Корпоративне навчання: що потрібно вашій компанії?
Все більше компаний усвідомлюють важливість навчання для зміцнення своїх конкурентних позицій. Як зазначається в публікації Forbes, «переосмислення традиційного кар’єрного шляху й навчання стає для бізнесу питанням №2». «Виходячи з цього, компанії замислюються над створенням культури навчання, подеколи не усвідомлюючи, що вона вже є — хоча, можливо, й не така, яку хотілось би мати»,— пише Келлі Палмер (Kelly Palmer), директор з навчання фірми Degreed.
Отже, спочатку компаніям слід з’ясувати, яка культура їм потрібна, а потім порівняти бажане з тим, що вже сформувалось. Загалом, можна виділити чотири основні типи культури, які приймають дещо відмінні форми або проявляються у різних комбінаціях, а саме, це культура, зорієнтована на: 1) забезпечення знання законодавчих, регуляторних вимог, внутрішнього регламенту тощо; 2) базове навчання; 3) навчання як засіб професійного та управлінського розвитку; 4) безперервне навчання.
Забезпечення знання законодавчих та інших обов’язкових вимог. Культуру цього типу в основному мають компанії, які не бачать жодної цінності в навчанні. Тому тренінги, котрі вони проводять, зорієнтовані виключно на ознайомлення персоналу з правовими чи іншими обов’язковими вимогами (без знання яких неможливо вести бізнес) або нормами етичної поведінки. Наприклад, законодавство штату Каліфорнія вимагає проходження кожним менеджером двохгодинного курсу, присвяченого проблемі сексуальних домагань.
Базове навчання. Програми, що реалізуються в культурі цього типу, сфокусовані на наданні співробітникам спеціальних вмінь, потрібних для виконання певної роботи чи знань, пов’язаних зі специфікою діяльності конкретної компанії. Як правило, навчання цього типу проводиться в рамках програм адаптації персоналу чи в разі впровадження у фірмі нової технології чи процесу.
Навчання як засіб професійного та управлінського розвитку. В культурі цього типу поняття «навчання» трактується набагато ширше, ніж у двох зазначених вище випадках. Програми, що в ній реалізуються, можуть носити вузькопрофесійний характер або орієнтуватись на розвиток управлінців різних рівнів. Але, незалежно від того, якими є цілі окремих ініціатив, — розвиток знань та вмінь персоналу розглядається як критично важливий складник зміцнення конкурентної позиції фірми. Проведення різнопланових навчальних заходів є нормою, а співробітникам надається можливість звільнитись від роботи та присвятити час оволодінню новими знаннями та навичками, потрібними для розвитку бізнесу.
Безперервне навчання. В культурі цього типу навчання (яке може здійснюватись у найрізноманітніших форматах) стає повноцінним складником щоденної роботи або, інакше кажучи, перетворюється на звичку. Так, люди можуть переглянути відео, де показується, як підійти до виконання певного завдання чи прочитати статтю, котра наштовхне їх на ідеї стосовно розв’язання якоїсь проблеми; або прослухати подкаст по дорозі на роботу, що допоможе краще справитись із виробничою задачею чи підготуватись до майбутньої ролі. В компаніях, де заохочується безперервне навчання, працівникам надається вільний доступ до YouTube, TED Talks та онлайн-курсів. Бо такі заняття фактично є елементом загального процесу, що органічно поєднує професійну та навчальну діяльність.
Тон формуванню культури безперервного навчання, здебільшого, задають лідери, демонструючи на власному прикладі, як навчання може стати рушієм професійного та кар’єрного зростання. Важливо, що в такій культурі навчання нікому не нав’язується — люди хочуть та люблять освоювати нові знання. Неабияке значення має й те, що співробітники відчувають, що їх цінують, бо керівники вкладають ресурси в їхній розвиток. Тож переваги від безперервного навчання отримують всі — і компанія, і ті, хто в ній працюють.
За матеріалами "What Kind of Learning Culture Does Your Company Have?", Chief Learning Officer.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|