Трансформація парадигм навчання: еволюція від підвищення кваліфікації до всебічного професійного розвитку
Застосування цілісного підходу забезпечує не лише готовність до сьогоднішніх викликів, але й здатність орієнтуватися в складнощах майбутнього професійного ландшафту, — вважає Венера Гілберт (Venus Gilbert), глобальна HR-лідерка з питань трансформації персоналу та культури у Standard Chartered Bank.
Професійний ландшафт зазнає безпрецедентних змін. Технологічний прогрес, глобалізація та мінливі потреби індустрії змінюють стратегії розвитку робочої сили. З огляду на те, що вимоги до роботи постійно змінюються, традиційна концепція підвищення кваліфікації стала досить популярною стратегією. Однак постає питання: «Чи буде цього достатньо в довгостроковій перспективі?».
Сучасний професійний ландшафт вимагає ширшого, більш інтегрованого підходу — такого, що виходить за рамки набуття конкретних навичок і охоплює комплексну модель професійного розвитку. У цій статті розглядається зміщення акценту з підвищення кваліфікації на цілісний професійний розвиток, висвітлюються стратегії, виклики та наслідки як для окремих осіб, так і для організацій із точки зору перспективи навчання.
Розуміння суті змін
Підвищення кваліфікації відіграє вирішальну роль у тому, щоб йти в ногу зі швидкими змінами, зосереджуючись на набутті цільових технічних навичок. Платформи онлайн-навчання, мікро-курси та короткострокові навчальні програми зробили вдосконалення навичок доступним та ефективним. Однак це має свої обмеження, оскільки часто зосереджується на вузькому наборі навичок, не враховуючи ширший контекст професійного зростання. Це може призвести до того, що робоча сила буде технічно грамотною, але їй бракуватиме критичного мислення, вміння вирішувати проблеми та адаптивності, необхідних для процвітання в довгостроковій перспективі.
Перехід до всебічного розвитку
Всебічний професійний розвиток має більш цілісний підхід, зосереджуючись не лише на навичках, а й на знаннях, ставленні та поведінці. Він спрямований на створення різнобічно розвинених професіоналів, які можуть не лише виконувати конкретні завдання, але й аналізувати ситуації, приймати обґрунтовані рішення та орієнтуватися в складних викликах.
Цей підхід включає розвиток людських («м’яких») навичок, навчання лідерству, стратегічному мисленню, інноваціям, емоційному інтелекту та навчання впродовж життя. Ці навички заохочують працівників мислити стратегічно про цілі організації та знаходити інноваційні рішення, сприяючи розвитку культури безперервного вдосконалення. Згідно з дослідженням «Future of Work», аналітичне та креативне мислення залишалися найважливішими навичками для працівників у 2023 році.
Ключові стратегії переходу
Персоналізовані шляхи навчання
Персоналізоване навчання є центральною складовою професійного розвитку. Нещодавні дослідження підкреслюють важливість персоналізованого навчання у професійному розвитку. Пристосування навчального досвіду до індивідуальних потреб, інтересів і кар’єрних цілей забезпечує його актуальність і цікавість. Цього можна досягти за допомогою персоналізованих навчальних програм, адаптивних технологій навчання, можливостей наставництва та коучингу.
Безперервний цикл зворотного зв’язку
Регулярний фідбек має вирішальне значення для безперервного вдосконалення. Згідно з дослідженням Work Institute 2024 року, співробітники, які отримують регулярний зворотний зв’язок, є більш залученими та продуктивними. Інтеграція фідбеку в реальному часі в навчальний процес допомагає людям зрозуміти свій прогрес, визначити сфери для вдосконалення і внести необхідні корективи. Цьому можуть сприяти огляди результативності, оцінки колег та інструменти самооцінки.
Понад 40% причин звільнення стають іншими, коли вихідне інтерв’ю завершується вже після того, як працівник звільнився. Найкращоюпрактикою є розуміння співробітниками очікувань від них щодо надання зворотного зв’язку протягом усього періоду їхньої зайнятості. — 2024 Retention Report, Work Institute
Можливості навчання на власному досвіді
Навчання на досвіді створює незабутнє і цікаве середовище, в якому учасники можуть розвивати нові компетенції. Дослідження, проведене ATD у 2022 році, показало, що досвід практичного навчання — такий як кейси та рольові ігри, фідбек, програми коучингу та наставництва, проєкти практичного навчання — є безцінним. Ці можливості дозволяють людям застосовувати теоретичні знання в практичних умовах, сприяючи глибшому розумінню та збереженню навичок.
Виклики перехідного періоду
Перехід від підвищення кваліфікації до цілісного професійного розвитку не позбавлений викликів. Одна з головних проблем полягає в тому, щоб збалансувати потребу в негайному набутті навичок із довгостроковими цілями розвитку. Це вимагає стратегічного підходу до інтеграції коротко- і довгострокових цілей навчання.
Організації також повинні враховувати різні навчальні вподобання та стилі, забезпечуючи, щоб усі працівники мали доступ до змістовного навчання.
Ще одним викликом є узгодження ініціатив професійного розвитку з цілями організації. Забезпечення того, щоб індивідуальне зростання сприяло загальному успіху організації, вимагає стратегічного планування та інтеграції програм розвитку в корпоративну культуру.
Кадрові стратегії, 2023-2027 (частка опитаних організацій, які планують впровадити кадрові стратегії)
Наслідки для результатів навчання
Наслідки цього переходу є значними та далекосяжними:
Зв’язок між бізнес-результатами та культурою навчання Джерело: LinkedIn Learning (2024), «Workplace Learning Report 2024»
Для індивідів:
- Мислення зростання. Професійний розвиток сприяє мисленню зростання, заохочуючи до постійного вдосконалення та навчання.
- Стійкість та адаптивність. Люди стають більш стійкими та адаптивними, здатними впоратися з невизначеністю сучасного ринку праці.
- Навчання впродовж життя. Сприйняття культурі навчання впродовж життя забезпечує постійне особисте та професійне зростання.
Для організацій:
- Гнучкість та інновації. Працівники, які беруть участь у безперервному навчанні, є більш гнучкими та здатними до інновацій.
- Залучення та утримання. Співробітники, які бачать можливості для зростання і розвитку, з більшою ймовірністю будуть залучені і лояльні до організації. 90% організацій занепокоєні утриманням персоналу, а надання можливостей для навчання є стратегією утримання номер один.
- Підвищення конкурентоспроможності. Організації з добре розвиненою, кваліфікованою робочою силою мають кращі позиції для конкуренції на динамічному ринку.
Посилення організаційного навчання за допомогою ШІ
Штучний інтелект швидко трансформує різні аспекти діяльності організацій, і однією з найбільш значущих сфер впливу є навчання та розвиток.
Однією з найпомітніших переваг ШІ в організаційному навчанні є його здатність персоналізувати навчальний контент на основі навичок, які необхідно розвинути для майбутньої ролі. Здатність ШІ аналізувати великі масиви даних дозволяє йому виявляти поточні прогалини в навичках і прогнозувати майбутні потреби в навчанні. Роль ШІ в прогностичній аналітиці, що включає вивчення даних про ефективність роботи співробітників для виявлення сфер, де бракує навичок, має визначальне значення для організацій, які прагнуть бути попереду на ринку праці, що стрімко змінюється.
Розуміючи, де існують прогалини в навичках, організації можуть розробити цільові навчальні програми для усунення цих недоліків. Крім того, ШІ може прогнозувати майбутні вимоги до навичок на основі галузевих трендів і цілей організації, які потім можна зіставити з дефіцитом навичок в організації.
Технології ШІ значно розширюють можливості навчання на основі досвіду, коли співробітники вчаться, виконуючи певні дії. Програма IBM Watson Training досліджує можливості штучного інтелекту у створенні захоплюючого навчального процесу за допомогою віртуальної та доповненої реальності. Ці технології забезпечують реалістичне інтерактивне середовище, в якому працівники можуть практикувати та вдосконалювати свої навички без наслідків у реальному світі.
VR-симуляції можуть використовуватися для навчання в складних і ризикованих середовищах, таких як охорона здоров’я, виробництво та авіація. Ці симуляції дозволяють персоналу отримувати практичний досвід і розвивати свої навички в безпечному, контрольованому середовищі. Наприклад, для навчання хірургічній робототехніці вже стало нормою використання симуляційних платформ, які застосовують ШІ і віртуальну реальність.
6 із 10 працівників потребуватимуть навчання до 2027 року, але сьогодні лише половина з них мають доступ до адекватних для цього можливостей. Найвищим пріоритетом для навчання навичкам у 2023-2027 роках є аналітичне мислення, а другим пріоритетом — розвиток творчого мислення. — World Economic Forum, The Future of Jobs Report 2023
Перехід від підвищення кваліфікації до всебічного професійного розвитку являє собою зміну парадигми у підході до навчання та кар’єрного зростання. Прийняття цілісного підходу означає, що ми не лише готові до сьогоднішніх викликів, але й здатні орієнтуватися в складнощах майбутнього професійного ландшафту.
Незважаючи на те, що перехідний період є досить складним, включення та впровадження штучного інтелекту може стати потужним інструментом. Завдяки персоналізації на основі ШІ, виявленню прогалин у навичках, постійному зворотному зв’язку, вдосконаленню навчання на основі досвіду та автоматизації адміністративних завдань організації можуть значно покращити свої зусилля у L&D-сфері.
За матеріалами Chief Learning Officer.
Ілюстрація: pd.bccpa.ca
|