Який підхід до інновацій ви сповідуєте?
Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska), засновниця та керуючий директор компанії Arkimeda, директор менеджмент-консалтингової асоціації Think Tank, одна зі світових авторитетів консалтингової галузі, авторка кількох книг, серед яких Value Based Consulting, Management Consulting in Practice, Management Consultancy: What next?, розповідає про різні підходи до інновацій, які зазвичай використовуються у консалтингу.
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
|
Якщо бути відвертими, варто відзначити, що інновації ніколи не були ключовою компетенцією більшості консалтингових компаній, особливо великих. Досягнувши успіху у розповсюдженні та комерційному впровадженні ідей менеджменту компанії, консультанти практично ніколи не були їх авторами. І для цього існують цілком конкретні економічні причини. Інновації — це діяльність, яка передбачає високий рівень ризику, при цьому вимагаючи значних капіталовкладень. Клієнти ж консалтингових компаній прагнуть користуватися виключно перевіреними методологіями, які гарантуватимуть хороший результат.
Тому можливості використання інновацій як джерела зростання консалтингових компаній зводяться до трьох наступних типів:
- автори беруть на себе найвищий рівень ризику; як компанії, що працюють у фармацевтичній галузі, часто ставлять все на нову ідею чи вакцину, і в теорії вони можуть або провалитися, або виграти і отримати величезні прибутки;
- роль розповсюджувачів полягає у донесенні нових ідей та інструментів, які були розроблені авторами, до клієнтів. Це менш ризикований вид діяльності, оскільки весь ризик лежить на плечах авторів, але й небезпека того, що інші компанії теж почнуть використовувати подібну методологію доволі висока;
- втім, найнижчий рівень ризику притаманний адапторам. Вони адаптують ті методології, які вже стали стандартними, і таким чином практично повністю уникають ризику. Втім, і прибутки у них набагато нижчі.
Зважаючи на сучасний економічний клімат, мабуть, не варто дивуватися, що залишається все менше і менше консалтингових компаній, готових брати на себе роль авторів. А ті, які йдуть на це, потрапляють до однієї із двох груп: вони або щиро вірять, що інновації глибоко інтегровані у їхнє ДНК і тому прагнуть створити кращий продукт, ніж конкуренти, або ж їх змушує до цього сувора необхідність.
За матеріалами "What's your approach to innovation?", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|