Дослідження попиту на програми додаткової освіти в Києві
Найбільш затребуваною спеціалізацією програм додаткової освіти є менеджмент, друге місце по популярності ділять фінанси та PR і реклама. Серед видів програм лідирують MBA і друга вища освіта.
На виставці «Освіта для дорослих людей: друга вища і MBA» організатором, компанією Begin Group, було проведене опитування серед відвідувачів, зацікавлених в отриманні додаткової освіти. Аудиторія виставки — люди, які вже отримали або отримують у даний момент першу вищу освіту і прагнуть продовжити навчання.
Середній вік тих, хто вибирає програми додаткової освіти — 27 років. 29% — чоловіки, 71% — жінки. 50% у цей час закінчують вузи, 32% — працюють, 18% — суміщають навчання з роботою.
У якості першої вищої 40% респондентів отримували (або отримують у цей момент) економічну освіту, 40% — гуманітарну, 14% — технічну та IT-освіту, 3% — природничо-наукову, 3% — творчу.
Серед цілей отримання додаткової освіти лідирує систематизація наявних знань (цю причину вказали 86% респондентів). Для 60% мотивом також є розвиток кар'єри, 31% відзначили отримання нових практичних знань, стільки ж — можливість збільшення доходу після закінчення навчання, 17% хотіли б за допомогою додаткової освіти змінити сферу діяльності, 9% — здобути корисні зв'язки.
При цьому 45% опитаних цікавляться програмами MBA, 38% — другою вищою освітою, 24% — курсами підвищення кваліфікації, 20% — тренінговими програмами, 19% — магістерськими, 14% — аспірантськими, 12% — профперепідготовки, 14% — стажуванням, 9% — семінарами і стільки ж — короткостроковими курсами, 8% — мовними курсами.
26% хотіли б отримати додаткову освіту в області менеджменту, друге місце (17% зацікавлених) ділять фінанси та PR і реклама. Далі по популярності йдуть юриспруденція і психологія (по 14%), 11% опитаних цікавлять маркетинг та іноземні мови, 9% — інформаційні технології та управління персоналом, 6% — соціологія й політологія.
Закордонною освітою цікавляться 43% респондентів. Серед іноземних мов традиційно лідирує англійська (63%), далі йдуть французька (29%), німецька (29%), іспанська (17%), китайська (11%), італійська (6%).
Серед джерел інформації про програми додаткової освіти лідирує Інтернет — до нього звертаються 69% опитаних, 31% воліють отримувати інформацію на спеціалізованих виставках, 29% орієнтуються на поради знайомих і родичів, 23% — на журнали і газети, 9% — на довідники. При цьому 51% відвідують відомі їм довідкові освітні сайти, 43% — сайти самих вузів і бізнес-шкіл, 43% орієнтуються спочатку на пошукові системи.
Найбільш важливим фактором при виборі програми для респондентів є ім'я і репутація вузу (або бізнес-школи), лише на другому місці по значимості — зміст програми (спеціалізація), на третьому — викладацький склад. Серед інших факторів (у порядку убування значимості): перспективи подальшого працевлаштування, вартість навчання, його тривалість, форма навчання, відгуки знайомих, думка керівництва компанії, близькість до місця проживання/роботи, склад слухачів.
45% респондентів готові заплатити за додаткову освіту до $3000, 24% — $3000-5000, 14% — $5000-10000, 7% — $10000-15000, а 10% готові заплатити навіть $15000-25000.
|