широкому загалу. Пост з блогу співробітниці Uber С'юзан Фаулер став вірусним, що запустило певний процес, результатом якого стало звільнення генерального директора компанії Тревіса Каланіка.
Внутрішня культура бізнесу стає частиною бренду. Якщо у цій культурі є певні токсичні елементи — вони неодмінно стануть видимими
Схоже, що високотехнологічні бізнеси найбільше відчують (чи вже відчувають) на собі вплив цього тренду. Можливо, тому що вони і раніше були у центрі уваги спільноти. У 2017-му Google довелось звільнити свого працівника Джеймса Деймора, який створив сексистський «маніфест» та розіслав його своїм колегам. У цьому документі він розповів, що жінки є менш успішними у сфері IT, та пояснив це біологічними причинами. Після цього декілька співробітниць Google подали на роботодавця позов за гендерну дискримінацію.
Дуже потужний приклад цього тренду — це безліч постів під хештегом #metoo у соцмережах. Цей рух почався після поширення новин про домагання до декількох актрис з боку продюсера Гарві Вайнштейна. Жінки з різних країн стали ділитись своїми історіями, додаючи до них хештег #metoo. Це стало початком глобальної дискусії (яка не завжди проходить мирно) щодо патріархату, гендеру та нової культури прозорості.
У добу «скляних скриньок» приховати лицемірство буде все важче. У жовтні 2017 року компанія State Street Corporation, що надає фінансові послуги, погодилась виплатити $5 млн. жінкам-працівницям, які звинуватили роботодавця у тому, що їм не доплачують. Цікаво те, що ця організація була відома встановленням статуї безстрашної дівчинки на Волл-стріт (навпроти відомої статуї бика) — символу розширення прав та можливостей жінок.
У добу «скляних скриньок» приховати лицемірство буде все важче
Зрозуміло, що не все так однозначно у цьому тренді. Адже подеколи звинувачення на адресу вашої компанії можуть бути неправдивими, а реакція спільноти — непередбачуваною. Але можна бути впевненими у тому, що краще підготуватись до того впливу, який матиме ця тенденція на ваш бізнес.
Спробуйте поміркувати: що саме може бути «не так» у вашій компанії? Звідки ви про це знаєте? Чи існує в організації культура, у якій працівники можуть відкрито розповісти про те, що відбувається, і знати, що їх почують, що до їхньої історії поставляться з повагою й вчинять відповідні дії?
Варто також мати план на випадок, якщо щось дійсно піде не так, якщо ви матимете проблеми з клієнтами чи працівниками. У світі «скляних скриньок» правильні швидкі дії можуть врятувати бізнес.
За матеріалами trendwatching.com
|