Друга міжнародна конференція
"Внутрішні навчальні центри та корпоративні університети"
Пройшов рівно рік з часу проведення першої міжнародної конференції "Навчання персоналу: Внутрішні навчальні центри та корпоративні університети", перш ніж незмінні організатори заходу (журнал "Обучение персонала" спільно з інтернет-порталом Training.com.ua) знову зібрали 5-6 липня у Театрі ляльок верхівку кадровиків передових українських, а також зарубіжних компаній. Щоправда, цього разу із позначкою "II". Не змінився і ведучий конференції — Григорій Хмельницький, і навіть портфелі з матеріалами, як і минулого разу, залишилися червоного кольору.
Перш ніж перейти до огляду виступів та доповідей конференції, хочеться відзначити позитивні процеси, які дозволили організаторам вийти на високий рівень забезпечення (як технічного так і змістового) заходу. Схоже, що нарешті в Україні починається закономірний процес обміну досвідом між професіоналами своєї справи. У даному випадку йдеться про керівників відділів HR, директорів з персоналу та навіть перших осіб компаній, які з радістю розповідали про методи та підводні камені організації навчання у бізнесі.
Конференція почалася із короткої презентації ведучого Григорія Хмельницького, у якій він розповів про себе та свою професійну діяльність, не оминувши навіть таких фактів, як місце проживання та кількість дітей. Словом — конференція почалася зі створення легкої і невимушеної атмосфери, яка, завдяки старанням учасників та організаторів збереглася аж до закінчення заходу.
Право першою виступити перед аудиторією отримала Ірина Шкребтій, начальник управління розвитку персоналу у Надра Банку. Вона розповіла про становлення системи навчання та розвитку персоналу у своїй компанії. Наголосивши на тому, що навчання співробітників носить у банку функцію стратегічної підтримки бізнесу, Ірина поділилася особливостями системи навчання у власній організації. Зокрема, розповіла про адаптивність та гнучкість елементів системи у відповідності до змін у бізнесі; вбудованість системи навчання та розвитку персоналу в загальну стратегію розвитку банку та її практичність. Учасникам заходу вдалося познайомитися і з системою навчання та розвитку персоналу ще одного українського банку — Райффайзен Банк Аваль. Про неї розповів Олександр Кучеренко, директор департаменту із навчання та розвитку персоналу.
Загалом же учасникам конференції випала нагода познайомитися із системами організації навчального процесу в багатьох компаніях. Практичний фокус відчувався у кожному виступі, що, безперечно, свідчить про наближення до зрілості навчальної складової українського бізнесу. Із практичними виступами щодо організації системи навчання у їхніх компаніях виступали багато доповідачів. Одна з них, Лейла Алієва, корпоративний тренер Білайн Університету, розповіла про людський ресурс Корпоративного університету. На її думку корпоративний університет — це єдність несхожих людей. Саме завдяки досягнення такої єдності, відкриваючи нове та об'єднуючи досвід професіоналів, компанія допомагає співробітникам працювати набагато ефективніше та успішніше.
Зі схожими доповідями виступили Людмила Філонова, заступник начальника управління персоналом ВАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг", і Тетяна Іванченко, начальник відділу підготовки кадрів ВАТ "СевГОК" та ВАТ "ЦГОК". В свою чергу Тетяна Громико, регіональний представник Інституту бізнес-технологій "Атлант-М", поділилася відкриттями своєї компанії щодо реалізації стратегії та ролі навчання персоналу в ній. А як працює система навчання та розвитку персоналу в компанії Евросеть, учасники змогли дізнатися із виступу Ольги Панченко, начальника навчального центру.
Одним із найбільш цікавих та дискусійних виступів конференції виявилася доповідь Ігоря Мендзебровського, голови ради директорів SoftServe Business Systems та віце-президента асоціації "ІТ-України". Він запропонував учасникам огляд підходів до навчання ІТ-спеціалістів в Україні. Проте, відверто кажучи, розмова точилася навіть не стільки навколо процесу навчання чи його організації, скільки навколо проблематики української галузі ІТ в цілому. Зокрема піднімалися питання валідної зарплатні співробітників, проблем аутсорсінгу, розмірів та швидкого зростання галузі і т. п. Доповідь Ігоря викликала шквал запитань і в цілому була дуже прихильно сприйнята аудиторією.
Та мабуть найбільш знаковим і резонансним став виступ Жанни Зав'ялової, гості з Москви, керівника і ведучої Школи бізнес-тренерів, директора з розвитку тренінгової компанії IBT. Вона не лише зуміла розворушити аудиторію, стомлену днем важкої, хоч і дуже цікавої інтелектуальної праці (виступ Жанни закінчував серію презентацій першого дня), але й втримати увагу учасників до самого закінчення свого виступу.
Запропонувавши аудиторії коротку фізичну зарядку, Жанна відразу перейшла до розповіді про новітні тенденції в тренінговому навчанні. Зокрема — виділила шість основних тенденцій, через які проходять російський та український тренінгові ринки.
Найцікавішим же елементом Жанниної доповіді стала розповідь про Емоційний Інтелект (EQ), нову категорію оцінки особистісних навичок людини. На відміну від IQ (коефіцієнт інтелекту), який практично не змінюється за життя людини, емоційний інтелект здатен до розвитку. Високий рівень EQ свідчить про наявність у співробітника необхідних soft skills та вказує на здатність такої людини займати та керівні посади та лідерські позиції. Імпонувало й те, що міркування Жанни були підкріплені якісним візуальним матеріалом. Саме під час 1,5-годинної доповіді гості з Москви, аудиторія отримала нагоду переглянути два цікавих відеоматеріали, які підтверджували її слова.
Цікаво, що наприкінці першого дня конференції всі бажаючи отримали змогу потрапити на безкоштовну екскурсію по Києву — акцію, яку організатори запланували спеціально для наймолодшої учасниці конференції — гості з Росії. І традиційно, найактивніші учасники заходу, які задавали найбільше запитань, отримали цінні призи від спонсорів конференції.
ФОТОРЕПОРТАЖ:
Ярослав Федорак, MCUa.
|