Конференція SMM Camp: Просування в соціальних мережах
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
12 листопада в Києві відбувся SMM Camp B4B — конференція, на якій розглядалися виклики просування українських компаній у соціальних медіа. Участь в події взяли представники малого та середнього бізнесу, власники та менеджмент компаній, керівники відділів маркетингу, реклами, просування та PR. У ролі доповідачів виступили представники компаній, які активно займаються просуванням у соціальних медіа.
Доповіді проводилися у два потоки. Серед найактуальніших питань, на які шукали відповідь слухачі, були наступні:
- Як підвищити ефективність продажів у соціальних медіа?
- Навіщо потрібен моніторинг у соціальних медіа?
- Як взаємодіяти з лідерами думок?
- Як правильно провести конкурс у соціальних медіа?
- Навіщо і як боротися з негативом у соцмережах?
- Яким чином прописати контент-стратегію, щоб вона принесла користь?
- Як ефективно використовувати відео-контент при просуванні... та багато іншого.
Та, мабуть, найбільш цінним було те, що цього разу конференція (а проводиться вона вже вдруге) передбачала виключно виступи компаній-клієнтів, які ділилися реальним досвідом.
Першим про свій досвід створення та розвитку спільнот у соціальних медіа розповів менеджер з онлайн-маркетингу компанії "Майкрософт Україна" Максон Пуговський. Він спробував розвіяти міф про можливість безкоштовного здобуття величезної аудиторії в соціальних медіа. Основні ресурси, які повинна інвестувати компанія для розвитку напрямку соціальних медіа — це час та гроші. При цьому потрібно забезпечити наявність необхідних компетенцій у компанії, чи попросту кажучи — виділити окрему команду, яка займатиметься цим напрямком.
У рамках своєї доповіді Максон поділився кількома кейсами реальних кампаній, які дозволили за короткий період суттєво збільшити кількість підписників сторінки Microsoft на Facebook. Здебільшого це були конкурси з цінними призами (ноутбуки, дороге програмне забезпечення тощо).
Взагалі, конкурси певною мірою стали ключовою темою конференції, оскільки про їх користь для просування в соціальних медіа згадували практично всі доповідачі. А більшість з компаній-учасників признавалися, що також застосовували чи планують застосовувати цей інструмент збільшення кількості підписників.
Про негатив у соціальних мережах та те, як можна боротися з цим неприємним для компаній явищем, розповіла Анна Бідник, PR-менеджер компанії Pokupon. Основне правило успішної взаємодії з клієнтами в соціальних медіа полягає в тому, що жоден негатив не повинен залишатися без реакції компанії. При цьому ні в якому разі на можна просто видаляти "незручні" коментарі. Організація, яка вирішила діяти відкрито, повинна уважно прислухатися до скарг і максимально оперативно їх вирішувати.
Ще одна цінна порада від Анни Бідник полягала в тому, що компаніям в жодному разі не варто вступати в полеміку з клієнтами чи, тим більше, стверджувати, що вони неправі. Якщо звинувачення має під собою підґрунтя — потрібно просто вибачитися і швидко вирішити проблему. При цьому категорично заборонено висловлювати негатив чи просити автора видалити критичний коментар (навіть якщо вам вдалося виправити ситуацію).
"Бажано пам'ятати, що у 90% випадків негативні відгуки — це позитив, оскільки вони означають, що люди цікавляться вашою компанією і намагаються зробити її кращою", — підсумувала Анна свій виступ.
Доволі оригінальним продовженням події стала лекція Ігоря Бігдана, професійного блогера, який заробляє на життя тим, що розміщує рекламу від різних компаній у своєму блозі. Його доповідь мала назву "Основні помилки рекламних компаній в блогосфері".
Виступ Ігоря зосередився в основному на тому, як не варто рекламуватися у блогосфері. "Приблизно третині клієнтів, які розміщують свої матеріали в блогах, відверто начхати, наскільки ефективно буде витрачений їхній рекламний бюджет. Ще третина рекламних кампаній в блогосфері виявляються або провальними, або не приносять жодного ефекту. І лише близько 30% подібних кампаній досягають поставлених цілей", — чесно признається Ігор.
До основних помилок реклами в блогах він відніс намагання рекламувати відверто неякісний продукт та застосовувати приховану рекламу (особливо, якщо така "прихована" реклама з'являється одразу на кількох десятках топових блогів).
Цікаво було послухати і про досвід збільшення продажу навчальних програм з допомогою соціальних мереж. Доповідь під такою назвою прочитав Володимир Потапенко, представник компанії MBA Strategy.
Володимир наголосив, що основна користь соціальних мереж як інструмента продажу полягає в тому, що вони допомагають збільшити увагу до продукта.
У питаннях розкрутки соціальних профілів Володимир повністю погодився з Максоном Пуговським, стверджуючи, що просування без фінансових інвестицій практично неможливе (принаймні на початкових етапах). Так компанії MBA Strategy вдалося суттєво підвищити кількість підписників сторінки у Facebook, провівши конкурс, в якому розігрувалася продукція Apple.
Загалом враження від конференції залишилися подвійні. З одного боку, учасники дійсно познайомилися з реальними кейсами українських компаній та дізналися більше про інструменти просування в соціальних медіа. З іншого боку, людям, які мають хоча б якийсь досвід у цій сфері, було складно відшукати нову інформацію — більшість виступів зводилися до доволі очевидних речей.
|