БІЗНЕС-ОСВІТА | Командна взаємодія 25 жовтня 2018 р.

Опитування слухачів та випускників MBA-програм: що стоїть на заваді успіху команди?

Недосконалість керівництва та погані комунікації — у цьому, на думку деяких слухачів та випускників MBA-програм, криється першопричина невдач — як окремих індивідів, так і цілих команд.

Опитування слухачів та випускників MBA-програм: що стоїть на заваді успіху команди? Випускники MBA-програм збагачують динаміку функціонування команди, привносячи до неї різноплановість характеристик. Але при цьому одна п’ята з них вважають, що групи, в яких вони працюють, не досягають успіху через брак взаємодоповнюючих навичок. Таким є висновок дослідження, проведеного Association of MBAs (AMBA) та The GC Index®, під час якого було опитано 865 слухачів та випускників MBA-програм1.

Підхід The GC Index®

Метою The GC Index® є визначення поведінкового стилю, якого дотримується індивід у контексті групової взаємодії. На основі детального аналізу різних бізнесів та їхніх керівників було виведено п’ять чітко відмінних ролей, які потрібні команді для реалізації своїх цілей.

Це:

  • «носії змін»: генерують нові, подеколи незвичні ідеї;
  • «стратеги»: аналізують та осмислюють цікаві ідеї та визначають напрям, в якому рухатимуться інші;
  • «імплементатори»: втілюють релевантні ідеї, швидко починають діяти, прагнучи довести справу до успішного завершення;
  • «вдосконалювачі»: покращують ідеї інших людей та підвищують стандарти якості;
  • «"диригенти" гри» («плеймейкери»): інтегрують різні задуми та підходи, організують та координують спільну роботу окремих індивідів та команд.

Результати опитування

Як показало дослідження, випускники MBA-програм, хоча і мають однаковий рівень знань, у ситуації командної взаємодії проявляють себе по-різному.

Якщо взяти питання самосприйняття респондентів, то:

  • 27% із них бачать себе «імплементаторами»;
  • 22% — «носіями змін»;
  • 21% — «стратегами»;
  • 18% — «вдосконалювачами»;
  • 12% — «"диригентами" гри».

Коли респондентів запитали, наскільки часто команди мають потрібний набір поведінкових стилів, три із десяти (29%) сказали, що це спостерігається у понад 75% випадків.

Більше того, менш ніж 1% учасників опитування висловили впевненість у тому, що їхні команди у 100% випадків мають потрібну для досягнення цілей комбінацію навичок та особистісних якостей.

Майже половина опитаних зазначили, що їхні команди мають набір навичок та особистісних характеристик, який дозволяє їм у 50-75% випадків успішно виконувати свої завдання.

Але згідно більш ніж одного із п’яти респондентів (22%), менш ніж половина команд, до яких вони належали, мала комбінацію навичок та особистісних якостей, яка необхідна для реалізації поставлених цілей.

Вілл Даус (Will Dawes), менеджер із досліджень AMBA, так прокоментував наведену вище інформацію:

«Дослідження показало: слухачі та випускники MBA вважають, що їм притаманний різний управлінський стиль. Із цього можна зробити висновок стосовно того, що або бізнес-школи приймають індивідів, які можуть мати відмінні підходи до управління, або MBA-програми формують у слухачів звичку сприймати себе в різні способи.

Також дослідження проливає світло на базові чинники, які впливають на продуктивність команди, — а саме на значущість відповідної комбінації навичок та повної ясності в тому того, як ці навички доповнюють одна одну».

Більш ніж вісім із десяти учасників дослідження (82%) вважають, що їхня роль у команді завжди або часто була зрозумілою для інших.

Проте згідно більш ніж одного респондента із п’яти (22%), менш ніж 50% команд, у діяльності яких вони брали участь, мали навички та особистісні якості, потрібні для успішного виконання завдань.

Тільки 20% опитаних зазначили, що «їм завжди було зрозуміло — як внесок у командний результат, які робили інші члени команди, доповнював їхній».

Крім цього, під час дослідження було проаналізовано чинники які впливали на рівень результативності команди.

Найбільш руйнівний ефект мали такі фактори, як погане лідерство та недосконалість комунікацій. Понад дві третини респондентів (68%) віднесли брак ефективної співпраці на рахунок поганого керівництва. При цьому 26% із них вважають, що це виявляється у формі мікроменеджменту; 14% — в тому, що керівники навмисно створюють перепони для нормальної роботи; а ще 10% — що вони запобігають автономії діяльності членів команд.

Ось яку думку щодо результатів опитування висловив Джон Мервін-Сміт (John Mervyn-Smith), головний психолог The GC Index®:

«Дані говорять про те, що і слухачі, і випускники MBA являють собою групу різнопланових індивідів.

Ключем до досягнення тривалого успіху є трансформування індивідуальних дій у колективну потугу. Щоб цього досягти, ви маєте розуміти не лише те, як особисто ви можете вплинути на досягнення бажаних результатів, але й усвідомлювати — яким може бути внесок у це інших членів команди. Тільки тоді ви будете в змозі правильно розподілити ролі для виконання у конкретних обставинах.

Команди та організації, котрі обговорюють те, як кожний член команди впливає на досягнення цілей в основному успішно реалізовують складні трансформаційні ініціативи.

Так само як члени команди регбістів співпрацюють, прагнучи зайняти якомога вигіднішу позицію для атаки — кожний член організаційної команди має відіграти значущу роль на шляху до цілі. У регбі гравець, який приносить команді очки, робить це завдяки плануванню, координації зусиль, кооперації та швидкості дій своїх товаришів по команді. Аналогічно і ми маємо роль, яку в певний момент маємо зіграти, незалежно від того, ким себе бачимо: "імплементоторами", "носіями змін", "стратегами", "вдосконалювачами" чи "диригентами гри". Потрібно лише знати — як та коли зробити свій внесок у спільний результат».

За матеріалами Association of MBAs.

Ілюстрація: Depositphotos.com


    1 Менш ніж одна третина респондентів (31%) на момент опитування були слухачами MBA-програм. Серед решти 69% — 44% були CEO, керуючими директорами, членами рад директорів чи старшими менеджерами.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)