Корпоративне навчання: сьогодні і завтра
Невблаганне прискорення темпів змін — сьогодні це вже не новина. Те, що лише вчора задавалося провісниками неминучих, але, як здавалося, все ж таки віддалених перемін, зараз стало нормою. Нещодавно компанія Brandon Hall Research опублікувала висновки останнього дослідження, в ході якого вивчалися фактори, під впливом яких трансформуватиметься процес корпоративного навчання. Ось основні моменти, на котрі варто звернути увагу менеджерам, що очолюють цей напрям.
«Великі дані». Тут слід пильно стежити за подіями, що відбуватимуться у наступних площинах. По-перше, кардинально покращуватиметься якість процесу навчання, оскільки користувацькі дані дадуть змогу виявити, з чим саме у людини виникли складнощі, і, таким чином, відкоригувати програму. Крім того, навчання стане по-справжньому персоналізованим. Системи адаптуватимуться до потреб конкретних індивідів, враховуючи спосіб, у який вони воліють навчатися, рівень успішності, а також реальний вплив навчального курсу на підвищення ефективності їхньої діяльності. І ще, сервіси рекомендацій (аналогічні до тих, які зараз використовують Amazon and Netflix) відстежуватимуть питання, якими цікавиться людина, а також інші індивіди, що мають аналогічний фах, сферу відповідальності і досвід роботи, та надаватимуть відповідні поради.
Мобільність. Без перебільшення, загальні мобільність та з’єднаність стануть повсюдними. Кожний зможе отримати доступ до потрібних знань із будь-якого місця та у будь-який час.
Соціалізація. Якщо ми спроможемося створити організаційну культуру, яка б сприяла відкритому обміну знаннями, то процес спільного навчання індивідів трансформуватиметься у способи, які ми поки що не можемо навіть собі уявити.
Системи управлінського навчання, а також авторські системи та системи управління контентом (CMS) стануть набагато простіші у використанні. Відповідно, зменшуватиметься потреба у традиційних навчальних програмах.
Союз технології і навчання стане буденною річчю, а інновація втратить свій сьогоднішній ореол та стане звичним способом запровадження змін як на всіх ділянках бізнесу, так і у царині навчання.
Дизайн-мислення. Мислення, зорієнтоване на дизайн, значною мірою впливатиме на все, що ми робимо. (Варто зазначити, що у цьому контексті дизайн — це філософія творчого підходу до розв’язання найрізноманітніших проблем.) Роб Кемпбелл (Rob Campbell), колишній директор з навчання медичної компанії Cerner, — один із найпалкіших прихильників цього підходу. Наприклад, перед тим, як залучити лікарів до вивчення нового програмного забезпечення, на основі зібраних даних група Кемпбелла аналізує, як та в якій час зручніше навчатися медичним фахівцям.
Дизайнерська фірма Ideo — один із творців підходу «дизайн-мислення». Свого часу компанія займалася розробкою продуктів для Apple та інших відомих гравців високотехнологічного ринку, а згодом розширила сферу дії дизайн-мислення на цілі системи, серед яких, зокрема, мережа приватних шкіл у Перу. Персонал цих закладів отримав завдання розробити навчальну програму, спроектувати приміщення і навіть зробити попередню версію бізнес-плану. У свою чергу, дизайнери Ideo провели інтерв’ю з майже сотнею людей — вчителями, батьками, адміністраторами та учнями з метою отримати якомога більшу кількість ідей.
Управління навчанням, талантами та HR. Значущість цих функцій як для організації в цілому, так і для її керівника зростатиме. Хоча зараз ще незрозуміло, яка з них стане найважливішою. Очевидно одне: найбільших змін зазнає навчальна функція. Варто очікувати, що реалізовуватиметься все менше програм у звичних форматах, замість цього активніше застосовуватимуться наставництво і консультування підлеглих з питань результативності їхньої діяльності, а також запроваджуватиметься більше змін культурного характеру.
«Інтернет у всьому». Програма розвитку Інтернету, яку компанія Cisco представила у січні, передбачає наявність з’єднання з Мережею практично у всьому, чого ми торкаємося. Келлі Лейк (Kelly Lake), стратег з навчання та результативності діяльності у компанії Aptara, передрікає кардинальне розширення сфери цифрового навчання, а також з’єднання всіх електронних пристроїв, котрі застосовуються у фірмі, з метою вдосконалення умов для результативного навчання та праці. Наприклад електронний значок від Sociometric Solutions має вмонтовані сенсори, що відстежують динаміку спілкування та мови індивіда. На основі таких даних, зібраних в кол-центрі Bank of America, вдалося збільшити кількість дзвінків, які обробляють працівники, і, крім цього, підвищити рівень їхньої вдоволеності працею.
За матеріалами "Learning Trends: Here Today and Tomorrow", Chief Learning Officer.
|