Випускники MBA стають дедалі обережнішими та вимогливішими при виборі роботи
Випускники програм МВА провідних світових шкіл стають дедалі більш обережними та вимогливими при виборі свого майбутнього місця роботи. Вони враховують все: корпоративну репутацію, сферу діяльності і навіть географічне розміщення офісів компанії.
Опитування близько 500 студентів MBA, проведене консалтинговою компанією Hill & Knowlton, виявило, що для третини з них найбільше значення при виборі майбутнього місця роботи має корпоративна репутація.
Приблизно шість із 10-ти респондентів сказали, що вони не хотіли б працювати у таких країнах, як Росія. А половина опитаних взагалі заперечили можливість свого працевлаштування у країнах Східної Європи. Приблизно така сама кількість володарів ступеню МВА заперечує можливість своєї співпраці із компаніями, розташованими на Середньому Сході.
Улюбленими сферами бізнесу випускників європейських, американських та азійських шкіл є банківська, фінансова, ІТ, технологічна та енергетична. Натомість вони недолюблюють такі багатомільйонні галузі, як тютюнову, алкогольну та хімічну.
Про що свідчать такі пріоритети випускників провідних бізнес-шкіл? Компанія Hill & Knowlton стверджує, що подібні тенденції є тривожним дзвіночком для окремих районів та галузей бізнесу, оскільки вказують на небажання талановитих управлінців працювати в них. А це, в свою чергу, означає, що таким компаніям буде складніше утримувати свої позиції у світовій війні за найкращі ділові таланти.
Одним із найнесподіваніших відкриттів дослідження виявився той факт, що більшість випускників програм МВА із обережністю ставляться до новітніх ринків та економік тих держав, які лише почали розвиватися. І це попри визнаний факт, що кар'єрні та бізнес-можливості у подібних країнах надзвичайно потужні.
Найбільш привабливими територіями для випускників бізнес-шкіл виявилися Європа, Північна Америка, Північна Азія, Австралія та Нова Зеландія, а найменш привабливими: Південна Азія, Росія, Середній схід, Східна Європа та Африка.
Більше, ніж дві третини вчорашніх студентів сказали, що вони не погодилися б на посаду у тютюновій компанії, тоді як з радістю прийняли б таку пропозицію лише 13% респондентів. Не менш відразливими для власників дипломів МВА видаються алкогольна та хімічна сфери. Близько половини респондентів ніколи б не погодилися працювати у них, і лише п'ята частина випускників із радістю б пристала на пропозицію приєднання до таких компаній.
Дослідження робить висновок, що рішення про вибір компанії та посади приймається випускником МВА на трьох рівнях:
- перший рівень — рівень посади. Можливості, які відкриваються перед кандидатом, культура та середовище, структура та розмір компенсаційного пакету, тощо;
- другий рівень — результативність компанії на глобальному ринку;
- третій рівень — загальні цінності компанії.
Дослідження також виявило, що випускників провідних світових бізнес-шкіл більше приваблюють потужні і відкриті приватні (чи суспільні) компанії, а менше — сімейні або державні підприємства.
Пол Тафі (Paul Taaffe), голова правління компанії Hill & Knowlton, наголошує: "Найталановитіші управлінці, як і найпривабливіші та найродючіші землі, завжди перебуватимуть у дефіциті. Компанії, які першими усвідомлять цю істину та навчаться залучати таких людей до свого бізнесу, отримають унікальну конкурентну перевагу".
За матеріалами "MBA graduates spurn tainted jobs", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|