3-я Міжнародна конференція
"Стратегії та технології: управління ефективністю бізнесу і Business Intelligence"
16 травня 2006 р., м. Київ
Автор: Людмила Білецька, SCG
16 травня у Києві відбулась 3-я Міжнародна конференція "Стратегії та технології: управління ефективністю бізнесу і Business Intelligence", що була організована компанією Zept Group.
На конференції розглядалися питання, що стосуються поліпшення системи управління ефективністю бізнесу, створення критеріїв по визначенню цілей компанії, впровадження сучасних технологій процесного управління, створення корпоративної культури для роботи із платформами CPM (Corporate Performance Management), ефективної управлінської звітності, підтримки системи постійних поліпшень
Як відомо, у багатьох організаціях накопичені величезні обсяги даних про клієнтів, постачальників і партнерів, але, на жаль, цей найцінніший інформаційний ресурс часто залишається незатребуваним. Причини незатребуваності можуть бути різні: труднощі при пошуку інформації, інформація перебуває в різних системах і не узгоджується, відображення істотно відстає від відновлення даних у системах, безліч різних інструментів різних постачальників для оцінки різних даних. Результатом усього цього є запізнілі й часто неадекватні рішення.
Про ключові тенденції Business Intelligence (BI) у своїй доповіді розповів регіональний менеджер IDC Володимир Поздняков. Він відзначив, що бізнес-аналітика забезпечує не тільки доступ до даних, їхній аналіз, а також розуміння поточної ситуації, оцінку ризиків і підтримку прийняття рішень. А головними характеристиками бізнес-аналітики є не що інше, як швидкість і точність, розуміння й обґрунтованість.
Постійно зростаючі обсяги інформації змушують також задуматися про застосування технології data mining для виявлення схованих закономірностей у великих обсягах даних. За даними дослідження IDC Russia системи Business Intelligence насамперед потрібні для підготовки даних керівникові, зайнятому стратегічним плануванням (28%), для поглибленого аналізу даних про продажі та клієнтів (22%), для більш ефективного використання даних, отриманих від ERP-систем (21%).
Маємо визнати, що бізнес-аналітиці в усьому світі приділяється досить багато уваги. Ріст обсягу інформації за наступні 5 років у Європі складе 231%, а життя диктує свої правила щодо поліпшення доступу до інформації. Ріст обсягу ринку потреб у системах Business Intelligence у світі становить 6-7% у рік, в Росії — 3,2 %, в Україні — 1,1 %.
У той час, як ERP-системи вирішують пекучі питання управління, засоби BI покликані відповідати на стратегічні питання:
- які продукти невигідно виробляти?
- з якими клієнтами необхідна більш активна робота?
- чи вигідно розширювати виробничі потужності?
У нашого сусіда Росії засоби BI допомагають у рішенні скоріше не стратегічних, а оперативних проблем. Проте, в IDC думають, що при адекватному застосуванні BI-систем у російських умовах ефект від їхнього впровадження може навіть перевершити кращі західні показники.
Великий інтерес в учасників викликав виступ Анни Овдієнко, старшого менеджера відділу управління ефективністю бізнесу PricewaterhouseCoopers, у якому було розказано про впровадження системи управління ефективністю на одному з підприємств газової галузі.
Представник компанії Cognos, Юрій Ротманов, запропонував до уваги слухачів інформацію про CPM-рішення компанії Cognos, що дозволяють автоматизувати процеси бюджетування і планування, аналізу діяльності та генерації звітів, а також управління стратегічними цілями компанії.
Доповідь представника компанії Microsoft була присвячена новим можливостям технології Business Intellingence, що реалізовані у СУБД Microsoft SQL Server 2005. Було розказано про можливості роботи SQL Server 2005 з базами даних будь-якого розміру, природно вбудовуючись в існуючу ІТ-інфраструктуру компанії будь-якого розміру — від малого підприємства до транснаціональної корпорації. Завдяки цьому генерація звітів, розрахунок ключових показників продуктивності скоротилися до лічених годин і дозволили підвищити прозорість і керованість бізнесу.
Велика кількість доповідей торкалися практичного застосування інструментів Business Intelligence для рішення різних задач бізнесу, що говорить про зростаючий інтерес до інструментарію. Це, у свою чергу, дозволяє служити накопиченій інформації бізнесу як на стратегічному етапі так і на рівні оперативного управління.
Загалом, можна відзначити високий рівень організаторів і учасників конференції, яка, будемо сподіватися, буде тільки розвиватися. Business Intellingence — тема невичерпна, а український бізнес на неї тільки-но налаштовується.
|