Доторкнулись до легенди?
Особиста думка про майстер-клас Філіпа Котлера
Автор: Мирослава Нагорнюк, Sostav.ua
Серед безкінечної пропасті семінарів / майстер-класів / конференцій, які пропонуються рекламно-комунікаційному ринку України цієї осені, загубитися дуже легко. Щодня нам пропонують щось нове від різних "професіоналів і гуру" місцевого виробництва.
З-поміж усіх пропозицій вересня одна виділялась — приїзд Філіпа Котлера, всесвітньо визнаного основоположника сучасного маркетингу. Відзначимо, що це був не перший його приїзд в Україну (до речі, його коріння має пряме відношення до наших Ніжина і Бердичева).
Минулого разу Ф. Котлера можна було побачити і почути у 2006 році, тоді він приїжджав за запрошенням Києво-Могилянської Бізнес-Школи. Взагалі, Котлер кожні три роки проводить такі "турне" — прекрасне рішення для PR-підтримки власного імені і доказу своєї актуальності (актуальності власних постулатів) в часи динамічного і бурхливого розвитку. Незважаючи на свої майже вісімдесят, він зі своїми ідеями і баченням залишається таким, підтверджуючи це виданням все нових і нових книжок, просуваючи нове і не зациклюючись на старому і на власному статусі "засновника маркетингу". Котлер демонструє і собі, і ринку здатність пристосовуватися до нових умов, а не топтатися на власному п'єдесталі.
Кожен, хто прийшов "подивитися на легенду" — 16 вересня в Києві, 18 вересня в Одесі, — отримав додатковий бонус вражень, а саме — ще один доказ відставання України (і, відповідно, українських маркетингових комунікацій) від розвинутого світу.
Не вважаючи себе digital native немолодий професор демонстрував вільне володіння Твітером, наполягав на інтернет-майбутньому реклами, закликав використовувати новітні технологій у просуванні своїх продуктів.
"Так, це саме собою зрозуміло", — думала переважна більшість слухачів майстер-класу. Дехто задавав конкретні запитання про доцільність використання Інтернету у просуванні певного товару. Тут Котлер дав одну дуже важливу поправку: використовуйте технічний прогрес обов'язково, АЛЕ найміть для цього спеціаліста, котрий досконало знає всі можливості та інструменти застосування того ж Твітера, інакше всі ваші слабкі спроби не будуть мати ні успіху, ні результату. Поправка дуже актуальна, адже всі, хто є digital inhabitant (чи вважають себе такими), намагаються юзати цифрові технології не лише в особистих, але і в комерційних цілях. У декого це спрацьовує, більшість скоро розчаровуються тільки через власний початковий рівень знань і вміння застосування. Не дивно, що ми використовуємо всього10% цільових функцій та ефективних можливостей Інтернету. Просто не приходить в голову найняти на роботу технічно освіченого в комп'ютерних інструментах працівника. Замість цього всі хочуть мати майстра на всі руки і сказати йому: "розберися в цьому сам, зроби так, щоб Інтернет працював на мене".
Повертаючись до майстер-класу в цілому, доцільно буде назвати основні теми обговорення:
- Що робити в умовах економічної кризи?
- Використання нових методів маркетингових досліджень;
- Диференціація вашої пропозиції;
- Майбутнє маркетингу.
Реакція на тези, що розкривали дані теми була такою: "Ми все це самі давно знаємо, він говорить очевидні речі. Ми хочемо принципово нові інструменти і поради, які можна тут же ефективно застосувати, а він нам цього не дав". Не слід бути такими наївними — не існує чарівної палички від усіх бід, а хто таку чарівну паличку знайде, той не буде розказувати про неї всьому світу.
Інша частина аудиторії не була настроєна так критично. Тобто була готова слухати насправді, а не після кожної репліки Котлера гордо підтверджувати самому собі власну всезнайність. Хто вмів слухати розумні речі (можливо й очевидні), той систематизував для себе ситуацію теперішню, ясніше побачив напрямок розвитку маркетингу, взяв щось для себе, відзначивши вектор розвитку власного бізнесу.
Хто був настроєний на сприйняття інформації з першоджерела, той її отримав. Багато хто зробив помітки, що треба змінити у власному веденні бізнесу, як ці зміни внести. Розуміння очевидних речей викристалізувалося в конкретні форми і тези, виникли ідеї.
Не будемо забувати, що даний майстер-клас готувався не спеціально для України, а проходив у рамках туру, тому конкретизації відносно окремо взятої країни не слід було очікувати, тим більше вимагати.
А послухати про досвід світових корпорацій завжди пізнавально і корисно. Як і відновити у власній голові відкладені на задній план повсякденними справами постулати.
Отже, все відбулося саме так, як в офіційних прес-релізах писали організатори: відвідавши майстер-клас Філіпа Котлера і взнавши від творця науки світові тенденції у сфері маркетингу, ви не просто отримуєте знання, емоційний заряд і масу корисних ідей, — ви стаєте частиною легенди.
|