ПОДІЇ | Post Factum

Деструкція міфів.
Конференція "Корпоративна культура 2007: Чужі тут не ходять"

16 лютого 2007-го року відбулась III HR-конференція "Корпоративна культура 2007: Чужі тут не ходять", організована компанією Conference House. Зал торгово-промислової палати України зібрав досить таки вузьке коло учасників. Та, не зважаючи на це, конференція виявилася доволі вдалою і цікавою.

Розпочавшись традиційним вступним словом від організаторів, конференція перейшла до першого виступу Едуарда Прокопюка, президента ЗАТ "Центр 1000 послуг" — напевне, найбільш емоційного і нестандартного представлення ідей. Едуард не лише подарував аудиторії нагоду ознайомитися з "Кодексом", відповідно до якого працюють співробітники його компанії, але й розповів про свої власні принципи та ідеї. Йшлося про внутрішнє та духовне зростання співробітників, єдиною умовою якого є намагання триматися разом та допомагати одне одному. Едуард також розповів про набуття мудрості, яке, на його думку, можна тренувати навіть легше, ніж тіло або пам'ять.

Наступною виступала Наталія Карпова, керівник служби персоналу мережі оптово-роздрібних магазинів "Фуршет". Вона поділилася із учасниками так званою crazy-ідеєю мережі «Фуршету»: потрапити в цьому році до списку найкращих роботодавців України. А також порівняла корпоративну культуру з вірусом. Вірус «Фуршету», за її словами, — це та сила, яка назавжди "заражає" працівників лояльністю до роботодавця.

На думку Наталії, формування корпоративної культури залежить від ставлення співробітників до своїх обов'язків: "Прибиральниця «Фуршету» ніколи не скаже, що вона миє підлогу чи витирає полиці. Прибиральниця скаже, що вона обслуговує клієнтів!" На підвищення лояльності співробітників впливає багато різноманітних факторів. Наталія переконана, що найбільш стимулюючим із них є можливість кар'єрного зростання. Проте, не останнє значення мають і "символічні" фактори, такі як: зручне вбрання, значки «Фуршет» і т. п. — речі, які об'єднують всіх співробітників компанії.

Окрім суто практичних доповідей, на зразок тієї, яку представила учасникам Наталія Карпова, на конференції звучали й дуже цікаві теоретичні підходи. Прикладом такої доповіді став виступ Максима Волгарева, консультанта ТОВ "Стратегіка" із Росії. Він познайомив відвідувачів із теорією, за якою будь-яка корпоративна культура є зваженою комбінацією чотирьох типів: клану, адхократії, ринку та бюрократії. Кожен з цих типів має свою специфіку. Поєднуючись, ці типи формують профілі корпоративної культури конкретних компаній. Наприклад, говорячи про бюрократію, Максим називав такі компанії як McDonalds та Ford; ринок — Philips та GE; клан — "сімейні компанії"; адхократію (влада інновацій та розуму) — NASA та 3М.

Учасники третьої HR-конференції мали нагоду відвідати майстер-клас Олега Сивогракова, керівника навчального центру Групи компаній "Фокстрот". Майстер-клас мав на меті структурувати знання щодо управління змінами, та на практиці показати, наскільки дієвими можуть бути ті чи інші підходи до змін. Учасникам було надано можливість попрактикуватися в розв'язанні кейсів. А уважне ставлення тренера до учасників, дало змогу майже кожному із присутніх поділитися своїми думками та конкретними пропозиціями щодо поставлених задач.

Доповідь Оксани Тодорової, засновника Асоціації Корпоративних Медіа України, із креативною назвою "Корпоративне видання: Вогонь, Вода та Мідні труби", яскраво виділялося із загальної маси практичних підходів. Оксана розповіла про те, яким чином може бути створене корпоративне видання і яким контентом воно повинно бути наповненне. Щоб досягнути успіху, компанії слід пройти "через вогонь, воду та мідні труби". Проте, якщо ця хода виявиться успішною, компанія отримає від видання чималий зиск, який може виявлятися як у підвищенні лояльності та ефективності персоналу, так і у найбільш показовому зростанні фінансових показників.

Говорячи про корпоративну культуру, доповідачі Тетяна Борисова та Павло Меншиков (співробітники BENE Kiev LLC) розповіли навіть про правильну організацію робочого простору, яке сприятиме підвищенню ефективності та результативності праці. Їхня доповідь супроводжувалася ефектним відеорядом — танцями офісних меблів.

На десерт організатори притримали доповідь Олени Гапич, віце-президента з організаційного розвитку, партнера компанії "Softline". І хоча наприкінці дня кількість учасників помітно зменшилася, все ж найвитриваліші отримали своє: доповідь Олени не дозволила нікому залишитися байдужим. Партнер компанії "Softline" поділилася з аудиторією легендами та міфами про корпоративну культуру. Її тонкий і дуже влучний гумор не дав змоги занудьгувати. А твердження Олени були настільки обґрунтованими та логічними, що їх просто неможливо було заперечити. Ось лише деякі з міфів, які спробувала реконструювати Олена:

  • одна людина (HR-менеджер або консультант) здатна створити чи змінити корпоративну культуру компанії;
  • гроші дорожчі за людей? Ні... але...;
  • чужі тут не ходять;
  • слід зробити так, як у компанії X (Y, Z).

А одна із заключних фраз Олени могла б стати девізом всіх людей, які мають причетність до корпоративної культури: "Погана культура як радіація — її не видно, але вона вбиває!"

Можна зробити висновок, що феномен корпоративної культури, хоч і повільно, але набуває все більшого та більшого значення у вітчизняному просторі. Проведення ж подібних конференцій сприяє усвідомленню важливості корпоративної культури та її розвиткові.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)