Бізнес-планування, консультанти та діти чоботаря
Тім Беррі (Tim Berry), засновник компанії Palo Alto Software, а також співзасновник Borland International, автор численних книг та бізнесового програмного забезпечення, пояснює, чому бізнес-планування надзвичайно важливе для кожної компанії... І для консалтингової в тому числі!
Тім Беррі
(Tim Berry)
|
Чи є у вас бізнес-план? А можливо ви належите до розряду тих численних консультантів, які говорять про планування, рекомендують планування своїм клієнтам, але самі ніколи не планують? Мені доводилося бути на їх місці і тому я розумію, як люди потрапляють у подібну ситуацію!
За іронією долі, дуже мало бізнес-консультантів мають хороший план розвитку для власної компанії. Як діти чоботарів, які зазвичай ходять без чобіт, консультанти практично ніколи не планують для себе.
Провали з плануванням досить звичне явище для консультантів у першу чергу тому, що їхній бізнес зазвичай не настільки капіталомісткий і робота капіталу не викликає такої проблеми, як в інших бізнесах, особливо в тих, які пов'язані з товарами.
За даними Integra Information, середньостатистична консалтингова компанія не має спеціальних витрат, пов'язаних з товарами. Рівень чистого прибутку консультаційних організацій досягає 18% не тому, що ця діяльність настільки прибуткова, а тому, що рівень витрат залишається досить низьким, порівняно із доходами. При цьому консультанти вкрай рідко потребують інвестицій ззовні, оскільки входження чи тим більше підтримка такого бізнесу також не потребує значних витрат.
У реальному світі бізнес-планування настільки ж популярне, як і походи до зубного лікаря. Звісно, коли у вас болить зуб, ви підете до лікаря, щоб припинити страждання. Але більшість людей уникатимуть "зайвих походів" до зубного лікаря, поки їх не змусить туди піти крайня потреба. Те саме стосується і бізнес-планів. До тих пір, поки вам не потрібно отримати кредит чи зовнішні інвестиції, ви навряд чи задумаєтесь про необхідність бізнес-планування.
Втім, планування має свої цілком очевидні переваги, які не обмежуються можливістю отримати зовнішні кошти від банку чи інвестора. За своєю суттю вони є переліком речей, які слід зробити компанії, щоб досягнути певної цілі. Бізнес-плани дозволяють переконатися, що в кожний конкретний момент компанія зайнята дійсно найважливішими справами і не збилася з обраного шляху.
Бізнес-план впливає на успішність бізнесу, оскільки дозволяє вам ефективно виконувати наступні завдання:
- Правильно встановлювати пріоритети.
- Порівнювати план з реальними результатами і робити відповідні узгодження.
- Відстежувати критичні показники, які не є інтуїтивними.
- Доносити план до інших учасників, які будуть залучені в його здійснення: партнерів, співробітників, інвесторів. Ви можете мати чудовий план у власній голові, але цього замало, якщо вам потрібно донести його до інших.
- Оцінювати свій успіх та досягати цілей у близькому та далекому майбутньому.
На щастя, писати бізнес-плани для себе набагато простіше, ніж для своїх клієнтів. Все, що від вас вимагається — це оцінити поточний стан своєї компанії, встановити пріоритети та спрогнозувати, яким буде майбутнє. Якщо ви не збираєтеся отримувати інвестиції — тоді бізнес-план не зобов'язаний бути формальним документом — ви можете оформлювати його так, як зручніше вам.
За матеріалами "Business Planning, Consultants, and Cobblers' Children", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|