КОНСАЛТИНГ | Проміжні результати 13 серпня 2010 р.

Проміжні результати консалтингового проекту та чи варто за них платити?

Майкл МакЛафлін (Michael McLaughlin), консультант, автор багатьох публікацій та засновник компанії MindShare Consulting LLC, яка надає послуги розробки інноваційних стратегій сервісним організаціям, розмірковує по важливість і цінність проміжних результатів консалтингового проекту.

Майкл МакЛафлін (Michael McLaughlin)
Майкл МакЛафлін
(Michael McLaughlin)
Якщо ви займаєтесь консалтингом більше одного тижня, то швидш за все вам уже доводилося чути від клієнта наступне запитання: "А якими будуть проміжні результати проекту?" Іноді ви, будучи консультантом, можете почути це запитання навіть після того, як підписано договір, обговорені всі умови та завдання проекту.

Схоже, що деякі клієнти (і консультанти також) відчувають шалений дискомфорт, якщо не можуть побачити миттєвих результатів своєї діяльності, які можна красиво "запакувати", оцінити і отримати за них оплату. Більшість консультантів (зазвичай, за ініціативи клієнта) погоджуються отримувати оплату саме за оцінкою проміжних результатів. Якщо спробувати перенести це в іншу сферу — то така оплата роботи консультантів схожа на оплату роботи перукаря, який ще не закінчив стрижку. Уявіть собі — перукар зголив вам волосся біля лівого вуха — і ви даєте йому аванс. Зголив біля правого — і ви даєте йому другий аванс. І так далі. Але вся суть полягає в тому, що стрижка не має жодного значення, поки вона не буде закінчена.

Звісно, деякі особливо складні проекти та ІТ-ініціативи дійсно вимагають формальних етапів та оцінки досягнутих результатів. Але дуже часто проміжні результати консалтингового проекту стають річчю в собі. Як наслідок, консультанти починають орієнтуватися саме на проміжні результати, які будуть оцінені і оплачені клієнтом, упускаючи при цьому із виду загальний консалтинговий проект, який насправді і має найбільшу цінність. Вони забувають, що тільки цілісний підхід може бути ефективним. Відомо безліч провальних консалтингових проектів, яким передували успішні, затверджені клієнтом і оплачені проміжні етапи.

Безперечно, консультанти повинні якимось чином оцінювати прогрес. Але при цьому потрібно пам'ятати, що успіх проекту не повинен повністю асоціюватися з проміжними його етапами. Інакше ви ризикуєте втратити з поля зору головне, те, заради чого клієнт вас найняв — цілісну картину.

За матеріалами "Deliverables", MichaelWMcLaughlin.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)