БІЗНЕС-ОСВІТА | Upskilling 17 березня 2025 р.

Підвищення кваліфікації і перекваліфікація — це не лайливі слова

Нам потрібно враховувати сприйняття термінології, яку ми використовуємо для заохочення до навчання, — вважає Ешлі Даггер (Ashley Dugger), старша HR бізнес-партнерка з навчання та організаційного розвитку в Університеті Бакнелла. Цілеспрямована комунікація та мова є важливими частинами пазлу з точки зору прагнення до навчання та оцінки потреби готовності в розвитку.

«Що це дасть мені?» Це питання на мільйон доларів, яке ставлять ваші співробітники перед тим, як скористатися можливостями розвитку, на створення яких ви витратили незліченну кількість годин.

Щоб заохочувати співробітників до навчання впродовж усього життя, ми повинні демонструвати власну готовність до постійного підвищення кваліфікації та перекваліфікації. Однак, після численних розмов із колегами протягом останніх місяців, коли ми створювали нашу першу інституційну систему навчання та розвитку, мене найбільше шокувало те, що деякі працівники інтерпретували необхідність підвищення кваліфікації або перекваліфікації як щось негативне. По суті, вони вважали, що ці терміни означають їхню нездатність ефективно виконувати свою поточну роботу або — що вони не мають потрібних компетенцій для займаної посади.

Комунікації, мова, сприйняття термінології, яку ми використовуємо для заохочення до навчання, — я зрозуміла, що це важлива частина пазлу з точки зору прагнення до навчання та оцінки потреби готовності в розвитку.

Підвищення кваліфікації і перекваліфікація — це не лайливі слова

Одна з основних речей, яку можуть зробити фахівці з навчання та управління талантами для проактивного подолання будь-якого потенційного опору або негативної реакції на такі терміни, як підвищення кваліфікації або перекваліфікація, — це навчити співробітників тому, що це можливості, а не форма покарання. Важливо пояснити, що інвестування часу, зусиль і фінансових ресурсів у надання працівникам можливостей для розвитку — це один із способів показати, що організація дбає про довгострокове зростання, залучення, задоволеність, успіх і утримання персоналу.

Також може бути корисно провести опитування співробітників і керівників, щоб проаналізувати основні сфери розвитку навичок, які, на їхню думку, є необхідними або корисними для підвищення результативності та кар’єрної мобільності в організації. Потім ви можете використовувати ці дані в подальшому спілкуванні та обміні інформацією щодо потреби в цих програмах і траєкторіях розвитку.

Я помітила, що чим більше ми використовуємо терміни «підвищення кваліфікації» та «перекваліфікація» в регулярних розмовах на теми навчання, розвитку, результативності та робочого місця загалом, а також чим більше ми роз’яснюємо про переваги, тим менше співробітники схильні ставитися до цієї термінології з неприязнью; вони більше цікавляться тим, що саме вона дасть їм і які потенційні вигоди вони можуть отримати як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі.

Знайомство з прихильниками розвитку та рекомендованими колегами програмами розвитку навичок також може бути особливо корисним і значною мірою сприяти підвищенню зацікавленості працівників у вашому наборі пропозицій. Подумайте про те, щоб у вашій інтрамережі або на вебсайті створити окремий розділ, який би демонстрував рекомендовані колегами підвищення кваліфікації або перекваліфікацію, щоб інші могли почути або прочитати відгуки співробітників і побачити, як їхні колеги позитивно ставляться до розвитку. Це може наштовхнути на роздуми на кшталт: «Якщо Сью пройшла тренінг зі складання зведених таблиць і стала одним із найкращих працівників, цікаво, яку користь я можу отримати від такого ж тренінгу?».

Підтримка керівництва зверху і постійне нагадування працівникам про те, що розвиток навичок є чудовою можливістю здобути нові компетенції або навіть нові способи виконання рутинної роботи, також може бути дуже ефективним. Запис коротких відео-відгуків, які дозволять співробітникам обговорити переваги, які вони отримали від участі в розвитку навичок, і продемонструвати, як вони використовують ці навички на роботі, може бути корисним для тих, хто брав участь у тренінгу, а також допоможе іншим співробітникам побачити можливості для власного розвитку.

Для деяких людей перекваліфікація може бути навіть більш чутливим терміном, ніж підвищення кваліфікації, що передбачає вивчення нових і додаткових навичок для їхніх наборів інструментів. Я чула від деяких людей, що вони вважали, що перекваліфікація означає, що їх сприймають як низькопродуктивних працівників або що їхня освіта та досвід є недостатніми чи неадекватними.

Це дає можливість фахівцям із підбору персоналу розповісти членам команди про переваги перекваліфікації, демонструючи приклади з власного досвіду або з досвіду колег. Наприклад, можливо, хтось роками виконує рутинну роботу, але повернення до основ або порівняльний аналіз того, як колега виконує ту саму роботу, може допомогти виявити ефективність процесу або дізнатися про нові інструменти та технології, які допоможуть виконати завдання більш результативно.

Перекваліфікація також корисна, коли йдеться про посилення важливості перехресного навчання та обміну досвідом у командах або всередині організацій. Працівникам, які засвоїли певні навички або рутинні дії на початку своєї роботи, але не виконують їх щодня, легко забути процедури або нюанси завдань, які для тих, хто виконує їх регулярно, стають другою натурою. Перехресне навчання, яке дозволяє передавати знання від колеги до колеги, не лише сприяє розвитку навичок і підвищенню компетентності, але й підвищує впевненість у собі та може заохочувати працівників до додаткового навчання. Це також допомагає запобігти ізольованості та підготуватися до планів на випадок непередбачуваних ситуацій і наступництва.

Ви можете запитати працівників, що вони знають про терміни «підвищення кваліфікації» та «перекваліфікація» і як вони сприймають ці терміни, коли ви плануєте навчання та комунікацію щодо можливостей розвитку вашої організації. Також може бути корисним надання керівництву тез і поширених запитань про те, як найкраще відповідати на запитання або подолати опір самим термінам, щоб допомогти працівникам подолати будь-які негативні реакції на термінологію і заохотити їх до участі в навчанні. Узгодження термінології з такими інструментами і ресурсами, як плани професійного розвитку, системи цілепокладання, шкали оцінювання поведінкових якорів і рейтинги оцінювання результатів діяльності, також забезпечує спадкоємність мови, що використовується, і з часом допоможе працівникам не тільки краще зрозуміти позитивний вплив підвищення кваліфікації і перекваліфікації, але й активно брати участь у цих програмах.

За матеріалами Chief Talent Officer

Ілюстрація: resolution.org.uk



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоційний успіхЕмоційний успіх
12 важелів успіху12 важелів успіху
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)