Вбудоване навчання
Здатність "вбудовувати" навчання у повсякденні заняття досягає нових вершин. Надзвичайно цікаво спостерігати за тим, як прогресує сфера навчання, досліджуючи нові способи неформального здобуття знань. Насправді концепція "вбудованого навчання" існувала доволі давно, втім, дуже мало хто з викладачів та компаній по-справжньому звертав на неї увагу.
Як це часто відбувається, більшість практиків використовували виключно інструментальний підхід до подібного типу навчальних рішень. Звісно, надання доступу до вбудованих навчальних інструментів підтримки — це надзвичайно позитивний поштовх для студента. Якщо навчальне середовище спроектоване таким чином, що може зважати на особу того, хто навчається, та визначати його положення у системі — тоді воно пропонує надзвичайно ефективну підтримку.
Втім, якщо обмежитися тільки інструментальним підходом — можна втратити величезний потенціал методології вбудованого навчання. Адже існує ще як мінімум два інші виміри, які також повинні бути досліджені для максимізації ефективності. Йдеться про бізнес-процеси та навчальні методи.
Якщо попросити студента описати всі активності, пов'язані зі вбудованим навчанням, під час його звичайного робочого дня, він не обмежиться описанням системи чи рівня технологічного зебазпечення. Адже навчання та підтримка — це не лише питання системи. Вони досягають рівня контексту і дійсно вбудовують у роботу студента.
Уявімо, для прикладу, що організація придбала систему управління стосунками з клієнтами (CRM) — тобто програмне забезпечення для своїх продавців. Чи означає це, що процес продажу стане більш ефективним? Очевидно, що технологічна складова CRM — це лише один з аспектів нового процесу. Потрібно врахувати безліч змін, які не пов'язані з системою, ролей, функцій та залежностей.
Другий аспект, пов'язаний зі вбудованим навчанням — це перелік навчальних методів, доступних в робочому процесі та організаційному контексті. З винаходом таких технологій як мобільні телефони, ноутбуки та різноманітні iPad-и — наша здатність отримувати інформацію та вбудовувати навчання в кожен аспект життя та діяльності студента зросла багатократно. Потрібно розуміти, що інтеграція навчальних активностей з допомогою цих інструментів дозволяє досягнути небаченої раніше ефективності.
За матеріалами "Embedded Learning", Chief Learning Officer.
|