ПОДІЇ | Круглий стіл 28 квітня 2006 р.

Найкращий роботодавець — звучить гордо
(круглий стіл компанії "Київстар")

"А це для вас буде маленька інтрига!" — наголосив один зі співробітників компанії, роздаючи учасникам невеличкі листівки із зазначеними на них числами "1" і "2". Так почався круглий стіл компанії "Київстар" 27 квітня 2006 р. Спонукою до цієї події стало визнання "Київстара" найкращим роботодавцем України в галузі телекомунікацій. Відповідний рейтинг ТОП-40 журналу "Кореспондент" було підготовлено дослідницькою компанією GFK, старший дослідник якої, Тетяна Ситник, також була присутньою на конференції.

Виникає закономірне запитання: що ж такого особливого пропонує "Київстар" своїм працівникам та претендентам на посади? Чому саме ця компанія посіла омріяне перше місце у рейтингу найбажаніших роботодавців серед організацій, які працюють в галузі телекомунікацій. І чому майже кожен претендент має за честь пройти співбесіду в "Київстар" і за умови вдалого проходження вважатиме себе одним з найщасливіших працівників в Україні? Відповіді на ці питання намагалися дати Жанна Ревнова, керівник департаменту з корпоративних зв'язків; Олена Кропив'янська, начальник департаменту підбору та розвитку персоналу; та Руслан Скиба, начальник відділу зі зв'язків з громадськістю та внутрішніх комунікацій компанії "Київстар".

Конференція почалася із доповіді Тетяни Ситник, яка безпосередньо брала участь у проведенні дослідження. Вона розповіла про методологію та принципи дослідження, а також надала цікаву інформацію не лише про переможців у кожній із категорій (всього їх було вісім — Банки, Страхові компанії, Телекомунікації, Роздрібна торгівля, FMCG, Металургія, Юридичні компанії та Рекламні агентства), але й про так званий рівень прояву лідерства (тут на першому місці знаходимо саме телекомунікаційні компанії) і про критерії оцінки роботодавців (в порядку спадання: рівень заробітної платні, хороші умови праці, наявність програм соціального страхування, можливість для кар'єрного зростання та саморозвитку, додаткові грошові премії і т. п.).

Олена Кропив'янська Потім слово взяла Олена Кропив'янська. Вона змусила журналістів відчути себе претендентами на посади в компанії і дозволила зрозуміти, що співбесіда і перегляд резюме — не єдиний спосіб оцінити кандидата. Розділивши аудиторію на дві групи (пам'ятаєте про листівки з номерами?), вона дала кожній із них своє унікальне завдання. Проте вся оригінальність тренінгу полягала в тому, що хоча завдання для груп були різними, працювати вони повинні були в парах, а отже — суперечити одна одній. Виявилося, що виходів із ситуації існує декілька. І те, яким чином це зробить кожен із кандидатів, очевидно, говорить для HR-менеджера набагато більше, ніж проста співбесіда із претендентом на посаду. Було запропоновано й інший тест — побудований на логіці, — розв'язання якого вимагало від кандидата вийти за рамки звичайного мислення.

Збадьорені активними діями та захоплені методикою тестування у "Київстар", журналісти з особливим інтересом вислухали деяку іншу інформацію. Зокрема, говорилося про те, що у компанії на даний момент працює 3297 співробітників (серед них 65% — чоловіки і 35% — жінки). Середній вік працівника "Київстар" на даний момент складає 29 років. У 2004-му — 35 років. "Компанія молодшає", — з гордістю заявила Олена. Знаковим виявився і той факт, що за останній рік "Київстар" збільшив кількість своїх працівників на 67%. "При цьому, ми можемо похвалитися рівнем освіти наших працівників, — додала Олена Кропив'янська, — 92% співробітників компанії мають вищу освіту, а з них — 76% — спеціалісти і магістри".

Спеціалісти всіх рівнів, а особливо молоді та амбітні люди мріють потрапити в компанію не лише через те, що вона є передовим мобільним оператором України. Це хоч і суттєва, але далеко не найважливіша причина, через яку "Київстар" вважається найкращим роботодавцем. Та і високий рівень зарплат — це далеко не все, що компанія може запропонувати своїм співробітникам. Варто лише глянути на пакет соціальних гарантій, який пропонують у "Київстар", щоб зрозуміти — про персонал тут по-справжньому піклуються. Ось лише неповний список тих переваг, які отримує кожен співробітник:

  • програма медичного страхування;
  • страхування від нещасного випадку;
  • пенсійне накопичувальне страхування;
  • доплата на харчування;
  • матеріальна допомога на оздоровлення;
  • цільова матеріальна допомога (весілля, народження дитини і т. п.);
  • путівки фонду соціального страхування;
  • індивідуальний компенсаційний пакет та ін.

"Ми є тим, що ми робимо, — продовжувала розповідати Олена, — а це означає, що кожен співробітник в обов'язковому порядку має службовий мобільний телефон (а як же без нього) і необмежений пакет (відгадайте, якого оператора?)". І це ще не все! Виявляється, кожен працівник "Київстар" має ексклюзивне право на послугу "Мобільна родина", яка полягає у безкоштовних розмовах всередині сім'ї кожного зі співробітників.

"Ще одною гордістю компанії «Київстар» є той факт, що нам вдалося вийти на майже недосягненний для більшості українських компаній рівень — вся заробітна плата, яку отримують працівники, платиться по-білому. Тобто вона офіційно проходить через документи, з неї виплачуються всі податки. І ніхто у компанії не отримує грошей у конвертах. Це дуже важливий момент".

Але, забезпечуючи свій персонал високою заробітною платнею та безліччю соціальних гарантій, надаючи величезну можливість корпоративного розвитку і зростання, проводячи семінари та тренінги для співробітників, компанія ставить відповідні вимоги до кандидатів. Вимоги настільки суттєві, що дехто може подумати, що потрапити у "Київстар" можливо лише по знайомству. "Я можу бити себе кулаком у груди і доводити, що це не так! — наголошує Олена Кропив'янська, — насправді ніякі знайомства для того, щоб потрапити до нас, не потрібні. Стати співробітником "Київстар" дуже просто. Але оце "просто" для багатьох стає дуже складним або й зовсім неможливим".

"Ми дивимося навіть на зовнішній вигляд паперу, на якому написано резюме кандидата. Ми оцінюємо у людях ті речі, які зазвичай виміряти неможливо. Наприклад, якщо людина заходить у ліфт і не вітається з іншими працівниками (нехай навіть вона нікого не знає) — то це не наша людина, не київстарівець. І в такому випадку нам байдуже, скільки часу людина просиділа на своєму попередньому місці роботи і який навчальний заклад закінчила".

Взагалі, функціональні вимоги до кандидата — наявність необхідного професійного досвіду та кваліфікації — це далеко не єдина річ, яку будуть від Вас вимагати. На рівні із професіоналізмом Ви повинні відповідати корпоративній культурі та її цінностям. Але навіть це не допоможе Вам зайняти посаду, якщо Ви не відповідаєте рольовим вимогам — не маєте необхідного рівня ключових компетенцій. Це означає, що на посаді HR-менеджера повинна бути людина активна і комунікабельна, яка вміє знаходити підхід до клієнта, а на посаді телефонного оператора — людина привітна і компетентна.

Таке ставлення до співробітників, створення ідеальних умов для роботи відображається у лояльності персоналу. "Ми пишаємося тим, що 96% персоналу "Київстар" повністю задоволені своєю роботою і відчувають себе на своєму місці, не маючи ні найменшого бажання покинути посаду. Це означає, що ми рухаємося у правильному напрямку".

Виступ Руслана Скиби — начальника відділу зі зв'язків з громадськістю та внутрішніх комунікацій — базувався здебільшого на описі проектів внутрішніх комунікацій "Київстар". "Коли у компанії працює така велика кількість людей — дуже важливо, щоб всі вони мали змогу вчасно отримати інформацію про останні новини всередині компанії, а також обмінятися необхідною персональною інформацією". Для цих цілей у "Київстар" створено інтранет — внутрішній сайт компанії.

Але найбільшою гордістю лідера телекомунікацій України є електронний бюлетень Fresh Flash, інформація на якому може оновлюватися за кілька секунд. "Fresh Flash — це своєрідна альтернатива чуткам, які можуть розповсюджуватися по компанії хаотично, — говорить про новацію Жанна Ревнова, — ми вимагаємо, щоб будь-яка новина з'явилася на Fresh Flash, перед тим як бути винесеною на коридор".

Існує і безліч інших новацій, як от: чат з президентом компанії Ігорем Литовченком; випуск бізнес-дайджеста "Київстар"; і навіть інформаційні серветки для підносів у їдальні.

Загалом, подія викликала жвавий інтерес і змусила ще раз по-новому глянути на проблему працевлаштування. Спеціалісти "Київстар" дали чітке означення, яким чином ця проблема повинна вирішуватися. І якщо вірити, що показником успішності компанії є рівень задоволеності її персоналу та звичайні посмішки на обличчі співробітників, то "Київстар" і тут показав найвищий клас. Люди в коридорах та ліфтах будівлі "Київстар" просто випромінюють щастя. Мабуть тому, що їм поталанило потрапити в руки найкращого роботодавця України.

Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)