БІЗНЕС-ОСВІТА | Організаційне навчання 25 вересня 2017 р.

Сфера корпоративного навчання: теперішнє і майбутнє

Попри те, що обсяги корпоративного навчання суттєво зросли, кількість штатних спеціалістів у цій сфері значно скоротилась (у деяких організаціях на 80%), — зазначає Елліот Мейсі (Elliott Masie), гендиректор Masie Center — організації, яка виконує функцію міжнародного «банку» ідей щодо навчання та продуктивності робочого середовища. У своїй статті Мейсі аналізує, що зараз відбувається на цьому напрямі та чого слід очікувати в майбутньому.

Елліот Мейсі (Elliott Masie)
Елліот Мейсі
(Elliott Masie)
Зменшення чисельності фахівців з навчання та розвитку персоналу (L&D) є результатом переосмислення ролі, котра традиційно відводилась організаційному навчанню. Ось основні чинники, які спільно привели до скорочення кількості штатних L&D-спеціалістів.

Зменшення кількості аудиторних занять. Чимало співробітників L&D-підрозділів виконували функцію «тренерів». Це були експерти з певних питань, які беззастережно віддавали перевагу аудиторній формі навчання. Одних винаймали на кілька років, інші розраховували на тривалу кар’єру в компанії в ролі «вчителя». Але тепер кількість програм такого формату суттєво скоротилась. Їх замінили віртуальні вебінари або курси e-learning, які реалізовуються в гнучкому режимі. У таких випадках компанії все ще використовують послуги тренерів, але часто вони працюють в інших підрозділах, звідки їх «позичають» для виконання короткострокових завдань.

Подвійне підпорядкування. На ділянках з високою плинністю персоналу (наприклад, роздрібний продаж чи операційна робота на «передовій») є чимало фахівців з навчання, які належать до певної функції чи напряму бізнесу, що дуже часто відображається в назві їхньої позиції (скажімо, менеджер з підготовки торгового або операційного персоналу). Вони можуть знаходитьсь у ситуації подвійного підпорядкування, коли зв’язки з L&D-підрозділом мають другорядне значення. Тому фахівці цієї категорії з меншою ймовірністю ідентифікуватимуть себе як співробітників цієї структури.

Розробка програм зовнішніми підрядниками. Також суттєво скоротилась кількість штатних розробників курсів. Чимала частка навчального контенту розробляється зовнішніми провайдерами або купується в спеціалізованого постачальника чи галузевої асоціації. В деяких компаніях внутрішні розробники курсу не включаються до складу групи, що забезпечує надання навчання, а запрошуються до участі в окремих проектах.

Модифікація форми навчання. Подеколи навчання не виглядає як навчання. Так, одна велика виробнича компанія має команду, яка робить короткі відеокліпи про останні інциденти на виробництві та проблеми, пов’язані з безпекою праці. Хоча в цій групі немає фахівців з корпоративного навчання, вона є органічною часткою процесу створення навчального контенту. Як сказав керівник цієї команди, вони взагалі не вживають таких слів, як «цілі» і «результати», тому що «діють у просторі соціального навчання». У майбутньому корпоративне навчання більшою мірою складатиметься не з традиційних курсів, а з контенту, вбудованого у повсякденну діяльність працівників.

Що слід врахувати компаніям, аби отримати якомога більшу віддачу від L&D-підрозділів?

Заповнити пробіли в навичках. Великою проблемою є потреба в цілком новому наборі навичок. Так, гостро необхідними є аналітики даних, спеціалісти з курації контенту (підбір найбільш релевантних матеріалів, їхня контекстуалізація та структурування), з надання підтримки користувачам у процесі виконання завдань, із підтримки потоків робіт, а також дизайнери користувацького досвіду.

Максимально усунути обмеження для зростання. Серед перепон, котрі можуть стати на заваді довгостроковому кар’єрному та професійному зростанню L&D-фахівців — назви посад (наприклад, дизайнер навчальних систем), які описують актуальні компетенції, залишаючи при цьому «поза дужками» здатність виконувати деякі інші функції. Тому доречнішим могло б бути формулювання — «продюсер навчальних систем», котре відкриває поле для додавання нових функцій у майбутньому. Крім цього, вважається, що багатьом фахівцям у царині корпоративного навчання бракує базових бізнес-вмінь. Це можна виправити, якщо надавати L&D-спеціалістам можливість тимчасово виконувати іншу роль, яка змушувала б їх виходити поза межі наявних знань та вмінь. Також доцільно змістити акцент вузівських програм із вивчення традиційних стратегій та моделей навчання в бік вмінь, пов’язаних із забезпеченням продуктивності бізнесу, котрі можуть стати рушіями майбутньої кар’єри.

Отже, настав час всім сторонам, задіяним у царині корпоративного навчання, розпочати відверту та ґрунтовну розмову про те, як потрібно трансформувати цей фах, які навички стануть першочерговими для L&D-професіоналів та які кар’єрні перспективи можуть відкритися для них. І бізнес, і навколишній світ потребує від цієї сфери гнучкості, інноваційності та навчальних програм, гармонізованих з потребами бізнесу.

За матеріалами "The Future of Learning Careers", Chief Learning Officer.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)