Запрошення комапнії-організатора Rich Strategy повідомляло, що на семінарі "кров з носу" потрібно бути 15 грудня до 8:30, хоча починалося дійство о 9:00. Напевно, це було застереження для любителів всюди спізнюватися. Я ж, як людина акуратна, але не завжди передбачлива, у 8:30 вже тинявся по Українському Дому. Прийняв обряд реєстрації, опинився в напівпорожньому залі, де подібних мені громадян «розважала» реклама спонсорів і партнерів події. На початку дійства зал, на мій подив, був практично заповнений бажаючими отримати незвичайні знання з маркетингу і брендінгу, зокрема. За моїми підрахунками — не менше 400 чоловік. Силою думки помножив на вартість квитка і здивувався у другий раз поспіль. 90% (якщо не більше) відвідувачів — молодь у віці до 30-ти років. Скотт мав вигляд спокійної людини, без спроб кинутися зі сцени в аудиторію, чим славляться деякі «гуру». Скажемо так, епатаж — не його коник. Безумовно тішило, що семінар не перетвориться на шоу. У першій дуже насиченій частині виступу він зупинився на таких категоріях питань:
Що таке бренд і брендінг за Бедбері? «Бренд — це не продукт, це відчуття, все, що ви відчуваєте відносно продукту. Неможливо контролювати свій бренд. Він «живе» у головах людей. Для багатьох компаній це є одкровенням». Як на мене — ніяких одкровень. Скотт наводив приклади Nike і Starbucks протягом всього семінару. Однак, це не було комплементарне оповідання. Він часто зупинявся на зроблених помилках. До помилок у Nike особливе відношення. Ніхто вас не буде звільняти навіть за серйозний прорахунок, якщо ви не стоїте на місці, розвиваєте і розвиваєтеся. «Важливо не наступити на ті самі граблі» — любить казати Філ Найк, засновник Nike і людина з гумором. «Брендінг — це процес, за якого кожний впливає на бренд. Наприклад, навіть музика у телефоні, коли ви очікуєте з'єднання, впливає на бренд вашої компанії. У брендінгу немає дріб'язків». «Ми всі з вами — бренди. Ми (у розумінні — аудиторія) працюємо на бренд країни «Україна». Дуже погано, коли тільки уряд формує бренд країни, який, у результаті, буде виглядати не дуже привабливо. Зовнішня політика уряду США сильно нашкодила бренду своєї країни». Скотт акцентує увагу на тому, що бренди легко всмоктують у себе і добре, і погане. Іноді погане настільки переважує, що про бренд краще забути на невизначений час. «Зараз ринки наповнені безліччю гарних товарів і послуг. Є також безліч способів отримати їх за низькою ціною. Конкуренція дуже висока і якщо у вас немає Чудового продукту — ви неконкурентоспроможні. Але й відмінний продукт — це тільки старт для будь-якого бізнесу». Дійсно, рівень дублювання продуктів (а іноді плагіату) зараз також на високому рівні. І легко може з'ясуватися, що ваш бренд — просто один з багатьох, що представляють ідентичні продукти. Як не потрапити на шлях ширвжитку?
Емоція — те, що не можна контролювати, але на що можна впливати. Важливо передавати хороші емоції, не перетинати грань, приміром, між смішним і образливим, красивим і огидним, нетривіальним і незрозумілим. Що стоїть за такими брендами, як Nike, Disney і Starbucks? Бедбері говорить, що будь-який бренд для вираження своєї суті, місії повинен використовувати 3 слова (не більше). У Nike, що пропагує здоровий спосіб життя, це:
У Disney: отримання задоволення разом з родиною. У Starbucks і зовсім незвичайно: бути місцем №3 (після дому і роботи). «Кожний з нас належить до чогось, що більше нас. У кожного є звичайні людські потреби: щоб любили, любити самому, відчувати повагу, жити в безпеці... Подумайте, які потреби людини зачіпає ваш бренд».
Все просто, Starbucks — це така собі «оаза людських потреб». Це місце, де можна поспілкуватися з друзями, усамітнитися, читати, вчитися, призначити ділове або романтичне побачення, послухати чудову музику (переважно джаз). Нарешті — це місце, в якому мріють побувати дівчата старших класів. А це, погодьтеся, багато про що говорить :). Скотт досадував, що назва Gap ("проміжне місце") була вже зайнята, тому що саме воно найбільше відповідає ідеї Starbucks. До речі, 1,5 роки тому перша кав'ярня Starbucks відкрилася й у розпещеній Європі, у Парижі. І незабаром завоювала нагороду «Краща роздрібна концепція».
А от у Nike придумали зовсім незвичайний магазин — Nike town. Їх нараховується 20 в усьому світі. Величезні простори там зайняті не стільки продукцією (представлено 15% всього асортименту), скільки імпровізованими спортивними майданчиками для різноманітних спортивних ігор. Там незвичайне освітлення. Там є величезні статуї відомих спортсменів. Це як театр спорту. Після відкриття першого магазину в Чикаго, він став прибутковим через 10 місяців. Зараз будь-який турист, що відвідує Чикаго, вважає себе скривдженим, якщо не побував у Nike town. Бренд, за Бедбері, — немов жива людина, ніби дитина, а ви його батьки. «Якби ваш бренд був людиною, то яким би він був? Як би виглядав дім вашого бренду? А якби він улаштував вечірку, яка б музика на ній грала? А головне — яка душа у вашого бренду?» Питання, безумовно, цікаві вже з погляду їхньої оригінальності. Так званий «людяний» підхід — візитна картка Бедбері, і, треба визнати, він з успіхом нею користується. . . .
Продовження — Частина 2
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
|
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор Copyright © 2001-2024, Management.com.ua |