Що прогнозують підприємці на 2006 рік
BusinessWeek виявили, що в цілому картина "2006" виглядає оптимістично. Моменти, які турбують найбільше: підбір хорошого персоналу + підвищення витрат на енергію та охорону здоров'я.
Щоб дізнатися про очікування підприємців, BusinessWeek Online провели ряд інтерв'ю з представниками малого бізнесу. Серед учасників дослідження були William Dunkelberg, головний економіст торгової групи National Federation of Independent Businesses (Вашингтон); David Hennessey, професор глобального маркетингу у Babson College (Babson Park, Масачусетс); Michele Evanger, власник франчайзингової компанії Designs of the Interior (Barrington, Іллінойс); Peter Horan, директор Allbusiness.com.
Серед найвідчутніших трендів вони назвали: зниження активності споживання у покупців, зростання витрат на енергію та охорону здоров'я, а також ринок праці, що постійно звужується. Не зважаючи на це, більшість почуваються доволі оптимістично.
Що, на Вашу думку, є пріоритетним для малого бізнесу в 2006 р.?
Dunkelberg: На мою думку, найважливішим є те, як діє економічна система та як створюється велика кількість робочих місць.
Evanger: Будучи франчайзинговою компанією, як основний засіб зростання ми вбачаємо відкриття нових магазинів. Плануємо відкрити ще 15 нових.
Hennessey: Найбільш пріоритетним є визначення можливостей зростання.
Що може негативно вплинути на економіку та сферу малого бізнесу в 2006 р.?
Dunkelberg: Я вважаю, що реальним ризиком для економіки в контексті зростання є зниження споживацької активності.
Evanger: Я думаю, це ринок праці. Малий бізнес дуже залежить від пошуків потужного персоналу, і чим менший бізнес, тим це критичніше.
Hennessey: Гадаю, важливим є те, що відбувається в імміграційному законодавстві, і те, як закони буде впроваджено. У цілях розширення бізнесу багато малих бізнесів покладаються на іммігрантів.
Horan: Управління хорошими працівниками, фінансування зростання та витрати на охорону здоров'я.
Які тренди, на Ваш погляд, будуть спостерігатися у сфері прийняття на роботу?
Dunkelberg: Ринки праці все звужуються, що обертається на проблему при пошуку кваліфікованих працівників — як досвідчених, так і без досвіду.
Evanger: Наш бізнес дещо відрізняється від інших. Природа франчайзингу передбачає створення нових магазинів задля зростання. Ми постійно знаходимося на цій стадії, отже, найматимемо більше продавців.
Horan: Загалом, існує потреба у хороших працівниках і розпач щодо того, як важко знайти їх і втримати. Власники бізнесу постійно намагаються знайти рішення даної проблеми.
Який вплив матимуть витрати на охорону здоров'я у сфері малого бізнесу?
Evanger: Багато малих бізнесів дуже обережно ставляться до того, щоб пропонувати повний набір оплачуваних пільг. Я гадаю, що популярним стане найом персоналу через лізингові компанії. Це гарний засіб для того, щоб залишатися конкурентоспроможними, позбавляючи себе головного болю, пов'язаного з безробіттям та страхуванням життя. Вважаю, це стане нормою — не багато малих бізнесів розуміють це зараз, але саме цим шляхом підуть у майбутньому.
Hennessey: Витрати на охорону здоров'я все ще залишаються однією з найбільших проблем найму персоналу. Важко не погодитися з фактом, що кожного року вони зростають більше, ніж на 10% — 20%. І, не зважаючи на те, платить роботодавець, або сам працівник, — в обох випадках це болісно. Не бачу жодної магічної формули, щоб це виправити.
Які ще тренди розвитку ви передбачаєте у 2006 р.?
Hennessey: Багато інвестицій буде зроблено в сектори електроніки та телекомунікацій, що надасть малому бізнесу більшу кількість та дешевші інструменти комунікації та управління.
Horan: У малому бізнесі за останній рік було визнано силу інтернет-маркетингу. За результатами нашого дослідження, 45% представників малого та середнього бізнесу справді планують використовувати цей інструмент у 2006 р.
Які Ваші очікування щодо 2006 р.: оптимістичні, песимістичні чи, скоріше, обережні?
Dunkelberg: Оптимістичні. Це буде гарний рік.
Evanger: Я оптиміст — я підприємець у серці.
Hennessey: Моя позиція десь посередині між оптимістичною та обережною.
Horan: Загалом, я оптиміст. Я був більш обережний кілька місяців тому через війну в Іраку та ураган "Катріна", а також перспективу платити за відновлення після цих нещасть. Після того, як це залишилося позаду, оптимізм повернуся. Я гадаю, ми готові до нової фази зростання.
Анна Качкалда, за матеріалами BusinessWeek.
|