ПОДІЇ | Гастролі гуру 25 вересня 2009 р.

Доторкнулись до легенди?

Особиста думка про майстер-клас Філіпа Котлера

Автор: Мирослава Нагорнюк, Sostav.ua

Філіп Котлер Серед безкінечної пропасті семінарів / майстер-класів / конференцій, які пропонуються рекламно-комунікаційному ринку України цієї осені, загубитися дуже легко. Щодня нам пропонують щось нове від різних "професіоналів і гуру" місцевого виробництва.

З-поміж усіх пропозицій вересня одна виділялась — приїзд Філіпа Котлера, всесвітньо визнаного основоположника сучасного маркетингу. Відзначимо, що це був не перший його приїзд в Україну (до речі, його коріння має пряме відношення до наших Ніжина і Бердичева).

Минулого разу Ф. Котлера можна було побачити і почути у 2006 році, тоді він приїжджав за запрошенням Києво-Могилянської Бізнес-Школи. Взагалі, Котлер кожні три роки проводить такі "турне" — прекрасне рішення для PR-підтримки власного імені і доказу своєї актуальності (актуальності власних постулатів) в часи динамічного і бурхливого розвитку. Незважаючи на свої майже вісімдесят, він зі своїми ідеями і баченням залишається таким, підтверджуючи це виданням все нових і нових книжок, просуваючи нове і не зациклюючись на старому і на власному статусі "засновника маркетингу". Котлер демонструє і собі, і ринку здатність пристосовуватися до нових умов, а не топтатися на власному п'єдесталі.

Кожен, хто прийшов "подивитися на легенду" — 16 вересня в Києві, 18 вересня в Одесі, — отримав додатковий бонус вражень, а саме — ще один доказ відставання України (і, відповідно, українських маркетингових комунікацій) від розвинутого світу.

Не вважаючи себе digital native немолодий професор демонстрував вільне володіння Твітером, наполягав на інтернет-майбутньому реклами, закликав використовувати новітні технологій у просуванні своїх продуктів.

"Так, це саме собою зрозуміло", — думала переважна більшість слухачів майстер-класу. Дехто задавав конкретні запитання про доцільність використання Інтернету у просуванні певного товару. Тут Котлер дав одну дуже важливу поправку: використовуйте технічний прогрес обов'язково, АЛЕ найміть для цього спеціаліста, котрий досконало знає всі можливості та інструменти застосування того ж Твітера, інакше всі ваші слабкі спроби не будуть мати ні успіху, ні результату. Поправка дуже актуальна, адже всі, хто є digital inhabitant (чи вважають себе такими), намагаються юзати цифрові технології не лише в особистих, але і в комерційних цілях. У декого це спрацьовує, більшість скоро розчаровуються тільки через власний початковий рівень знань і вміння застосування. Не дивно, що ми використовуємо всього10% цільових функцій та ефективних можливостей Інтернету. Просто не приходить в голову найняти на роботу технічно освіченого в комп'ютерних інструментах працівника. Замість цього всі хочуть мати майстра на всі руки і сказати йому: "розберися в цьому сам, зроби так, щоб Інтернет працював на мене".

Повертаючись до майстер-класу в цілому, доцільно буде назвати основні теми обговорення:

  • Що робити в умовах економічної кризи?
  • Використання нових методів маркетингових досліджень;
  • Диференціація вашої пропозиції;
  • Майбутнє маркетингу.

Реакція на тези, що розкривали дані теми була такою: "Ми все це самі давно знаємо, він говорить очевидні речі. Ми хочемо принципово нові інструменти і поради, які можна тут же ефективно застосувати, а він нам цього не дав". Не слід бути такими наївними — не існує чарівної палички від усіх бід, а хто таку чарівну паличку знайде, той не буде розказувати про неї всьому світу.

Інша частина аудиторії не була настроєна так критично. Тобто була готова слухати насправді, а не після кожної репліки Котлера гордо підтверджувати самому собі власну всезнайність. Хто вмів слухати розумні речі (можливо й очевидні), той систематизував для себе ситуацію теперішню, ясніше побачив напрямок розвитку маркетингу, взяв щось для себе, відзначивши вектор розвитку власного бізнесу.

Хто був настроєний на сприйняття інформації з першоджерела, той її отримав. Багато хто зробив помітки, що треба змінити у власному веденні бізнесу, як ці зміни внести. Розуміння очевидних речей викристалізувалося в конкретні форми і тези, виникли ідеї.

Не будемо забувати, що даний майстер-клас готувався не спеціально для України, а проходив у рамках туру, тому конкретизації відносно окремо взятої країни не слід було очікувати, тим більше вимагати.

А послухати про досвід світових корпорацій завжди пізнавально і корисно. Як і відновити у власній голові відкладені на задній план повсякденними справами постулати.

Отже, все відбулося саме так, як в офіційних прес-релізах писали організатори: відвідавши майстер-клас Філіпа Котлера і взнавши від творця науки світові тенденції у сфері маркетингу, ви не просто отримуєте знання, емоційний заряд і масу корисних ідей, — ви стаєте частиною легенди.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)