Джеймс Чемпі розповідає, як перевершити конкурента
Джеймс Чемпі (James Champy), голова консалтингової практики у Perot Systems, відомий у світі своїми дослідженнями у сфері лідерства та управління. Його перша книга "Реінжиніринг корпорації: Маніфест революції у бізнесі" (Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution), яку він написав у співавторстві з Майклом Хеммером, перевернула традиційне мислення щодо кожного аспекту управління організацією.
Остання книга Джеймса "Перевершити!: Як зробити те, що не можуть зробити ваші конкуренти" (Outsmart!: How to Do What Your Competitors Can't) ілюструє шість підходів, які можуть використати "мудрі" організації задля досягнення "проривного" зростання на найбільш жорстких ринках.
В інтерв'ю, яке наведене нижче, Чемпі ділиться своїми ідеями та розповідає, як застосувати їх на практиці.
З.: Що стало поштовхом до написання Вашої останньої книги?
В.: Компанії створюють нові моделі бізнес-операцій, які дають їм змогу завжди залишатися попереду конкуренції. Я знаю більше тисячі компаній, які зуміли досягнути стабільного зростання за рахунок пропозиції нових продуктів та інноваційних сервісів. Ці компанії можуть багато чому навчити.
З.: А що саме, на Вашу думку, сприяє успіху таких організацій?
В.: Основна тенденція, яку просто не можна оминути увагою — це прискорене прийняття стратегічних рішень. У книзі досліджується досвід людей, які навчилися швидко пристосовувати свої ідеї до потреб компанії та майже миттєво мобілізувати людей на впровадження змін. Саме прискорення трансформує стратегію в таких компаніях: вони здатні протестувати свої ідеї на ринку швидше, ніж будь-коли раніше. А крім того — вони миттєво пристосовують компанію до умов ринку.
З.: Що Ви можете сказати про сучасний стан стратегічного планування у більшості організацій?
В.: Коли я намагаюсь проаналізувати стратегії багатьох компаній, мені часто доводиться стикатися з однією і тією ж проблемою: стратегія не спонукає людей до здійснення дій, тоді як хороша стратегія повинна бути потужним мотиватором. Стратегія повинна об'єднувати людей навколо спільних ідей і спонукати їх на досягнення цілей.
З.: Всі лідери сьогодні шукають можливостей диференціації. А що Ви могли б запропонувати компаніям у цьому плані?
В.: Я завжди дотримувався точки зору, що найкращим стратегічним диференціатором компанії є те, як вона виконує свою роботу. Втім, деякі доволі відомі стратеги вважають інакше, обґрунтовуючи це тим, що конкуренти можуть скопіювати операційні процеси вашої компанії. Але я не готовий погодитися з ними.
Деякі компанії здатні досягнути настільки високого рівня операційної досконалості, що його майже неможливо скопіювати. У інших компаній просто немає необхідних для цього навичок. Зрештою, операції — це також частина стратегії компанії.
З.: Що повинно стати наступним кроком компанії, яка усвідомила необхідність змін?
В.: Коли компанія усвідомила необхідність змін, наступним її кроком повинен стати глибинний аналіз власних можливостей та унікальних рис. Що ця компанія вміє робити краще за всіх?
Знаючи про свої сильні сторони, ви можете задовольнити попит ринку на ваші вміння та навички. Досліджуйте потреби споживачів на вашому ринку і намагайтесь розвиватись в унісон із ними.
З.: Якби Ви могли дати власнику бізнесу лише одну пораду щодо того, яким чином перевершити конкутентів, що це була б за порада?
В.: Я порадив би йому залишатися сфокусованим на ключовій стратегії бізнесу, але при цьому прислухатися до того, що про нього говорять клієнти. Необхідно брати активну участь в житті ринку — завжди пропонувати ринкові свої нові ідеї. Бути готовим гнучко змінювати свою стратегію — швидко і рішуче.
За матеріалами "James Champy on Outsmarting the Competition", Management Consulting News.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак, MCUa.
|